SZKOLENIA VOD

TEMAT

Nowa ustawa Pzp w branży medycznej.

Jak efektywnie prowadzić zamówienia w placówkach medycznych po wejściu w życie nowych przepisów?

CZYM SĄ SZKOLENIA VOD?


VOD (Video On Demand - wideo na żądanie) - jest to nagrany materiał szkoleniowy, który możemy odtworzyć na komputerze lub telefonie, wielokrotnie objerzeć o dowolnej porze, zatrzymywać i uruchamiać w dowolnym momencie jak film wideo. Standardowy dostęp do Szkoleń Online VOD jest na 30 dni.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU VOD W 3 KROKACH?


KROK 1

Wybierasz szkolenie w sklepie VOD

KROK 2

Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia

KROK 3

Przez 30 dni korzystasz ze szkolenia bez ograniczeń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Jak efektywnie prowadzić zamówienia w placówkach medycznych po wejściu w życie nowych przepisów? To proste! Zapisz się na praktyczny kurs, a dowiesz się jakich błędów nie popełniać, co się zmieniło oraz jak profesjonalnie przejść przez nowe przepisy Prawa zamówień publicznych.

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1636
Liczba opinii o trenerze: 1525

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

  1. WYBRANE ELEMENTY ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM I PRZEPROWADZENIEM POSTĘPOWANIEM O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA W PLACÓWKACH SŁUŻBY ZDROWIA
    1. Nowe rodzaje ogłoszeń i obowiązki informacyjne:
  1. ogłoszenie o wyniku postępowania; 
  2. ogłoszenie o wykonaniu umowy – źródło informacji zastępujące dokument potwierdzający należyte wykonanie zamówienia, jak sporządzić i jak wykorzystać w postępowaniach realizowanych w placówkach służby zdrowia? 
  3. informowania Prezesa UZP o złożonych ofertach;
  4. raport z zrealizowanej umowy – czy jest dostępny wykonawcom i czy pozwala uzyskać informacje o szczegółach realizacji umowy przez konkurentów z postępowania (np. o rzeczywistej ilości przeprowadzonych przeglądów aparatury medycznej, zastosowanych materiałach eksploatacyjnych, czy zakresie dostarczonego asortymentu);
  5. analiza potrzeb i wymagań – kiedy sporządzać i co uwzględnić w postępowaniach na dostawę leków.
    1. Nowe zasady ustalenia wartości zamówienia 
  1. Obowiązek łącznego szacowania wartości podobnych dostaw – czy zmiany dotyczące ustalania wartości zamówienia mają wpływ na postępowania dotyczące dostawy leków?;
  2. Obowiązek łącznego szacowania wartości tożsamych usług – czy wszystkie przeglądy techniczne aparatury medycznej należy traktować jako jedno zamówienie;
  3. Szacowanie zamówień obejmujących opcje lub wznowienia;
  4. Moment ustalenia wartości zamówienia w przypadku udzielania zamówienia w częściach; 
  5. Czy realizacja postępowania bez dopuszczenia składania ofert częściowych lub udzielenia zamówienia w częściach, które stanowią odrębne postępowania wymaga podania uzasadnienia?
    1. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym:
  1. Opis przedmiotu zamówienia na dostawy:
  • Zmiany w zakresie dopuszczalności użycia znaków towarowych, patentów i pochodzenia;
  • Przypadki mogące utrudnić uczciwą konkurencję.
  1. Kryteria oceny ofert
  • Ewolucja przepisów ograniczających stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert – czy przy zakupie lekarstw lub aparatury medycznej zamawiający może stosować wyłącznie kryterium najniższej ceny?
  • Wymagania i ograniczenia przy stosowaniu kryteriów oceny ofert.
  1. Termin związania ofertą:
  • Możliwości wyznaczania dłuższych terminów;
  • Zakaz określania terminu związana ofertą w dniach;
  • Brak możliwości przedłużania terminu związania ofertą samodzielnie przez wykonawcę;
  • Wybór oferty po upływie terminie związania ofertą – zasady regulujące taką możliwość.
  1. Wadium:
  • Nowe formy wniesienia wadium;
  • Maksymalna wysokość zależna od procedury;
  • Doprecyzowanie sposobu zwrotu wadium złożonego w formie dokumentu wadialnego;
  • Inne przypadki zwrotu wadium.
  1. Zmiany przy podawaniu terminu wykonania zamówienia – czy zamawiający będzie mógł wskazać termin dostarczenia i zamontowania aparatury w szpitalu datą kalendarzową?
  1. KOMUNIKACJA W POSTĘPOWANIU
  1. Definicja dokumentu elektronicznego;
  2. W jakim formacie można składać oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, przedmiotowe środki dowodowe, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa oraz zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby?
  3. Wymagania dotyczące narzędzi i urządzeń komunikacji elektronicznej wykorzystywanych przez Zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  4. Jak składać i weryfikować podpis zaufany i osobisty?
  5. Zasada pisemności w nPZP - co to jest pisemna zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą oraz na wybór oferty, której termin związania minął?
  6. Pełnomocnictwa – forma, obowiązek złożenia, wezwanie do uzupełnienia i poświadczenie za zgodność;

