1. PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
A. Opis przedmiotu zamówienia
- Dyskryminacyjne wskazania w OPZ: znak towarowy, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę
- Aspekty społeczne, w tym wymagania:
-
zatrudnienia osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę w zamówieniach na usługi i roboty budowlane
B. Ustalenie wartości zamówienia publicznego
-
Co to znaczy "całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy"?
-
Jak prawidłowo ustalić podobieństwo przedmiotowe oraz funkcjonalne zamówienia?
-
Kiedy zamówienia są tożsame czasowo? Zasady postępowania w sytuacji wystąpienia zamówień nieplanowanych.
C. Określenie warunków udziału w postępowaniu
-
Warunek udziału w postępowaniu spełniający wymogi zasady przejrzystości, proporcjonalności, równego traktowania i uczciwej konkurencji.
D. Ustalenie kryteriów oceny ofert
-
Podstawowy dylemat: cena czy koszt?
-
Ograniczenia dotyczące stosowania kryterium najniższej ceny oraz kryterium ceny z wagą przekraczającą 60%.
-
Jak opisać standardy dotyczące wszystkich istotnych cech zamówienia?
-
Jak powinien wyglądać załącznik do protokołu postępowania wskazujący na sposób uwzględnienia w opisie przedmiotu zamówienia kosztów cyklu życia?
E. Wymagane zapisy SIWZ związane z elektronizacją
-
Pojęcie „środków komunikacji elektronicznej”.
-
Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów.
-
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania o udzielenie zamówienia za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
-
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych i informacji przekazywanych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
-
Informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych.
-
Wymagania dotyczące formy oraz sposobu sporządzania i składania oferty, wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń, w tym jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ).
-
Wymagania dotyczące wadium po elektronizacji.
-
Wymagane zapisy SIWZ dotyczące ochrony danych osobowych w związku z RODO.
F. Wymagane zapisy SIWZ związane z RODO
-
Co to są i jak określać warunki, charakter i zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego?
G. Prawidłowe określenie klauzul umownych pozwalających na zmianę umowy w sprawie zamówienia publicznego
-
Jak przygotować treść ogłoszenia o zamówieniu do publikacji w elektronicznym Biuletynie Zamówień Publicznych?
-
Czy SIWZ powinna być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym?
2. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
A. Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia
-
Kolejność zamieszczania ogłoszeń
-
Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
B. Udzielanie wyjaśnień do treści SIWZ
-
Kolejność zamieszczania ogłoszeń
-
Udostępnianie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
C. Składanie oświadczeń i dokumentów w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
-
Składanie oferty elektronicznej (kodowanie przy użyciu klucza publicznego oraz dekodowanie przy użyciu klucza prywatnego).
-
Przebieg sesji publicznego otwarcia ofert po elektronizacji
-
Składanie oświadczenia wstępnego, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp:
-
Sporządzanie i przekazywanie dokumentów elektronicznych (zasady postępowania w sytuacji nieposiadania oryginału dokumentu, o którym mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w formie dokumentu elektronicznego; przekazywanie dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji).
-
Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert (art. 25a ust. 1 ustawy Pzp) oraz oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień złożenia (art. 26 ust. 1 i 2 ustawy Pzp)
-
Pełnomocnictwo w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w jakiej formie należy sporządzić pełnomocnictwo do złożenia elektronicznego oświadczenia JEDZ?)
-
Aktualność oświadczeń i dokumentów składanych, gdy zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne
-
Zasady postępowania w sytuacji złożenia oświadczeń lub dokumentów wraz z ofertą, gdy te miały być składane na wezwanie Zamawiającego
-
Wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (nowe zasady wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; składanie wadium po 18.10.2018 r. - postać elektroniczna czy forma pisemna?)
D. Zawiadomienie o wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
3. ZMIANY WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW O FAKTUROWANIU ELEKTRONICZNYM W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH (DYREKTYWA 2014/55/UE)
A. Co to są ustrukturyzowane e-faktury?
B. Platforma elektronicznego fakturowania
C. Kto ma obowiązek przyjmowania e-faktur związanych z realizacją zamówień publicznych?