1. Warunki penalizacji za błędy popełniane przy przygotowywaniu i przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych w służbie zdrowia.
a) Wystąpienie nieprawidłowości:
-
Definicja nieprawidłowości indywidualnej zgodnie z art. 2 pkt 36) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013;
-
Naruszenia, które mają lub mogą mieć wpływ na wynik postępowania;
-
Naruszenia, które nie mają wpływu na wynik postępowania.
b) Delikty naruszające dyscyplinę finansów publicznych:
-
Naruszenia stanowiące dyscyplinę finansów publicznych;
-
Warunki ukarania;
-
Katalog kar.
c) Osoby pociągane do odpowiedzialności.
2. Obszary zagrożeń w zamówieniach publicznych – omówienie popełnianych błędów.
a) Dyskryminacyjny opis przedmiotu zamówienia:
-
Zestaw niedopuszczalnych narzędzi i zwrotów służących do opisu przedmiotu zamówienia publicznego w służbie zdrowia;
-
Warunki wystąpienia naruszenia zasady uczciwej konkurencji oraz zasady proporcjonalności w odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia;
-
Znak towarowy jako:
-
Wymóg,
-
Zalecenie,
-
Przykład.
-
Przypadki aprobujące znak towarowy przy opisywaniu leków.
b) Ustalenie wartości zamówienia publicznego i podział zamówienia na części
-
Podstawy ustalenia wartości zamówienia w zależności od przedmiotu zamówienia;
-
Kiedy mamy do czynienia z jednym zamówieniem? - zasady agregacji zamówień;
-
Różnica pomiędzy dopuszczalnym a niedopuszczalnym podziałem zamówienia na części;
-
Podział zamówienia na części jako instrument wsparcia MŚP;
-
Udzielanie zamówień na część, której wartość nie przekracza 80 000 €. – w odniesieniu do dostaw i usług oraz 1 000 000 € – w odniesieniu do robót budowlanych (art. 6a ustawy Pzp).
c) Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego dla placówek medycznych.
-
Warunek proporcjonalny do przedmiotu zamówienia;
-
Ograniczenia dotyczące wysokości wymaganego obrotu rocznego;
-
Obiektywny i niedyskryminacyjny sposób oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do konsorcjów;
-
Poleganie na zasobach podmiotów trzecich.
d) Kontrola wypełnienia przez zamawiającego obowiązków w zakresie określania kryteriów oceny ofert.
-
Ograniczenie stosowania jako jedynego kryterium najniższej ceny lub kryterium ceny z wagą pow. 60%;
-
Wymagania dotyczące wskazania w SIWZ standardów jakościowych w zakresie wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz w załączniku do protokołu sposobu ujęcia w opisie przedmiotu zamówienia kosztów cyklu życia;
-
Niedopuszczalne kryteria jakościowe.
3. Kontrowersje przy procedurach elektronicznych.
a) Problemy ze stosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
-
Walidacja podpisu;
-
Znacznik czasu – czy jego użycie jest obligatoryjne?
b) Dokument wadialny w e-zamówieniach:
-
Skan wadium opatrzony kwalifikowanym podpisem wystawcy;
-
Pełnomocnictwo do podpisania wadium;
-
Wadium w formie pisemnej złożone osobiście w siedzibie Zamawiającego, a możliwość odrzucenia oferty wykonawcy.
c) Oferty sporządzone elektronicznie:
-
Czy skan oferty opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym to oferta sporządzana elektronicznie, czy też kopia oferty?
d) Regulacje związane z udzielaniem zamówień poniżej progów unijnych:
-
Czy dopuszczenie składania ofert elektronicznych przez Zamawiającego wyklucza możliwość złożenia oferty w formie pisemnej z własnoręcznym podpisem?
-
czym trzeba pamiętać na etapie tworzenia SIWZ aby nie otrzymać oświadczeń lub dokumentów środkiem komunikacji elektronicznej?