Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Kompleksowy kurs doskonalący...

SZKOLENIA OTWARTE

Kompleksowy kurs doskonalący z PZP 2017

TEMAT

Kompleksowy kurs doskonalący z PZP 2017

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego zdobędą Państwo umiejętności prawidłowego wdrożenia zmian wynikających z najnowszej nowelizacji ustawy Prawo zamówień publicznych.

Odbiorcy szkolenia:

  • Specjaliści ds. zamówień publicznych
  • Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
  • Członkowie Komisji Przetargowych
  • Pracownicy merytoryczni wnioskujący o udzielenie zamówienia
  • Kontrolerzy i audytorzy procedur zamówień publicznych
  • Kierownicy jednostek finansów publicznych

Płacisz raz i zyskujesz:

  • Praktyczne szkolenie na temat ostatnich zmian w Pzp
  • Wiedzę z pierwszej ręki dotyczącej najnowszej nowelizacji 2016
  • Indywidualne doradztwo eksperta
  • Wypoczynek nad morzem


Atrakcje dodatkowe:

  • Grill z gawędziarzem
  • Występ orkiestry kaszubskiej
  • Kolorowe drinki

PROGRAM

PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA

  1. Ustalenie wartości zamówienia:
  1. Identyfikacja zamówienia – zasady agregacji zamówień
  2. Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części
  3. Zasady postępowania przy udzielaniu zamówień nieplanowanych
  4. Zasady szacowania zamówienia w sytuacji braku rozstrzygnięcia postępowania w części
  5. Udzielanie zamówień na część, której wartość nie przekracza 80 000 €. – w odniesieniu do dostaw i usług oraz 1 000 000 € – w odniesieniu do robót budowlanych
  6. Zamówienia mieszane
  1. Tryby udzielania zamówień:
  1. Zalety i wady poszczególnych trybów
  2. Przesłanki wyboru trybów nie podstawowych
  3. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – publikacja ogłoszenia o zamówieniu, wysłanie zaproszenia do negocjacji lub składania ofert
  4. Partnerstwo innowacyjne jako tryb nabywania produktów i usług, które nie są jeszcze dostępne na rynku
  5. Przebieg postępowania w zależności od wybranego trybu


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM JEJ NEWRALGICZNYCH ELEMENTÓW

  1. Opis przedmiotu zamówienia:
  1. Znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces w opisie przedmiotu zamówienia
  2. Ustalanie punktu równowagi pomiędzy oczekiwaniami zamawiającego, a zapewnieniem uczciwej konkurencji
  3. Opisanie przedmiotu zamówienia publicznego w kategoriach wymagań wydajnościowych lub funkcjonalnych, w tym aspektów środowiskowych
  4. Uwzględnienie w opisie przedmiotu zamówienia publicznego konieczności zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych
  5. Możliwości wymagania przez zamawiającego przedstawienia określonego oznakowania tzw. „etykiety”
  6. Prawo wymagania od wykonawców przedstawienia sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę
  7. Obowiązek realizacji zamówienia wyłącznie przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na umowie o pracę
  1. Warunki wymagane od wykonawców
  1. Limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej,
  2. Warunki proporcjonalne do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiające ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia,
  3. Obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia z postępowania,
  4. Warunki w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
  1. Kryteria oceny ofert:
  1. w jakich przypadkach dopuszczalne jest stosowanie wyłącznie kryterium najniższej ceny
  2. kryteria wymierne i niewymierne – dopuszczalne granice w kryteriach niemierzalnych
  3. kryteria pozacenowe naruszające uczciwą konkurencję
  4. zakaz stosowania wagi kryterium ceny powyżej 60% w zamówieniach o nieustalonych standardach jakościowych
  5. postępowania bez kryterium ceny
  1. Podwykonawcy:
  1. Obowiązek żądania wskazania części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz nazw proponowanych podwykonawców  
  2. Zobowiązanie do osobistego wykonania:
  • kluczowych części zamówienia na usługi i roboty budowlane
  • prac polegających na rozmieszczeniu i instalacji w odniesieniu do dostaw
  1. Zakaz polegania na zasobie podmiotu trzeciego przy wykazywaniu warunków udziału w postępowaniu o ile udostępniany potencjał wymaga zrealizowania robót budowlanych lub usług, a Zamawiający ograniczył możliwość posługiwania się podwykonawstwem
  2. Możliwość zmiany podwykonawcy


POPRAWNY PRZEBIEG POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

  1. Procedura odwrócona:
  1. Na czym polega i kiedy może być stosowana?
  2. Czy podczas „oceny ofert” należy również zweryfikować oferty pod kątem przesłanek ich odrzucenia oraz poprawienia omyłek?
  3. Czy wolno oczekiwać od wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza złożenia dokumentu potwierdzającego spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiających?
  1. Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
  1. Jednolity europejski dokument zamówienia jako uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy (struktura, zawartość, zasady wypełnienia i składania).
  2. Oświadczenia wymagane w postępowaniu prowadzonym w procedurze krajowej.
  3. Wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich.
  4. Postkwalifikacja jako standardowy sposób weryfikacji zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia.
  5. Weryfikacja podmiotów udostępniających swój potencjał oraz podwykonawców.
  6. Procedura odwrócona w przetargu nieograniczonym.
  7. Żądanie dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia, a nie dzień składania ofert/wniosków.
  8. Procedura self-cleaning.
  9. Obowiązki i możliwości wynikające z rozporządzenia ministra rozwoju w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, raz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
  10. Zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych.
  11. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert.
  1. Badanie i ocena ofert:
  1. Nowe przesłanki odrzucenia oferty.
  2. Rażąco niska cena:
  • tania oferta, czy też oferta z rażąco niską ceną ? – definicja pojęcia „rażąco niskiej ceny”;
  • prawo Zamawiającego do wyjaśniania „istotnych części składowych” ceny lub kosztu;
  • udowodnienie, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny na wykonawcę - sposób wyjaśnień oraz przedstawianie dowodów;
  • zmiany w przypadkach obligatoryjnego zwrócenia się o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość cen.
  1. Uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw.
  2. Korekta omyłek:
  • Omyłki pisarskie
  • Omyłki rachunkowe
  • omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, które nie powodujących istotnych zmian w treści oferty
  1. Obowiązek upubliczniania informacji dotyczących czynności podjętych przez Zamawiającego w świetle brzmienia art. 92 ustawy PZP:
  1. Czy o odrzuceniu oferty, wykluczeniu wykonawcy i wyborze oferty trzeba wciąż informować jednocześnie?
  2. Czy uchylenie po „zamawiający informuję wszystkich wykonawców” dopisku „którzy złożyli ofertę” oznacza obowiązek przesłania stosownych informacji również wykonawcom, którzy nie złożyli oferty ale ujawniali się na niektórych etapach postępowania np. składając wniosek o wyjaśnienie SIWZ?
  3. Czy należy informować, która oferta została oceniona najwyżej?

 

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

  1. Uwzględnienie w przepisach prawa rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM) nr 1182/71 z dnia 3 czerwca 1971 roku mówiącego o nieuwzględnianiu przy liczeniu terminu wyrażonego w dniach dni ustawowo wolne od pracy, niedziel i sobót
  2. Zakresu czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniach prowadzonych w procedurze krajowej.
  3. Zasady orzekania w sytuacji uwzględnienia w części zarzutów przez zamawiającego
  4. Przebieg postępowania odwoławczego

 

UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

  1. Tożsamość zakresu świadczenia wykonawcy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie
  2. Obowiązek waloryzacji ceny w przypadku zmiany obowiązujących przepisów  w zakresie podatków, składek na ubezpieczenia społeczne oraz najniższego wynagrodzenia
  3. Uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego – 6 przypadków umożliwiających aneksowanie umowy
  4. Odstąpienie od umowy
  5. Czy elementy umowy będące przedmiotem oceny w kryteriach pozacenowych (np. termin wykonania) mogą być zmieniane po zawarciu umowy?

 

UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI SPOŁECZNE

  1. procedura pełna w zamówieniach o wartości równej lub przekraczającej 750.000 €
  2. uproszczona procedura udzielenia zamówienia na usługi szczególne

ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH WG NAJNOWSZEGO ROZPORZĄDZENIA.

KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

OPINIE

Szkolenie przeprowadzone w sposób merytoryczny. Prowadzący pokazuje informacje w sposób zrozumiały oraz obrazowy. Materiały szkoleniowe będą przydatne i z pewnością przydadzą się w przyszłości.

Piotr Samsik - „Wod- Kan” Sp. Z o.o.

Szkolenie prowadzone przez Pana Grzegorza w Jastrzębiej Górze jest jak lampka dobrego szampana… kiedy się kończy już nie możesz doczekać się kolejnego :) Merytorycznie i organizacyjnie powyżej moich oczekiwań. Polecam!

Anna Jaroszewicz - 25 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Białymstoku

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • wyżywienie

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Zakwaterowanie

  • Imprezy towarzyszące

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń