SZKOLENIA OTWARTE

Temat

Praktyka stosowania zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne w świetle nowelizacji z uwzględnieniem regulacji dotyczących elektronizacji postępowań

Kontakt

Chcesz kupić szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 00

Kupiłeś szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 02

Dlaczego Warto?

Zapraszamy na szkolenie, którego celem usystematyzowanie i poszerzenie posiadanej wiedzy w przedmiocie stosowania prawa zamówień publicznych, w szczególności w zakresie zamówień dotyczących dostaw i usług informatycznych oraz zmian związanych z nowelizacją Prawa zamówień publicznych 2016.

 

W PROGRAMIE

  • Elektronizacja zamówień publicznych jako jeden z efektów nowelizacji
  • Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
  • Specyfika zamówień informatycznych

 

ODBIORCY SZKOLENIA
Osoby mające na co dzień styczność z prawem zamówień publicznych, w szczególności:

  • zamawiający (w tym w szczególności pracownicy jednostek administracji publicznej)
  • wykonawcy (lub ich pracownicy) ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego

 

Trener

Irena Skubiszak-Kalinowska

Trenerka na szkoleniach i warsztatach i wykładowca na studiach. Od ponad dziesięciu lat specjalizuje się w prawie zamówień publicznych, koncesji na roboty budowlane lub usługi oraz kwestiach partnerstwa publiczno – prywatnego.

W latach 1995 – 2000 pracowała jako prawnik, a następnie Partner w Kancelarii Prawnej Chałas, Wysocki i Partnerzy. W roku 1997 została Członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji. Następnie, w latach 2000 – 2005 piastowała stanowisko Dyrektora Działu Prawnego w NCR Polska Sp. z o.o. (Spółka zależna amerykańskiej korporacji NCR  Corporation Ltd.).

 

Program

  1. Nowelizacja pzp z 2016 r. – wprowadzenie
  1. Elektronizacja zamówień publicznych jako jeden z efektów nowelizacji
  • Omówienie przepisów przejściowych ustawy nowelizującej dotyczących elektronizacji zamówień publicznych:

- sposób komunikacji z wykonawcami

- forma oferty/forma oświadczeń własnych wykonawcy – elektroniczny JEDZ, w tym kwestie związane z postacią  elektroniczną

  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 27 czerwca 2017 r. w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. poz. 1320):

- moment wejścia w życie rozporządzenia

- przedmiot rozporządzenia

- środki komunikacji elektronicznej z wykonawcami

- elektroniczne kopie dokumentów

- wymagania dla systemu teleinformatycznego/stosowanie rozporządzenia

- omówienie wymagań wynikających z przepisów wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne – tj. z Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie krajowych ram interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z dnia 12 kwietnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 526) (tj. z dnia 14 stycznia 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 113)

- omówienie wymagań wynikających z  przepisów wydanych na podstawie art. 5 ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, tj.  z Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie niezbędnych elementów struktury dokumentów elektronicznych z dnia 30 października 2006 r. (Dz.U. nr 206, poz. 1517)

  • Inne narzędzia służące zakupom dokonywanym drogą elektroniczną (licytacja elektroniczna/aukcja elektroniczna)
  • Jak będą wyglądać postępowania prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej?
  1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
  • Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
  1. Specyfika zamówień informatycznych
  • Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
  1. Prawne aspekty zamówień w branży IT
  • Wprowadzenie
  • Zakres pojęcia „oprogramowania open source
  • Rodzaje oprogramowania własnościowego
  • Licencje wolnego oprogramowania
  • Otwarte standardy
  • Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
  1. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego – prezentacja nowych regulacji ze wskazaniem praktycznych skutków ich wprowadzenia
  • Rzeczywiste potrzeby zamawiającego
  • Określenie przedmiotu zamówienia IT
  1. Konkurencyjność w IT
  • Obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT
  • Zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne
  • Bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT
  • Zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP
  1. Opis przedmiotu zamówienia IT – jak po nowelizacji prawidłowo go sporządzić?
  • Wprowadzenie
  • Opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP
  • Sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT
  • „Produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna
  • Obowiązek określenia parametrów w SIWZ
  • Opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT
  • Konsekwencje wadliwego opisu
  • Możliwość odstąpienia od opisu

9. Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert

10. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT; podstawy wykluczenia - omówienie zakresu wprowadzonych zmian

  • ogólna charakterystyka warunków udziału w postępowaniu:

a) czym są warunki udziału w postępowaniu?

b) kiedy i jakim celu się stawia się warunki udziału w postępowaniu? katalog warunków udziału w postępowaniu

  • zasady określania warunków udziału w postępowaniu
  • wykluczenie wykonawcy: omówienie instytucji wykluczenia, katalog przesłanek,  self – cleaning
  • mechanizm oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu/ braku podstaw do wykluczenia, oświadczenia własne wykonawcy, dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku postaw do wykluczenia
  • konsorcjum
  • ocena podmiotowa wykonawców z uwzględnieniem problematyki podwykonawstwa, konsorcjum i podmiotu trzeciego
  • procedura wzywania do wyjaśnień i uzupełnień

11. Omówienie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia

12. Kryteria oceny ofert

  • Kryteria oceny ofert – definicja, rodzaje, podziały, orzecznictwo KIO
  • Kryteria oceny ofert – cena i kryteria pozacenowe – wprowadzenie
  • Warunki jakim muszą odpowiadać kryteria oceny ofert
  • Dobór kryteriów oceny ofert – kryteria, podkryteria oraz system wag kryteriów
  • Kryteria oceny ofert a opis przedmiotu zamówienia
  • Art. 91 Pzp w brzmieniu sprzed i po nowelizacji
    • najważniejsze zmiany w treści przepisu
    • przyczyny wprowadzonej zmiany
    • konsekwencje legislacyjne
  • Proporcje pomiędzy kryterium ceny a pozostałymi kryteriami
  • Cena jako jedyne kryterium oceny ofert
  • przesłanki zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium
  • przykłady przedmiotów zamówienia, gdzie skorzystanie z jedynie kryterium cenowego będzie niemożliwe,
  • obowiązek wykazania w protokole postępowania, iż w opisie przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia
  • „koszty ponoszone w całym okresie” a „cykl życia produktu”
  • analiza kosztów życia produktu („Life Cycle Cost” – LCC)
  • tryb zapytania o cenę – czy wyłączenie spod reżimu art. 91 ust. 2a Pzp?
  • kryterium jakości
  • kryterium funkcjonalności, parametry techniczne
  • Pozacenowe kryteria oceny ofert – informacje ogólne, orzecznictwo, przykłady

13. Tryby udzielania zamówień na IT w świetle nowelizacji- informacje ogólne, omówienie zmian

  • Wprowadzenie
  • Przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony
  • Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny
  • Negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna
  • Zamówienia z wolnej ręki w branży IT

14. Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa – na co zwrócić uwagę?

15. Podwykonawstwo w zamówieniach na IT

16. Umowy na zamówienie IT – omówienie podstawowych zagadnień związanych z umowami, z uwzględnieniem m.in.

  • Specyfiki umów na IT
  • Umowy IT jako narzędzia zarządzania ryzykiem
  • Konstrukcji umowy na zamówienie IT
  • Rodzajów zawieranych umów w branży IT
  • Odbiorów
  • Wynagrodzenia
  • Odpowiedzialności i kar umownych
  • Regulacji dotyczącej rozwiązania umowy
  • Zagadnień związanych z wygaśnięciem umowy w sprawie zamówienia publicznego (wypowiedzenie/odstąpienie)

    17. Podsumowanie

    18. Dyskusja, zadawanie pytań

 

Opinie

Pragnę wyrazić swoje duże zadowolenie z uczestnictwa w szkoleniu „Praktyka stosowania zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne”. Trafiony temat, wysoki poziom merytoryczny, jak i ogromna wiedza praktyczna sprawiły, że jestem w pełni usatysfakcjonowana.

Justyna Kulpa - Biuro Zamówień Publicznych Politechniki Wrocławskiej

Szkolenie było przeprowadzone przez osobę z bardzo rozległym i dogłębnym zapoznaniem tematu, co skutkowało przekazaniem dużej ilości wiedzy w temacie szkolenia. Prowadzący to bardzo miła i komunikatywna osoba. Serdecznie polecam tego trenera.

Paweł Solnica - Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach

Szczegóły organizacyjne

Miejsce Termin Trener Cena
WARSZAWA, GOLDEN FLOOR ALEJE JEROZOLIMSKIE 14-15 listopada 2017 Irena Skubiszak-Kalinowska 891.00 zł netto 990.00 zł netto

+ 23% VAT

Promocja dla obiorców newslettera do 2017-10-31

POZNAŃ, 20-21 listopada 2017 Irena Skubiszak-Kalinowska 891.00 zł netto 990.00 zł netto

+ 23% VAT

Promocja dla obiorców newslettera do 2017-11-06

Cena zawiera

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Dostęp do EduStrefy

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Certyfikat ukończenia szkolenia