Notice: Undefined index: kontakt_nazwa in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenie.php on line 42

Notice: Undefined index: kontakt_email in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenie.php on line 43

Notice: Undefined index: kontakt_tel in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenie.php on line 44
APEXNET - Elektronizacja zamówień publicznych – pierwsze sukcesy i porażki. Warsztat dla Wykonawców | APEXNET szkolenia

SZKOLENIA OTWARTE

Temat

Elektronizacja zamówień publicznych – pierwsze sukcesy i porażki. Warsztat dla Wykonawców

Kontakt

Chcesz kupić szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 00

Kupiłeś szkolenie i masz pytania?

Zadzwoń 22 205 89 02

Dlaczego Warto?

Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie przekazanie i usystematyzowanie wiedzy z zamówień publicznych w świetle elektronizacji pod kątem Wykonawcy.

ODBIORCY SZKOLENIA
• Wykonawcy
• Osoby przygotowujące oferty
• weryfikujące propozycje konkurencji,
• doradzające wykonawcom

W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma dostęp do EduStrefy, a w niej:
• Dwa webinary z ekspertami dotyczące elektronizacji
• Instrukcja składania JEDZ w formie elektronicznej
• Przykładowe zapisy w SIWZ dot. JEDZ a formie elektronicznej
• Umowa o świadczenie usług prawnych

Program

1. Zagadnienia techniczne związane z elektronizacją
a) Kwalifikowany podpis elektroniczny – typy podpisów, podpisywanie dokumentów przez kilka osób, kto musi posiadać, jak weryfikować?
b) Środki komunikacji elektronicznej – „zaawansowany” środek komunikacji i „prosty” środek komunikacji.
c) Elektroniczne potwierdzanie za zgodność z oryginałem.
d) Składanie oferty składającej się z kilku plików elektronicznych.


2. Dokumenty elektroniczne wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) Wniosek o dopuszczenie do postępowania.
b) Oferta.
c) Oświadczenie wstępne.
d) Pełnomocnictwo.
e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego.
f) Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozporządzeniu.


3. Dokumenty elektroniczne nie wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego
a) Sporządzane przez Zamawiającego.
b) Sporządzane przez Wykonawcę.


4. Dokumenty sporządzane w formie pisemnej:
a) Protokół postępowania.
b) Oświadczenie o bezstronności i obiektywizmie.
c) Umowa w sprawie zamówienia.
d) Kwestia równoważność formy pisemnej i elektronicznej.


5. Mini portal e-zamówień - warsztat prezentujący funkcje i możliwości portalu
a) Wykorzystanie narzędzi elektronicznych i publicznych usług funkcjonujących w państwowych zasobach w postępowaniach o udzielenie zamówienia, tj. Biuletynu Zamówień Publicznych i usług e-PUAP.
b) Pobieranie klucza publicznego do szyfrowania ofert.
c) Składanie, wycofywanie i zamiana ofert elektronicznych.
d) Odszyfrowanie ofert i procedura jawnego ich otwarcia.
e) Zalety i wady portalu.


6. Elektronizacja zamówień w orzecznictwie KIO – część realizowana w formie ćwiczeniowej.
a) Zeskanowany formularz ofertowy opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym jako podstawa do odrzucenia oferty.
b) Wadium w formie e-gwarancji bankowej.
c) Użycie podpisu zewnętrznego, a przekazanie Zamawiającemu wyłącznie pliku kontrolnego.


7. Najczęściej popełniane błędy przy elektronizacji
a) Format zapisu przesłanych dokumentów elektronicznych.
b) Zmiana lub wycofanie oferty elektronicznej.
c) Rozmiar pliku zawierającego ofertę jest zbyt obszerny aby go przekazać wskazanym środkiem komunikacji elektronicznej.
d) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie dokumentu zabezpieczenia – czy dopuszczalne jest postać papierowa?
e) Forma zobowiązania podmiotów trzecich.
f) Które dokumenty i oświadczenia mogą być składane w formie elektronicznej kopii?
g) Weryfikacja podpisów elektronicznych wystawionych w innych krajach Unii Europejskiej.
h) Brak ofert na skrzynce odbiorczej Zamawiającego na portalu ePUAP pomimo wysłania ich przed terminem składania.
i) Problemy z szyfrowaniem i deszyfrowaniem ofert za pomocą aplikacji Mini portalu.


8. Środki ochrony prawnej
a) Zmiany w zakresie treści odwołania wynikające z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań.
b) Wnoszenie odwołania wraz z załącznikami oraz zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego przez wykonawcę w postaci elektronicznej oraz dalszych pism w sprawie na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu.


9. Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych
a) Zasady przesyłania drogą elektronicznych ustrukturyzowanych faktur elektronicznych.
b) Platforma elektronicznego. Fakturowania.
c) Wyłączenia stosowania przepisów.


KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.

Opinie

Szkolenie na wysokim poziomie merytorycznym. Wykładowca wykazał się dużą wiedzą praktyczną i teoretyczną. Godne polecenia.

Ewa Milczyńska - RDLP Zielona Góra

Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Temat opracowany merytorycznie i wyczerpująco przedstawiony i omówiony przez pana Łukasza Czabana. Temat również dobrze przedstawiony od strony praktyki działań Wykonawców.

Jakub Kopeć-Kusak - ALSTAL Grupa Budowlana