Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zamówienia publiczne...

SZKOLENIA OTWARTE

Zamówienia publiczne po zmianach wprowadzonych ustawą COVID-19 ze szczególnym uwzględnieniem procedury zmiany umowy

TEMAT

Zamówienia publiczne po zmianach wprowadzonych ustawą COVID-19

ze szczególnym uwzględnieniem procedury zmiany umowy.

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na wyjątkową transmisje on-line, której tematem będzie udzielanie zamówień publicznych w okresie stanu zagrożenia epidemicznego spowodowanego koronawirusem SARS-CoV-2.

Trener szczegółowo omówi taki temat jak: ZAMÓWIENIA PUBLICZNE UDZIELANE POZA USTAWĄ PZP W ZWIĄZKU Z WIRUSEM SARS-CoV-2 WYWOŁUJĄCYM CHOROBĘ COVID-19.



 

Dzięki naszej transmisji on-line będziesz mógł na bieżąco dowiedzieć się z jakimi problemami mogą zmagać się uczestnicy rynku zamówień publicznych.

Szkolenie będzie miało formę praktycznych warsztatów. Uczestnicy mają możliowść zadawania pytań na bieżąco.

Szkolenie odbywa się w bezpiecznej formie on-line. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

PROGRAM

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE UDZIELANE POZA USTAWĄ PZP W ZWIĄZKU Z WIRUSEM SARS-CoV-2 WYWOŁUJĄCYM CHOROBĘ COVID-19

  1. Zamówienia na dostawy lub usługi niezbędne do przeciwdziałania COVID-19 (kiedy zamówienia są niezbędne do przeciwdziałania COVID-19?; kiedy zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego? czy można poza ustawą Pzp kupić komputer do pracy zdalnej?)
  2. Zamówienia na usługi, dostawy lub roboty budowlane udzielane w związku z zapobieganiem lub zwalczaniem epidemii na obszarze, na którym ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii.

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W WARUNKACH OGRANICZEŃ POLEGAJĄCYCH NA WYKONYWANIU OKREŚLONYCH DZIAŁAŃ PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO W SPOSÓB WYŁĄCZAJĄCY BEZPOŚREDNIĄ OBSŁUGĘ INTERESANTÓW

  1. Podstawy prawne wprowadzanych ograniczeń w siedzibie Zamawiającego
  2. Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego pracownikom w świetle zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia oraz obowiązujących przepisów prawa (na co zwrócić uwagę zlecając pracę zdalną; bezpieczeństwo zdrowotne podczas sesji otwarcia ofert)
  3. Składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz innych oświadczeń i dokumentów w czasie zagrożenia epidemicznego
    1. Podstawy prawne wprowadzanych ograniczeń
    2. Dopuszczalne warianty składania ofert i innych oświadczeń oraz dokumentów przekazywane w postaci papierowej (złożenie oferty za pośrednictwem operatora pocztowego, posłańca czy osobiście?) minimalizujące ryzyko zakażenia wirusem SARS-CoV-2
    3. Inne oświadczenia oraz dokumenty przekazywane w postaci elektronicznej, w tym te składane na wezwanie Zamawiającego
  4. Otwarcie ofert
    1. otwarcie ofert bez obecności Wykonawców
    2. realizacja zasady przejrzystości i jawności postępowania poprzez zapewnienie transmisji „na żywo” z sesji otwarcia ofert  - jak przeprowadzić taką transmisję?
    3.  jak przeprowadzić sesję otwarcia ofert w okresie stanu zagrożenia epidemicznego, nie naruszając art. 86 ustawy Pzp i zapewniając bezpieczeństwo zdrowotne uczestników sesji?
  5. Jak przeprowadzić i udokumentować dialog techniczny oraz negocjacje (dialog) w trybach negocjacje z ogłoszeniem oraz dialog konkurencyjny bez bezpośredniego kontaktu Zamawiającego z Wykonawcami?

PROBLEMY ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ

  1. Ograniczenia w pracy KIO i UZP związane z epidemią COVID-19
  2. Czy i na jakich zasadach można wnieść odwołanie do Prezesa KIO w okresie epidemii?
  3. Czy w okresie stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 bieg terminów w postępowaniu odwoławczym ulega zawieszeniu na ten okres zgodnie z art. 15zzs ustawy COVID-19?
  4. Co można zrobić, aby zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego w sytuacji wniesienia odwołania i braku wyznaczenia terminu posiedzenia i rozprawy?

UMOWA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

  1. Jak podpisać umowę unikając bezpośredniego kontaktu Zamawiającego z Wykonawcami?
  2. Czy można narzucić Wykonawcy formę elektroniczną umowy w sprawie zamówienia publicznego?
  3. Czy wystąpienie stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce jest wystąpieniem siły wyższej?
  4. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego przed i po pojawieniu się koronawirusa SARS-CoV-2 wprowadzana zgodnie z art. 15r ustawy COVID-19
    1. Informowanie o okolicznościach związanych z COVID-19, które mogą mieć wpływ na należyte wykonanie umowy (jakie oświadczenia i dokumenty winien przedstawić Wykonawca lub Zamawiający w przekazywanej informacji)
    2. obowiązek przekazania stronie umowy stanowiska wraz z uzasadnieniem odnośnie do wpływu zaistniałych okoliczności na należyte wykonanie umowy (terminy; co powinno zawierać stanowisko?)
    3. dopuszczalne możliwości zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego z powodu okoliczności związanych z COVID-19
    4. Konieczne działania dotyczące zmiany umowy z podwykonawcą oraz dalszym podwykonawcą
    5. Kary umowne oraz odszkodowania, a nienależyte wykonanie umowy z powodu COVID-19 (ocena zasadności odstąpienia od dochodzenia kar umownych i  odszkodowań; ograniczenie odpowiedzialności dyscyplinarnej oraz karnej osób po stronie Zamawiającego w przypadku nieustalenia lub niedochodzenia kar umownych i odszkodowań oraz dokonania zmiany umowy w trybie art. 15r ust. 4 ustawy COVID-19)

ZALECANE ZAPISY SIWZ ZWIĄZANE Z WPROWADZONYMI U ZAMAWIAJĄCEGO OGRANICZENIAMI

  1. Przykładowe zapisy SIWZ dotyczące składania ofert w okresie epidemii COVID-19
  2. Przykładowe zapisy SIWZ dotyczące przeprowadzenia transmisji na żywo z sesji otwarcia ofert.
  3. Klauzula siły wyższej
  4. Przykładowe postanowienia umowy dotyczące zmiany terminu wykonania, wynagrodzenia oraz przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem epidemii COVID-19

OPINIE

Bardzo interesujące szkolenie. W sposób wyczerpujący przedstawienie omawianych zagadnień. Świetny prowadząc

Aleksandra Czucz - Wojewodztwo Śląskie Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

Szkolenie bardzo dobrze przygotowane. Zagadnienia są interesujące i poruszają praktyczne podejście eksperta wraz z komentarzami i przykładami. Merytorycznie i organizacyjnie - SUPER !!!!!

Anna Domarecka - Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń