Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Wyzwania dla wykonawców...

SZKOLENIA OTWARTE

Wyzwania dla wykonawców po elektronizacji zamówień publicznych Praktyczny warsztat na wszystkich rodzajach platform

TEMAT

Wyzwania dla wykonawców po elektronizacji zamówień publicznych. Praktyczny warsztat na wszystkich rodzajach platform

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie pogłębienie wiedzy wykonawców z zakresu elektronizacji przetargów, a także dobycie praktycznych umiejętności niemal wyłącznie w oparciu o case study i najnowsze orzecznictwo.

ODBIORCY SZKOLENIA
• Kadra zarządzająca wykonawców,
• Specjaliści ds. ofertowania, przetargów,
• Pracownicy działów handlowych,
• Pracownicy działów merytorycznych firm zaangażowani w proces ofertowania,
• Osoby weryfikujące oferty konkurencji.

W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma dostęp do EduStrefy, a w niej:
• Dwa webinary z ekspertami dotyczące elektronizacji
• Instrukcja składania JEDZ w formie elektronicznej
• Przykładowe zapisy w SIWZ dot. JEDZ w formie elektronicznej
• Umowa o świadczenie usług prawnych

 

Weź udział w dowolnym szkoleniu z zamówień publicznych i otrzymaj 12 Paczek Wiedzy!

PROGRAM

1. Podstawy prawne elektronizacji zamówień publicznych w prawie polskim i unijnym istotne z perspektywy praktyka,


2. Zakres elektronizacji – na czym konkretnie polegać ma elektronizacja procesów zakupowych w administracji publicznej? Czy zabezpieczenie należytego wykonania umowy albo samo jej podpisanie również objęte są elektronizacją?


3. Pojęcie „środków komunikacji elektronicznej” w kontekście zamówień publicznych. Kto decyduje o wyborze ŚKE w danym przetargu? Jakie są skutki użycia środka nie wymienionego w SIWZ?


4. Zapisy SIWZ szczególnie istotne dla wykonawców:
• informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów,
• elektroniczny JEDZ,
• kwestie dotyczące wadium po elektronizacji,


5. Komunikacja wykonawcy z zamawiającym (część warsztatowa):
• Podpis elektroniczny - rodzaje, specyfika, sposób podpisu.
• Jak sprawdzić poprawność podpisu?
• Jakie są skutki braku możliwości walidacji podpisu przez zamawiającego?
• Kontrowersje z algorytmem skrótu SHA-1 – podpis poprawny lecz nieważny?
• Czy można uzupełnić podpis zewnętrzny?
• Najnowsze orzecznictwo KIO


6. Jak w praktyce złożyć ofertę? Miniportal i inne platformy zakupowe wykorzystywane przez zamawiających.
• forma oferty,
• jak dokumentować złożenie oferty elektronicznie?
• czy skan oferty opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym to ważna oferta? Co na to KIO w najnowszych orzeczeniach?
• procedura uzupełnień i wyjaśnień,
• w jakiej formie przedstawić pełnomocnictwo do złożenia oferty? 3 scenariusze – który wybrać?
• co jeśli podwykonawca lub podmiot trzeci nie dysponuje pełnomocnictwem elektronicznym?
• w jakiej formie najlepiej przedstawić zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów? Kontrowersje i możliwe scenariusze.
• forma i treść dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i wskazujących na brak podstaw do wykluczenia wykonawcy.
• W jakiej postaci i formie przedkładać ww. dokumenty? Co jeśli posiadam dokument wyłącznie w formie pisemnej? Kto poświadcza jakie dokumenty za zgodność z oryginałem?
• Czy podpisywanie każdego oświadczenie kwalifikowanym podpisem elektronicznym to konieczność?
• wadium w świetle elektronizacji – czy naprawdę musi być złożone w oryginale dokumentu elektronicznego? Jakie są alternatywy?
• czy można używać podpisanego elektronicznie dokumentu w większej licznie przetargów?


7. Jak rozumieć i chronić tajemnice przedsiębiorstwa po zmianach w przepisach ustawy o zwalczaniu konkurencji, dostęp do ofert konkurencyjnych wykonawców, możliwości kwestionowania ich poprawności,


8. Platforma e-zamówienia jako docelowe narzędzie zakupowe w administracji.
• Przegląd platform: MiniPortal, e-zamawiający, Open Nexus, b2b, smart PZP – warsztat


9. MiniPortal Urzędu Zamówień Publicznych – zasady działania, praktyczna prezentacja z punktu widzenia wykonawcy (część warsztatowa)
• jak się przygotować organizacyjnie?
• proces złożenia oferty
• kto musi a kto nie musi mieć pełnomocnictwa?
• podpis formularza a podpis oferty – jak działać bezpiecznie
• kompresowanie dokumentów ofertowych i błędy w podpisach i szyfrowaniu.


10. Omówienie aktualnych działań, stanu faktycznego i prawnego zmierzających do pełnej elektronizacji zamówień publicznych,


11. Najnowsze orzecznictwo KIO szczególnie istotne w procesie składania ofert przez wykonawców. Najczęstsze błędy wykonawców, ale także zamawiających wraz ze wskazaniem podstaw do kwestionowania błędnych rozstrzygnięć przed KIO.

OPINIE

Dowodem na pozytywne opinie jest liczne korzystanie z ApexNet przez naszą spółkę. Szkolenie jest wartościowe a prowadzący tylko to potwierdza. Nic bym nie zmieniał w formule szkolenia.

Grzegorz Szewczyk - Elektromontaż - Lublin Sp.zo.o. Mikołajczak

Polecam szkolenie. Trener w zrozumiały sposób wyjaśnia wszelkie kwestie. Często wraca do przedstawionych już zagadnień w celu ich przypomnienia i szczegółowego zrozumienia.

Joanna Suszyńska - TORHAMER Sp. z o o

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń