-
Nowelizacja pzp z 2016 r. – wprowadzenie
-
Elektronizacja zamówień publicznych jako jeden z efektów nowelizacji
-
Omówienie przepisów przejściowych ustawy nowelizującej dotyczących elektronizacji zamówień publicznych:
- sposób komunikacji z wykonawcami
- forma oferty/forma oświadczeń własnych wykonawcy – elektroniczny JEDZ, w tym kwestie związane z postacią elektroniczną
-
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. poz. 1320):
- moment wejścia w życie rozporządzenia
- przedmiot rozporządzenia
- środki komunikacji elektronicznej z wykonawcami
- elektroniczne kopie dokumentów
- wymagania dla systemu teleinformatycznego/stosowanie rozporządzenia
- omówienie wymagań wynikających z przepisów wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne – tj. z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krajowych ram interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z dnia 12 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 526) (tj. z dnia 14 stycznia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 113)
- omówienie wymagań wynikających z przepisów wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, tj. z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych z dnia 30 października 2006 r. (Dz.U. nr 206, poz. 1517)
-
Inne narzędzia służące zakupom dokonywanym drogą elektroniczną (licytacja elektroniczna/aukcja elektroniczna)
-
Jak będą wyglądać postępowania prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej?
-
Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-
Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
-
Specyfika zamówień informatycznych
-
Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
-
Prawne aspekty zamówień w branży IT
-
Wprowadzenie
-
Zakres pojęcia „oprogramowania open source”
-
Rodzaje oprogramowania własnościowego
-
Licencje wolnego oprogramowania
-
Otwarte standardy
-
Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
-
Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego – prezentacja nowych regulacji ze wskazaniem praktycznych skutków ich wprowadzenia
-
Rzeczywiste potrzeby zamawiającego
-
Określenie przedmiotu zamówienia IT
-
Konkurencyjność w IT
-
Obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT
-
Zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne
-
Bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT
-
Zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP
-
Opis przedmiotu zamówienia IT – jak po nowelizacji prawidłowo go sporządzić?
-
Wprowadzenie
-
Opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP
-
Sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT
-
„Produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna
-
Obowiązek określenia parametrów w SIWZ
-
Opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT
-
Konsekwencje wadliwego opisu
-
Możliwość odstąpienia od opisu
9. Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert
10. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT; podstawy wykluczenia - omówienie zakresu wprowadzonych zmian
-
ogólna charakterystyka warunków udziału w postępowaniu:
a) czym są warunki udziału w postępowaniu?
b) kiedy i jakim celu się stawia się warunki udziału w postępowaniu? katalog warunków udziału w postępowaniu
-
zasady określania warunków udziału w postępowaniu
-
wykluczenie wykonawcy: omówienie instytucji wykluczenia, katalog przesłanek, self – cleaning
-
mechanizm oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu/ braku podstaw do wykluczenia, oświadczenia własne wykonawcy, dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku postaw do wykluczenia
-
konsorcjum
-
ocena podmiotowa wykonawców z uwzględnieniem problematyki podwykonawstwa, konsorcjum i podmiotu trzeciego
-
procedura wzywania do wyjaśnień i uzupełnień
11. Omówienie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia
12. Kryteria oceny ofert
-
Kryteria oceny ofert – definicja, rodzaje, podziały, orzecznictwo KIO
-
Kryteria oceny ofert – cena i kryteria pozacenowe – wprowadzenie
-
Warunki jakim muszą odpowiadać kryteria oceny ofert
-
Dobór kryteriów oceny ofert – kryteria, podkryteria oraz system wag kryteriów
-
Kryteria oceny ofert a opis przedmiotu zamówienia
-
Art. 91 Pzp w brzmieniu sprzed i po nowelizacji
-
najważniejsze zmiany w treści przepisu
-
przyczyny wprowadzonej zmiany
-
konsekwencje legislacyjne
-
Proporcje pomiędzy kryterium ceny a pozostałymi kryteriami
-
Cena jako jedyne kryterium oceny ofert
-
przesłanki zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium
-
przykłady przedmiotów zamówienia, gdzie skorzystanie z jedynie kryterium cenowego będzie niemożliwe,
-
obowiązek wykazania w protokole postępowania, iż w opisie przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia
-
„koszty ponoszone w całym okresie” a „cykl życia produktu”
-
analiza kosztów życia produktu („Life Cycle Cost” – LCC)
-
tryb zapytania o cenę – czy wyłączenie spod reżimu art. 91 ust. 2a Pzp?
-
kryterium jakości
-
kryterium funkcjonalności, parametry techniczne
-
Pozacenowe kryteria oceny ofert – informacje ogólne, orzecznictwo, przykłady
13. Tryby udzielania zamówień na IT w świetle nowelizacji- informacje ogólne, omówienie zmian
-
Wprowadzenie
-
Przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony
-
Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny
-
Negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna
-
Zamówienia z wolnej ręki w branży IT
14. Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa – na co zwrócić uwagę?
15. Podwykonawstwo w zamówieniach na IT
16. Umowy na zamówienie IT – omówienie podstawowych zagadnień związanych z umowami, z uwzględnieniem m.in.
-
Specyfiki umów na IT
-
Umowy IT jako narzędzia zarządzania ryzykiem
-
Konstrukcji umowy na zamówienie IT
-
Rodzajów zawieranych umów w branży IT
-
Odbiorów
-
Wynagrodzenia
-
Odpowiedzialności i kar umownych
-
Regulacji dotyczącej rozwiązania umowy
-
Zagadnień związanych z wygaśnięciem umowy w sprawie zamówienia publicznego (wypowiedzenie/odstąpienie)
17. Podsumowanie
18. Dyskusja, zadawanie pytań