1. Przegląd przepisów dotyczących podpisu elektronicznego: rozporządzenie eIDAS, ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej;
2. Czym są usługi zaufania i identyfikacja elektroniczna;
3. Dostępne na rynku narzędzia do usług zaufania i identyfikacji elektronicznej
4. Podpis kwalifikowany a profil zaufany epuap;
5. Podpis zewnętrzny i wewnętrzny: różnice, orzecznictwo dotyczące różnych rodzajów podpisu;
6. Działanie i prawidłowe użycie podpisu elektronicznego;
7. Prawidłowy algorytm szyfrowania podpisu w związku ze stanowiskiem MC i orzecznictwem KIO;
8. Które dokumenty składane w postępowaniu muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym;
9. Podpisywanie danych skompresowanych, podpisywanie formularzy wysyłkowych na platformach, podpisywanie dokumentów – różnice i wpływ podpisu na ważność oferty;
10. Omówienie usprawnień i możliwości dopuszczenia składania dokumentów w postaci elektronicznej postępowaniach poniżej progu UE, dla których elektronizacja nie jest obowiązkowa.
11. Obowiązki Zamawiającego w związku z koniecznością składania dokumentów opatrzonych podpisem kwalifikowanym;
12. Obowiązek prawidłowej i zgodnej z przepisami prawa walidacji podpisu elektronicznego;
13. Praktyczne omówienie sposobów weryfikacji podpisu elektronicznego;
14. Znacznik czasu w podpisie: czy jest wymagany, na czym polega znakowanie czasem;
15. Błędy w podpisie i dalsze procedowanie Zamawiającego;
16. Formy czynności prawnej a rodzaje wymaganego podpisu;
17. Pełnomocnictwo: prawidłowe złożenie pełnomocnictwa w elektronicznej kopii;
18. Warsztat: zapisy w SIWZ w związku z komunikacją elektroniczną – propozycja zapisów SIWZ usprawniających przeprowadzenie postępowania.
19. Prowadzenie postępowania z uwzględnieniem komunikacji elektronicznej: kanały komunikacji z wykonawcami. Omówienie kanałów komunikacji z wykonawcą – wady i zalety każdego kanału;
20. Elektronizacja postępowań poniżej progu unijnego
-
w jaki sposób wdrożyć elektronizację w postępowaniach krajowych, aby ułatwić składanie ofert, prowadzenie postępowań ale jednocześnie nie ograniczyć konkurencji;
-
forma dokumentowa, pisemna i elektroniczna: jakie mają zastosowanie w postępowaniach poniżej progu UE;
-
uznawanie dokumentów składanych przez wykonawcę w postaci elektronicznej - które dokumenty/oświadczenia mogą być składane elektronicznie;
-
odczytywanie, walidacja dokumentów elektronicznych - badanie ich prawidłowości;
-
oferta elektroniczna w postępowaniu krajowym - czy można dopuścić składanie ofert elektronicznych, czy można wymagać wyłącznie ofert elektronicznych;
-
elektronizacja zamówień krajowych w sytuacji kryzysowej, związanej z epidemią
-
jak zachować bezpieczeństwo nie naruszając przepisów;