Jak wybrać elektroniczną platformę do zamówień publicznych?

18 października 2018 r. weszła w życie elektronizacja zamówień publicznych dotycząca postępowań powyżej progów unijnych. W tego typu postępowaniach zamawiający zobowiązani są do wykorzystania elektonicznych platform.

3 możliwości prowadzenia elektronicznych przetargów

Platformy dedykowane
Platformy tworzone na zlecenie danej instytucji i dostosowane do jej indywidualnych potrzeb. Przeznaczone głównie dla największych instytucji ze względu na wymagane
Platformy komercyjne
Płatne platformy do zamówień elektronicznych to propozycja firm informatycznych, które przygotowały rozwiązanie odpłatne proponując dużo szersze możliwości wykorzystania narzędzia niż miniPortal. Do tego typu platform należą m.in.: e-Zamawiający, OptiBuy, Pzp24.
Bezpłatny miniPortal
Darmowy portal udostępniony przez Urząd Zamówień Publicznych w dniu 2 października 2018 r. Jest tymczasowym rozwiązaniem przed uruchomieniem Centralnego Systemu E-Zamówień, który zostanie udostępniony w bliżej nieokreślonym terminie.

Główne różnice między platformami komercyjnymi a miniportalem

Przed podjęciem decyzji o najlepszym rozwiązaniu zapoznaj się z różnicami między platformami dostępnymi "od ręki" dla wszystkich zamawiających.

Cechy Platformy komercyjne MiniPortal
Możliwość przeprowadzania postępowania o zamówienia publiczne
Możliwość składania ofert w postępowaniu
Monitoring działań użytkowników
Indywidualne podejście
Dodatkowe funkcjonalności
Wieloletnia obecność na rynku poparta referencjami
Zaawansowana automatyzacja
Wsparcie dla zamawiających i wykonawców
Gwarancja dostępności oraz rozwoju

Korzyści z użytkowania platform komercyjnych na przykładzie platformy e-Zamawiający

MONITOROWANIE DZIAŁANIA UŻYTKOWNIKÓW TWOJEJ FIRMY

Do platformy może mieć dostęp wielu użytkowników, ale działania każdego z nich są monitorowane. System dostosowany jest do wymagań RODO.

INDYWIDUALNA OPIEKA

Twoją instytucją zajmie się indywidualny opiekun. Zapewniamy wsparcie zarówno zamawiającym jak i wykonawcom.

DODATKOWE MODUŁY

Możliwość rozbudowania systemu o własne potrzeby np. e-fakturowanie, planowanie zakupów, wnioski zakupowe, zarządzanie umowami. E-Zamawiający zapełnia spełnienie wszystkich wymagań w ramach Centralnego Systemu e-Zamówień.

AUTOMATYZACJA

Wykorzystanie nowoczesnych mechanizmów pozwala na szybszą realizację postępowania. Portal ułatwia np. stworzenie protokołu z postępowania, który wypełnia sią sam po kilku kliknięciach. System zapewnia również automatyzację ścieżek akceptacji, przelicza oraz wskazuje rażąco niską cenę oraz przygotowuje informację z otwarcia ofert.

DOŚWIADCZENIE

Swoje postępowania elektroniczne za pomocą portalu prowadzi już ponad 200 jednostek administracji publicznej w tym: Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju i Kancelaria Prezydenta RP.

SZYBKA REAKCJA

Nad sprawnym działaniem systemu pracuje codziennie oddelegowana grupa specjalistów. W przypadku ogólnych problemów technicznych lub indywidualnych twojego konta są w stanie błyskawicznie reagować.

POZNAJ E-ZAMAWIAJĄCEGO

SYSTEM E-ZAMAWIAJĄCY WDROŻYLI M.IN.:

Tylko w   

Jak ApexNet uczy elektronizacji na bazie elektronicznych platform?

Weź udział w szkoleniu, a:

  • Poznasz różnice między bezpłatnymi, a płatnymi platformami i sprawdzisz, które rozwiązanie jest dla Ciebie.
  • Przećwiczysz przeprowadzanie pełnego postępowania przez portal e-Zamawiający (tylko w ApexNet!).
  • Dowiesz się więcej o podpisie elektronicznym i systemie ePUAP.
  • Sprawdzisz proces szyfrowania dokumentów np. JEDZ.