Kontrole prawa zamówień publicznych dla zaawansowanych – aspekty praktyczne i analiza przypadków
W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną
ofertę szkoleń
DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?
Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie zapoznanie się z najczęstszymi naruszeniami wykrywanymi podczas kontroli postępowań oraz usystematyzowanie wiedzy na temat wymierzania korekt finansowych.
Odbiorcy szkolenia:
Pracownicy zamówień publicznych
Kontrolerzy zamówień publicznych
Specjaliści ds. zamówień publicznych
Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
PROGRAM
Nieprawidłowość: definicja w świetle orzecznictwa i opinii instytucji unijnych, naruszenia które mają lub mogą mieć wpływ na wynik postępowania, a naruszenia formalne
Przedstawienie i omówienie wykazu nieprawidłowości wynikających z krajowego „taryfikatora” korekt finansowych za naruszenia Prawa zamówień publicznych.
Naruszenia przepisów związanych z przygotowaniem i wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
naruszenia przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia i dzieleniu zamówienia na części, nieuprawniony podział zamówienia na części bądź zaniżanie wartości zamówienia, zamówienia udzielane zgodnie z art. 6a ustawy Pzp
naruszenia przy sporządzeniu opisu przedmiotu zamówienia
naruszenia przy określaniu warunków udziału w postępowaniu: najczęściej popełniane błędy przy dookreślaniu warunków udziału w postępowaniu, warunki nieproporcjonalne, żądanie dokumentów które nie są niezbędne do przeprowadzenia postępowania
naruszenia związane z formułowaniem kryteriów oceny ofert
naruszenia w zakresie publikacji ogłoszeń
naruszenia w zakresie zasady bezstronności i obiektywizmu: konflikt interesów
Naruszenia przepisów związane z etapem prowadzenia postępowania
naruszenia związane z udzielaniem odpowiedzi na pytania wykonawców, modyfikacjami SIWZ
naruszenia związane z wyjaśnianiem treści ofert
naruszenia związane z uzupełnianiem/wyjaśnianiem dokumentów
poprawa omyłek w ofertach
wyjaśnianie powiązań istniejących między przedsiębiorcami jednej grupy kapitałowej
odrzucenie oferty
unieważnienie postępowania
inne czynności zamawiającego w postępowaniu i związane z tym nieprawidłowości
Wybór trybu procedowania
omówienie ustawowych przesłanek zastosowania poszczególnych trybów z uwzględnieniem orzecznictwa TSUE
nieprawidłowości wynikające z błędnej interpretacji ustawowych przesłanek zastosowania trybów innych niż podstawowe
Błędy związane z badaniem JEDZ i stosowaniem procedury odwróconej.
Zawarcie umowy po przeprowadzonym postępowaniu i dokonywanie zmian w treściach umów:
tożsamość zakresu świadczenia wynikającego z umowy z zobowiązaniem Wykonawcy zawartymw ofercie,
błędy w zakresie wprowadzania zmian treści zawartej umowy (zmiany istotne).
Nakładanie korekt w orzecznictwie sądów powszechnych i TSUE.
Zamówienia na usługi niepriorytetowe (po nowelizacji społeczne) – najczęściej popełniane błędy.
Zawarcie umowy po przeprowadzonym postępowaniu i dokonywanie zmian w treściach umów.
Nakładanie korekt w orzecznictwie sądów powszechnych i TSUE.
OPINIE
Doskonałe podejście trenera do pytań indywidualnych, wyczerpujące odpowiedzi poparte doświadczeniem, elastyczne podejście do czasu szkolenia, ale utrzymywanie dyscypliny względem prezentowania informacji . Gorąco polecam.
Joanna Grocka - MJWPU
Trener bardzo dobry, jasno wyraźnie przekazuje informacje. Odpowiada na każde zadane pytania. Ogólnie jestem zadowolona ze szkolenia. Dokładne precyzowanie odpowiedzi.
Iwona Olszewska - Sąd Rejonowy w Legionowie
CENA ZAWIERA
Roczny dostęp do EduStrefy
Certyfikat ukończenia szkolenia
Szkolenie w godzinach 9:30-15:30
Lunch i poczęstunki w przerwach
Punkty w Programie Premiowym
Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”
Nagrania z webinarów ApexNet
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE
W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń