-
Czym jest zamówienie publiczne, kim jest wykonawca i zamawiający, etapy postępowania o zamówienie publiczne
-
Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-
Specyfika zamówień informatycznych - wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
-
Prawa własności intelektualnej – ogólna charakterystyka
-
Publikacja ogłoszeń o zamówieniach publicznych w kontekście wartości zamówienia
-
Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT; podstawy wykluczenia - omówienie zakresu wprowadzonych zmian
• ogólna charakterystyka warunków udziału w postępowaniu:
-
czym są warunki udziału w postępowaniu?
b) kiedy i jakim celu się stawia się warunki udziału w postępowaniu? katalog warunków udziału w postępowaniu:
• zasady określania warunków udziału w postępowaniu,
• wykluczenie wykonawcy: omówienie instytucji wykluczenia, katalog przesłanek, self – cleaning,
• mechanizm oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu/ braku podstaw do wykluczenia, oświadczenia własne wykonawcy, dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, braku postaw do wykluczenia,
• konsorcjum,
• procedura wzywania do wyjaśnień i uzupełnień,
• wadium – kiedy można stracić ? – omówienie w świetle najnowszego orzecznictwa.
-
termin związania ofertą - postanowienie TSUE w sprawie C-35/17 Saferoad Grawil Sp. z o.o. Saferoad Kabex Sp. z o.o. przeciwko GDDKiA oddział w Poznaniu.
-
Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego
-
kim jest podmiot trzeci, relacja pomiędzy zamawiającym, wykonawcą a tym podmiotem,
-
kiedy i z jakich zasobów możemy korzystać oraz na jakich zasadach,
-
czy wykonawca może zrezygnować z zasobów podmiotu trzeciego w toku postępowania i jakie są tego skutki? – orzeczenie TSUE w sprawie Esaprojekt C-387/14.
-
Sposoby korzystania z zasobów podmiotu trzeciego
-
podwykonawstwo,
-
know - how,
-
konsultacje czy doradztwo?
-
Opis przedmiotu zamówienia
-
podstawowe zasady i reguły interpretacyjne
-
omówienie zmian w ustawie dotyczących szacowania wartości zamówienia oraz opisu przedmiotu zamówienia,
-
znaczenie właściwie opisanego przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w tym m.in. odwołania Wykonawcy,
-
unieważnienie postępowania z uwagi na art. 93 ust. 1;
-
opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP oraz dobre praktyki;
-
„produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna
-
obowiązek określenia parametrów w SIWZ
-
opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT
-
konsekwencje wadliwego opisu
-
Obliczanie terminów na składanie pytań do SIWZ
-
Co to jest „wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ”
-
Kiedy pytać
-
Kiedy lepiej nie pytać
-
Kiedy można sobie zaszkodzić pytaniem
-
Elementy obowiązkowe oferty oraz elementy podlegające uzupełnieniu – dokumentacja niezbędna do udziału w postępowaniach przetargowych
-
Omówienie zasad składania Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia
-
Jak sporządzić ofertę, aby uniknąć błędów i zbędnych wezwań – procedura odwrócona
-
Kiedy cena jest rażąco niska
-
Kryteria oceny ofert
-
kryteria oceny ofert – definicja, rodzaje, podziały, orzecznictwo KIO
-
kryteria oceny ofert – cena i kryteria pozacenowe – wprowadzenie
-
kryteria oceny ofert a opis przedmiotu zamówienia
-
Art. 91 Pzp w brzmieniu sprzed i po nowelizacji
-
najważniejsze zmiany w treści przepisu
-
przyczyny wprowadzonej zmiany
-
konsekwencje legislacyjne
-
cena jako jedyne kryterium oceny ofert
-
przesłanki zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium
-
przykłady przedmiotów zamówienia, gdzie skorzystanie z jedynie kryterium cenowego będzie niemożliwe,
-
obowiązek wykazania w protokole postępowania, iż w opisie przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia
-
„koszty ponoszone w całym okresie” a „cykl życia produktu”
-
analiza kosztów życia produktu („Life Cycle Cost” – LCC)
-
tryb zapytania o cenę – czy wyłączenie spod reżimu art. 91 ust. 2a Pzp?
-
pozacenowe kryteria oceny ofert – informacje ogólne, orzecznictwo, przykłady
-
kryterium jakości
-
kryterium funkcjonalności, parametry techniczne
-
Najczęstsze błędy popełniane przez zamawiającego w toku badania i oceny ofert
-
Jak „uratować” ofertę, która nie odpowiada treści SIWZ, czyli przykłady dokonywania poprawy innej omyłki polegającej na nieistotnej niezgodności z treścią SIWZ:
-
omyłki dotyczące terminu realizacji, terminu gwarancji
-
omyłki dotyczące błędnie podanego modelu, parametru
-
omyłki dotyczące ceny
-
Środki ochrony prawnej – przesłanki wnoszenia i terminy oraz co zrobić kiedy nie przysługuje odwołanie
-
Umowy na zamówienie IT – omówienie podstawowych zagadnień związanych z umowami, z uwzględnieniem m.in.
• specyfiki umów na IT
• umowy IT jako narzędzia zarządzania ryzykiem
• konstrukcji umowy na zamówienie IT
• rodzajów zawieranych umów w branży IT
• wynagrodzenia
• odpowiedzialności i kar umownych
• regulacji dotyczącej rozwiązania umowy
• zagadnień związanych z wygaśnięciem umowy w sprawie zamówienia publicznego (wypowiedzenie/odstąpienie)