Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/c_home.php on line 9066

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/c_home.php on line 9174

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 80

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 483

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 532

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 539

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 550

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 558

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 559

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 644

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 644
Szkolenie VOD: Praktyczne aspekty oceny ofert składanych w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego na podstawie aktualnych wymagań prawa i polityki zakupowej państwa | Szkolenia ApexNet

SZKOLENIA VOD

Praktyczne aspekty oceny ofert składanych w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego na podstawie aktualnych wymagań prawa i polityki zakupowej państwa

TEMAT

Praktyczne aspekty oceny ofert składanych w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego

na podstawie aktualnych wymagań prawa i polityki zakupowej państwa

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń VOD

CZYM SĄ SZKOLENIA VOD?


VOD (Video On Demand - wideo na żądanie) - jest to nagrany materiał szkoleniowy, który możemy odtworzyć na komputerze lub telefonie, wielokrotnie objerzeć o dowolnej porze, zatrzymywać i uruchamiać w dowolnym momencie jak film wideo. Standardowy dostęp do Szkoleń Online VOD jest na 30 dni.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU VOD W 3 KROKACH?


KROK 1

Wybierasz szkolenie w sklepie VOD

KROK 2

Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia

KROK 3

Przez 30 dni korzystasz ze szkolenia bez ograniczeń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1913
Liczba opinii o trenerze: 1980

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

I. OSOBY ZAANGAŻOWANE W PROCES OCENY OFERT

  • Pracownicy Zamawiającego oddelegowani do oceny ofert
  • Członkowie komisji przetargowej
  • Biegły
  • Kierownik zamawiającego

II. ROLA I OBOWIĄZKI KOMISJI PRZETARGOWEJ

  • Co to jest komisja przetargowa?
  • Kto powinien być powołany do komisji przetargowej?
  • Kiedy należy powołać komisję przetargową?
  • Charakter komisji: stały, czy doraźny?
  • Jak prawidłowo określić organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej?
  • Zasady sprawności działania, indywidualizacji odpowiedzialności oraz przejrzystości prac - na czym polegają?
  • Błędy popełniane podczas tworzenia regulaminów pracy komisji przetargowej

III. KTO NIE MOŻE OCENIAĆ OFERT?

1. Praktyczne aspekty konfliktu interesów

  • Co to jest konflikt interesów?
  • Kto składa oświadczenie w sprawie konfliktu interesów?
  • Kiedy należy złożyć oświadczenie w sprawie konfliktu interesów?
  • Wymagana forma oświadczenia w sprawie konfliktu interesów
  • Procedura postępowania w sytuacji wystąpienia konfliktu interesów - kto  i w jaki sposób wyłącza osobę z dokonywania czynności w postępowaniu?
  • Szczególne przypadki, w których konfliktu interesów nie można wyeliminować w inny sposób niż poprzez wykluczenie Wykonawcy z postępowania
  • Dokumentowanie czynności dotyczących konfliktu interesów w protokole postępowania
  • Konsekwencje złożenia nieprawdziwego oświadczenia.

2. Niekaralność osób zaangażowanych w proces oceny ofert

  • Delikty, których wystąpienie uniemożliwia uczestniczenie w procesie oceny ofert
  • Kto składa oświadczenie dotyczące karalności?
  • Kiedy należy złożyć oświadczenie dotyczące karalności?
  • Wymagana forma oświadczenia w sprawie karalności
  • Konsekwencje złożenia nieprawdziwego oświadczenia.

IV. OTWARCIE OFERT

  • Czy otwarcie ofert powinno być komisyjne?
  • Jak reagować w sytuacji awarii systemu teleinformatycznego uniemożliwiającego otwarcie ofert?
  • Prawidłowe dokumentowanie czynności otwarcia ofert
  • Jakie informacje związane z otwarciem ofert należy udostępniać, kiedy i gdzie?

V. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OCENĄ OFERT

1. Czym jest oferta?

  • Definicja oferty z kodeksu cywilnego
  • Co mówi na temat oferty aktualne orzecznictwo?
  • Jak rozróżnić treść oferty od załaczników do oferty?

2. Obowiązek przestrzegania zasad udzielania zamówień podczas oceny ofert

  • Równe traktowanie
  • Uczciwa konkurencja
  • Odpowiednie przetwarzanie danych osobowych
  • Pisemność
  • Prowadzenie postępowania w języku polskim

3. Wyjaśnianie treści ofert w świetle aktualnego orzecznictwa

  • Czy można wyjaśniać treść ofert po wyborze oferty?
  • Granica pomiędzy wyjaśnianiem, a niedopuszczanymi negocjacjami prowadzącymi do zmiany treści ofert

4. Naprawianie błędów popełnianych podczas składania dokumentów

  • Błędy popełniane podczas składania podmiotowych środków dowodowych
  • Błędy popełniane podczas składania przedmiotowych środków dowodowych?
  • Jaka jest różnica pomiędzy złożeniem środków dowodowych niekompletnych, a zawierających błędy?
  • Jak poprawnie skonstruować wezwanie do złożenia, uzupełnienia i poprawienia środków dowodowych?
  • Czy jest możliwe samouzupełnienie podmiotowych środków dowodowych przez Wykonawców (case study w nawiązaniu do aktualnego orzecznictwa)?
  • Uzupełnianie, poprawianie i składanie pełnomocnictw - w jaki sposób winno to nastąpić, aby oferta nie została odrzucona (czy można dosłać elektroniczne pełnomocnictwo wystawione po pływie terminu składania ofert)?

5. Poprawianie omyłek w treści oferty

  • Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką pisarską?
  • Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką rachunkową?
  • Co to jest „inna omyłka polegająca na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia i w jakich sytuacjach taką omyłkę należy poprawić?
  • Jak prawidłowo informować Wykonawców o dokonanych poprawkach omyłek?
  • Brak zgody na dokonaną korektę - przypadki, konsekwencje

6. Lista kontrolna (checklista) podczas oceny podmiotowej Wykonawców (analiza przypadków z aktualnego orzecznictwa)

  • Ocena braku podstaw wykluczenia - prawidłowa analiza składanych oświadczeń oraz podmiotowych środków dowodowych od strony formalnej i merytorycznej
  • Prawidłowa procedura postępowania w sytuacji złożenia podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą
  • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu
  • Prawidłowy sposób dokumentowania oceny podmiotowej Wykonawców

7. Lista kontrolna (checklista) podczas oceny ofert (analiza przypadków z aktualnego orzecznictwa)

  • Oferta niezgodna z przepisami ustawy Pzp
  • Oferta nieważna na podstawie odrębnych przepisów
  • Oferta o treści niezgodnej z warunkami zamówienia
  • Oferta sporządzona lub przekazana w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego
  • Oferta złożona w warunkach nieuczciwej konkurencji
  • Oferta zawierająca rażąco niską cenę - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę wyjaśnienia w zakresie wykluczenia ceny lub kosztu? 
  • Oferta zawierająca błędy w obliczeniu ceny - co zrobić z ofertami zawierającymi cenę uwzględniającą obniżoną stawkę VAT w związku z Tarczą antyinflacyjną?
  • Brak pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą - pułapki związane z upływem terminu związania ofertą,
  • Brak pisemnej zgody na wybór oferty po upływie terminu związania ofertą - prawidłowa procedura postępowania w sytuacji dokonywania wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą, kiedy w takim przypadku żądać podmiotowych środków dowodowych?
  • Ocena prawidłowości wniesienia wadium - wadium w pieniądzu, wadium w gwarancjach lub poręczeniach, prawidłowa forma i treść; zasady wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; czy gwarancja wadialna musi być ważna dłużej niż termin związania ofertą; co to znaczy, że Wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy?
  • Na czym polega procedura odwrócona (czy można w jednym wezwaniu poprosić o złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp oraz podmiotowych środków dowodowych)?

V. WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

  • Co to jest oferta najkorzystniejsza?
  • Stosowanie kryteriów oceny i ich wag w praktyce?
  • W jaki sposób dokumentować czynność oceny ofert?
  • Zasady przeprowadzania dogrywek w sytuacji uzyskania więcej niż jednej najkorzystniejszej oferty
  • Zawiadomienie o wyborze oferty - co zawiera, kiedy i komu się je przekazuje?
  • Ogłoszenie o wyniku postępowania - co zawiera, jak i gdzie się zamieszcza?
  • Wybór zastępczy w przypadku, gdy wybrany Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - czym różni się odmowa od uchylania się od zawarcia umowy?
  • Kiedy i jak należy zwracać wadium?
  • Zasady postępowania w sytuacji zauważenia - po wyborze oferty - błędów popełnionych podczas oceny ofert

VI. KIEDY NALEŻY UNIEWAŻNIĆ POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA - analiza aktualnego orzecznictwa 

  • Unieważnienie postępowania ze względu na brak środków finansowych (czy należy zawsze dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty przed podjęciem decyzji w sprawie unieważnienia)?
  • Co to jest istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym?
  • Kiedy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego?
  • Okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 Pzp (przykłady)
  • Unieważnienie postępowania w sytuacji nie przyznania środków publicznych na realizację zamówienia.
  • Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i komu się je przekazuje?

OPINIE

Szkolenia organizowane przez firmą ApexNet od lat są gwarancją dobrej jakości i merytorycznej treści. Prowadzący szkolenia są zawsze merytorycznie przygotowani i w przystępny sposób przekazują swoją wiedzę

Piotr Radecki - DOM POMOCY SPOŁECZNEJ GOŁUSZYCE

Szkolenie wartościowe, merytoryczne, efektywne. Przeprowadzone spójnie, umożliwiające bezpośredni kontakt z trenerem, możliwość zadawania pytań na bieżąco i niezwłoczne udzielanie odpowiedzi przez trenera

Katarzyna Suchocka - Starostwo Powiatowe w Starogardzie Gdańskim

CENA ZAWIERA

  • EduBox, paczka materiałów wysłana pocztą

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Roczny dostęp do Edustrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Paczkę wzorów dokumentów:

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Trener Bon
Cena
Grzegorz Czaban
0 zł
999.00 ZŁ NETTO + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900