  1. PRZEPROWADZENIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO NA PODSTAWIE NOWEJ USTAWY PZP
    1. Środki dowodowe:
  • Przedmiotowe środki dowodowe składane wyłącznie wraz z ofertą – m.in. karty katalogowe oferowanej aparatury, zaświadczenia o wpisie do Rejestru wyrobów medycznych czy też deklaracje zgodności wyrobu medycznego i certyfikatu wydanego przez jednostkę notyfikowaną – kto musi przedmiotowe dokumenty podpisać, dopuszczalność składania ich w postaci cyfrowego odwzorowania oraz możliwość ich uzupełnienia w ograniczonym zakresie i pod dodatkowymi warunkami;
  • Podmiotowe środki dowodowe: rodzaje, moment składania, zasady złożenia, uzupełniania i poprawianie.
    1. Zmiany w zakresie składania oświadczeń wstępnych przez podmioty trzecie;
    2. Jakie dokumenty i oświadczenia musi zawierać oferta, a jakie należy żądać przed udzieleniem zamówienia?
    3. Wymagania przy ofercie wspólnej i korzystaniu z zasobu podmiotu trzeciego.
    4. Badanie ofert:
  • nowe podstawy odrzucenia oferty (m.in. dotyczące niespełnienia warunków udziału w postępowaniu, sporządzenia lub przesłania oferty w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi lub organizacyjnymi określonymi przez zamawiającego, niezgodności z warunkami zamówienia);
  • zmiany w procedurze wyjaśnień rażąco niskiej ceny;
  • poprawienie omyłek w ofercie wykonawcy – dopuszczalny zakres korekty i zmiana reguł dotyczących odpowiedzi zwrotnej udzielanej przez wykonawców.
    1. Procedura odwrócona – zasady postępowania według jej reguł oraz przypadki zwalniające ze złożenia wraz z ofertą oświadczenia na formularzu JEDZ.
    2. Unieważnienie postępowania.
    3. Zmiany w zakresie procedury wyjaśnień treści SWZ – kiedy i do kiedy zamawiający musi udzielić odpowiedzi na zadane pytanie, czy złożonym wnioskiem wykonawca może domagać się zmiany parametrów opisanej aparatury i czy odpowiedź „zgodnie z SWZ” jest w ogóle wyjaśnieniem Specyfikacji?
    4. Wizja lokalna
  • Informacje dotyczące przeprowadzenia przez wykonawcę wizji lokalnej, jeżeli zamawiający przewiduje możliwość albo wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu tych dokumentów.
  • Czy obowiązek przeprowadzenia wizji lokalnej może zastąpić poszczególne elementy opisu przedmiotu zamówienia i zmusić wykonawcę do oferowania aparatury od wyłącznie dotychczasowych producentów?
  • Jakie są konsekwencje nieodbycia wizji lokalnej w przypadku, gdy była ona wymagana?
    1. Procedura otwarcia ofert:
  • Rezygnacja z jawnego otwarcia ofert;
  • Możliwość otwarcia ofert również następnego dnia po ich złożeniu;
  • Moment udostępnienia informacji o budżecie zamawiającego oraz zakres informacji dotyczących otwarcia ofert bez udziału wykonawców zamieszczanych na stronie internetowej – czy zamawiający zobligowany jest podać informacje jakie produkty lecznicze czy wyroby medyczne oferują poszczególni wykonawcy?
  • Od kiedy dostępne są dokumenty zamówienia i na jakich zasadach;
  1. PROCEDURA POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI MNIEJSZEJ NIŻ PROGI UNIJNE 
    1. Brak możliwości stosowania trybów przetargu nieograniczonego i ograniczonego, negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego, zapytania o cenę i licytacji elektronicznej;
    2. Tryb podstawowy w tym:
    3. Warianty i przebieg postępowania w każdym z trzech wariantów (bez negocjacji, z możliwymi negocjacjami i obligatoryjnymi negocjacjami);
    4. Zakres dopuszczalnych negocjacji – co można zmienić w swojej ofercie (czy dopuszczalne jest zastąpienie oferowanego urządzenia medycznego lub produktu leczniczego innym?)
    5. Postać negocjacji;
    6. Weryfikacja rażąco niskiej ceny – czy następuje na etapie przed czy po negocjacjach?
  1. ZMIANY W UMOWACH ZAWARTYCH NA PODSTAWIE NOWEGO PZP
  1. Zrównoważenie stron w umowach w sprawie zamówienia publicznego:
  • wprowadzenie klauzul abuzywnych;
  • wprowadzenie nowych zasad waloryzacji wynagrodzenia w przypadku wzrostu cen materiałów – czy jest to konieczne w postępowaniach na dostawy środków medycznych;
  • Wprowadzenie obowiązku stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach zawartych na okres dłuższy niż 12 miesięcy.
  1. Zmiany przy zabezpieczeniu należytego wykonania umowy:
  • termin wniesienia zabezpieczenia;
  • wysokość,
  • dopuszczalne formy;
  • przypadki nakazujące jego zwrot;
  • czy zwiększenie wynagrodzenia wykonawcy aneksem do umowy (np. poprzez zwiększenie ilości zamawianych szczepionek) uzasadnia domaganie się uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez Zamawiającego?

OPINIE

Uważam, że szkolenie, w którym uczestniczę będzie bardzo przydatne, ponieważ w sposób jasny i jednoznaczny przedstawione zostały przez Prowadzącego szkolenie różnice i zmiany w przepisach jakie nas czekają w momencie wejścia w życie nowej ustawy Pzp.

Małgorzata Kozłowska - Pióro - CRR KRUS NIWA

Szkolenie bardzo wartościowe, spełniło moje oczekiwania. Podobała mi się forma szkolenia - dyskusja i przykłady praktyczne.

Marzena Koryś - Euroimmun Polska Sp. z o.o.

CENA ZAWIERA

  • Aplikację mobilną z aktualną ustawą Pzp na system Android i iOS

  • 100% wiedzy bez wychodzenia z domu

  • Dostęp do EduStrefy

  • Możliwość obejrzenia szkolenia wielokrotnie

  • Certyfikat w wersji on-line

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp:

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Trener
Cena
Grzegorz Czaban
995.00 ZŁ NETTO + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz katarzyna.kurek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900