Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Nowa ustawa Pzp w branży...

SZKOLENIA OTWARTE

TEMAT

Nowa ustawa Pzp w branży medycznej.

Jak efektywnie prowadzić zamówienia w placówkach medycznych po wejściu w życie nowych przepisów?

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Jak efektywnie prowadzić zamówienia w placówkach medycznych po wejściu w życie nowych przepisów?

To proste! Przyjdź na 2 dniowy praktyczny kurs, a dowiesz się jakich błędów nie popełniać, co się zmieniło oraz jak profesjonalnie przejść przez nowe przepisy Prawa zamówień publicznych.

 

Szkolenie odbywa się w bezpiecznej formie on-line. SPRAWDŹ, jak łatwo wziąć w nim udział!

Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje 30-dniowy dostęp do nagrania całego szkolenia oraz dostęp do dwóch godzinnych webinarów z ZP.

 

TRENER

Łukasz Czaban

Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1171
Liczba opinii o trenerze: 1387


W latach 2008-2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki. Prowadził autorskie wykłady w na Podyplomowych Studiach Zamówień Publicznych w Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Studium Zamówień Publicznych.

PROGRAM

  1. WYBRANE ELEMENTY ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM I PRZEPROWADZENIEM POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W PLACÓWKACH SŁUŻBY ZDROWIA
    1. Nowe rodzaje ogłoszeń i obowiązki informacyjne:
  1. ogłoszenie o wyniku postępowania; 
  2. ogłoszenie o wykonaniu umowy – źródło informacji zastępujące dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia, jak sporządzić i jak wykorzystać w postępowaniach realizowanych w placówkach służby zdrowia? 
  3. informowania Prezesa UZP o złożonych ofertach;
  4. raport z zrealizowanej umowy – czy jest dostępny wykonawcom i czy pozwala uzyskać informacje o szczegółach realizacji umowy przez konkurentów z postępowania (np. o rzeczywistej ilości przeprowadzonych przeglądów aparatury medycznej, zastosowanych materiałach eksploatacyjnych, czy zakresie dostarczonego asortymentu);
  5. analiza potrzeb i wymagań – kiedy sporządzać i co uwzględnić w postępowaniach na dostawę leków.
    1. Nowe zasady ustalenia wartości zamówienia 
  1. Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw – czy zmiany dotyczące ustalania wartości zamówienia mają wpływ na postępowania dotyczące dostawy leków?;
  2. Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług – czy wszystkie przeglądy techniczne aparatury medycznej należy traktować jako jedno zamówienie;
  3. Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia;
  4. Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach; 
  5. Czy realizacja postępowania bez dopuszczenia składania ofert częściowych lub udzielenia zamówienia w częściach, które stanowią odrębne postępowania wymaga podania uzasadnienia?
    1. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym:
  1. Opis przedmiotu zamówienia na dostawy:
  • Zmiany w zakresie dopuszczalności użycia znaków towarowych, patentów i pochodzenia;
  • Przypadki mogące utrudnić uczciwą konkurencję.
  1. Kryteria oceny ofert
  • Ewolucja przepisów ograniczających stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert – czy przy zakupie lekarstw lub aparatury medycznej zamawiający może stosować wyłącznie kryterium najniższej ceny?
  • Wymagania i ograniczenia przy stosowaniu kryteriów oceny ofert.
  1. Termin związania ofertą:
  • Możliwości wyznaczania dłuższych terminów;
  • Zakaz określania terminu związana ofertą w dniach;
  • Brak możliwości przedłużania terminu związania ofertą samodzielnie przez wykonawcę;
  • Wybór oferty po upływie terminie związania ofertą – zasady regulujące taką możliwość.
  1. Wadium:
  • Nowe formy wniesienia wadium;
  • Maksymalna wysokość zależna od procedury;
  • Doprecyzowanie sposobu zwrotu wadium złożonego w formie dokumentu wadialnego;
  • Inne przypadki zwrotu wadium.
  1. Zmiany przy podawaniu terminu wykonania zamówienia – czy zamawiający będzie mógł wskazać termin dostarczenia i zamontowania aparatury w szpitalu datą kalendarzową?
  1. KOMUNIKACJA W POSTĘPOWANIU
  1. Definicja dokumentu elektronicznego;
  2. W jakim formacie można składać oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa oraz zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby?
  3. Wymagania dotyczące narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej wykorzystywanych przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  4. Jak składać i weryfikować podpis zaufany i osobisty?
  5. Zasada pisemności w nPZP - co to jest pisemna zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą oraz na wybór oferty, której termin związania minął?
  6. Pełnomocnictwa – forma, obowiązek złożenia, wezwanie do uzupełnienia i poświadczenie za zgodność;

  1. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
    1. Środki dowodowe:
  • Przedmiotowe środki dowodowe składane wyłącznie wraz z ofertą – m.in. karty katalogowe oferowanej aparatury, zaświadczenia o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych czy też deklaracje zgodności wyrobu medycznego i certyfikatu wydanego przez jednostkę notyfikowaną – kto musi przedmiotowe dokumenty podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania oraz możliwość ich uzupełnienia w ograniczonym zakresie i pod dodatkowymi warunkami;
  • Podmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady złożenia, uzupełniania i poprawianie.
    1. Zmiany w zakresie składania oświadczeń wstępnych przez podmioty trzecie;
    2. Jakie dokumenty i oświadczenia musi zawierać oferta, a jakie należy żądać przed udzieleniem zamówienia?
    3. Wymagania przy ofercie wspólnej i korzystaniu z zasobu podmiotu trzeciego.
    4. Badanie ofert:
  • nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, niezgodności z warunkami zamówienia);
  • zmiany w procedurze wyjaśnień rażąco niskiej ceny;
  • poprawienie omyłek w ofercie wykonawcy – dopuszczalny zakres korekty i zmiana reguł dotyczących odpowiedzi zwrotnej udzielanej przez wykonawców.
    1. Procedura odwrócona – zasady postępowania według jej reguł oraz przypadki zwalniające ze złożenia wraz z ofertą oświadczenia na formularzu JEDZ.
    2. Unieważnienie postępowania.
    3. Zmiany w zakresie procedury wyjaśnień treści SWZ – kiedy i do kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, czy złożonym wnioskiem wykonawca może domagać się zmiany parametrów opisanej aparatury i czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
    4. Wizja lokalna
  • Informacje dotyczące przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów.
  • Czy obowiązek przeprowadzenia wizji lokalnej może zastąpić poszczególne elementy opisu przedmiotu zamówienia i zmusić wykonawcę do oferowania aparatury od wyłącznie dotychczasowych producentów?
  • Jakie są konsekwencje nieodbycia wizji lokalnej w przypadku, gdy była ona wymagana?
    1. Procedura otwarcia ofert:
  • Rezygnacja z jawnego otwarcia ofert;
  • Możliwość otwarcia ofert również następnego dnia po ich złożeniu;
  • Moment udostępnienia informacji o budżecie zamawiającego oraz zakres informacji dotyczących otwarcia ofert bez udziału wykonawców zamieszczanych na stronie internetowej – czy zamawiający zobligowany jest podać informacje jakie produkty lecznicze czy wyroby medyczne oferują poszczególni wykonawcy?
  • Od kiedy dostępne są dokumenty zamówienia i na jakich zasadach;
  1. PROCEDURA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI MNIEJSZEJ NIŻ PROGI UNIJNE 
    1. Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej;
    2. Tryb podstawowy w tym:
    3. Warianty i przebieg postępowania w każdym z trzech wariantów (bez negocjacji, z możliwymi negocjacjami i obligatoryjnymi negocjacjami);
    4. Zakres dopuszczalnych negocjacji – co można zmienić w swojej ofercie (czy dopuszczalne jest zastąpienie oferowanego urządzenia medycznego lub produktu leczniczego innym?)
    5. Postać negocjacji;
    6. Weryfikacja rażąco niskiej ceny – czy następuje na etapie przed czy po negocjacjach?
  1. ZMIANY W UMOWACH ZAWARTYCH NA PODSTAWIE NOWEGO PZP
  1. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego:
  • wprowadzenie klauzul abuzywnych;
  • wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów – czy jest to konieczne w postępowaniach na dostawy środków medycznych;
  • Wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
  1. Zmiany przy zabezpieczeniu należytego wykonania umowy:
  • termin wniesienia zabezpieczenia;
  • wysokość,
  • dopuszczalne formy;
  • przypadki nakazujące jego zwrot;
  • czy zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy aneksem do umowy (np. poprzez zwiększenie ilości zamawianych szczepionek) uzasadnia domaganie się uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego?

OPINIE

Uważam, że szkolenie, w którym uczestniczę będzie bardzo przydatne, ponieważ w sposób jasny i jednoznaczny przedstawione zostały przez Prowadzącego szkolenie różnice i zmiany w przepisach jakie nas czekają w momencie wejścia w życie nowej ustawy Pzp.

Małgorzata Kozłowska - Pióro - CRR KRUS NIWA

Szkolenie bardzo wartościowe, spełniło moje oczekiwania. Podobała mi się forma szkolenia - dyskusja i przykłady praktyczne.

Marzena Koryś - Euroimmun Polska Sp. z o.o.

CENA ZAWIERA

  • Szkolenie on-line na żywo

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Aplikację mobilną z nową ustawą Pzp na system Android i iOS

  • Dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Spotkania z ekspertami po godzinach przez 3 miesiące

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Miejsce Termin Trener Cena
ONLINE, 25-26 marca 2021 Łukasz Czaban 995.00 zł netto + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz katarzyna.kurek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900