Nowa ustawa Pzp szykuje wiele zmian. Największe zmiany w historii zamówień publicznych wejdą już 1 stycznia 2021 roku. Na specjalnie dedykowanym szkoleniu dla Wykonawców, trener omówi 10 najbardziej kluczowych zmian, które wpłynął na zamówienia publiczne.
Czy wiesz, że zmiany dotyczą również otwarcia ofert?
M. in. w programie trener poruszy temat: ,,Nowe otwarcie ofert BEZ udziału Wykonawców''
Przyjdź na szkolenie i dowiedz się jakie informacje musi udostępnić Zamawiający Wykonawcy z otwarcia ofert? W jaki sposób udostępnia się informacje z sesji otwarcia ofert oraz poznaj zasady postępowania podczas otwarcia ofert w przypadku awarii systemu informatycznego.
6. Jak poprawnie przygotować ofertę po zmianach?
a) Zmiany dotyczące wymaganej formy oferty w postępowaniach o zamówienie o wartości niższej od progów UE
b) Co to jest podpis zaufany i jak go użyć?
c) Co to jest podpis osobisty i jak go użyć?
d) Zmiany dotyczące poprawiania omyłek w ofertach
e) Wymagania techniczne i organizacyjne przygotowania i składania ofert
f) Nowe podstawy odrzucenia ofert
g) Co to są przedmiotowe środki dowodowe?
h) Zasady składania i uzupełniania przedmiotowych środków dowodowych.
7. Termin związania ofertą oraz wybór oferty po upływie tego terminu
a) Zmiany dotyczące długości terminu związania ofertą
b) W jaki sposób i gdzie Zamawiający musi podać termin związania ofertą?
c) Czy Wykonawca może samodzielnie przedłużyć termin związania ofertą?
d) Zmiany dotyczące procedury wyrażania zgody na przedłużenie terminu związania ofertą
e) Nowa procedura postępowania w sytuacji gdy minie termin związania ofertą, a oferta nie została jeszcze wybrana
f) Konsekwencje niewyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą oraz na wybór oferty po upływie tego terminu
g) Jak należy rozumieć pojęcie „pisemna zgoda”?
8. Tryby udzielania zamówień klasycznych o wartości mniejszej niż progi UE
a) Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej
b) Tryb podstawowy - warianty, omówienie przebiegu postępowania w każdym z wariantów
c) Czy można po otwarciu ofert udostępnić innym Wykonawcom zaoferowane ceny i przeprowadzić negocjacje w celu ich obniżenia?
d) Czy można przeprowadzić procedurę odwróconą w trybie podstawowym?
9. Zmiany w zakresie podstaw unieważnienia postępowania
10. Korzystne dla Wykonawców zmiany dotyczące umów w sprawie zamówienia publicznego
a) Wprowadzenie klauzul abuzywnych (niedozwolonych)
b) Określenie obowiązkowych postanowień umownych, w tym zasady określania terminu wykonania zamówienia bez podawania konkretnej daty
c) Wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów w umowach zawieranych na okres dłuższy niż 12 miesięcy
d) Obowiązek udzielania zaliczek lub dokonywania płatności częściowych
e) Zmniejszenie wysokości zabezpieczenia należytego wykonania umowy
11. Zmiany dotyczące środków ochrony prawnej
a) Na jakie czynności i zaniechania przysługuje odwołanie w postępowaniach o zamówienie o wartości poniżej progów unijnych?
b) Kto może być pełnomocnikiem w postępowaniu odwoławczym?
c) Ułatwienia dotyczące skarg na orzeczenia KIO
d) Utworzenie sądu zamówień publicznych
e) Pozasądowe rozwiązywanie sporów wynikających z realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego (mediacja, koncyliacja)