SZKOLENIA VOD

TEMAT

Praktyczne aspekty oceny ofert składanych w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego ONLINE

na podstawie aktualnych wymagań prawa i polityki zakupowej państwa ONLINE

CZYM SĄ SZKOLENIA VOD?


VOD (Video On Demand - wideo na żądanie) - jest to nagrany materiał szkoleniowy, który możemy odtworzyć na komputerze lub telefonie, wielokrotnie objerzeć o dowolnej porze, zatrzymywać i uruchamiać w dowolnym momencie jak film wideo. Standardowy dostęp do Szkoleń Online VOD jest na 30 dni.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU VOD W 3 KROKACH?


KROK 1

Wybierasz szkolenie w sklepie VOD

KROK 2

Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia

KROK 3

Przez 30 dni korzystasz ze szkolenia bez ograniczeń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni być w stanie zrozumieć lub przeprowadzić następujące działania na pożądanym poziomie biegłości:zrozumienie kluczowych ról i obowiązków w procesie oceny ofert;przygotowanie właściwej dokumentacji na potrzeby procesu oceny ofert; uczestnictwo w komisji przetargowej; przygotować wymagane prawem zawiadomienia związane z oceną ofert kierowane do Wykonawców; weryfikacja braku konfliktu interesów wśród członków komisji przetargowej oraz innych osób zaangażowanych w ocenę ofert; publikacja ogłoszenia o wyniku postępowania; określanie i powoływanie komisji przetargowej z odpowiednim poziomem wiedzy i doświadczenia; zapewnienie, aby ocena ofert była przeprowadzane w sposób uczciwy, przejrzysty i sprawny; rozwiązanie złożonych przypadków konfliktu interesów podczas oceny ofert.

TRENER

Grzegorz Czaban

Ekspert Prawa zamówień publicznych, trener biznesu. Wykładowca na SGH. Od 1995 r. wykłada zamówienia publiczne.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 1749
Liczba opinii o trenerze: 1697

Ekspert podczas prac Komisji Nadzwyczajnej ds deregulacji (NDR) rozpatrującej projekt nowej ustawy - Prawo zamówień Publicznych (2019 r.). W latach 1996-2001 stały współpracownik tygodnika Rynek Zamówień Publicznych, potem miesięcznika Inwestycje Komunalne; znawca amerykańskiego systemu zamówień publicznych.

PROGRAM

I. OSOBY ZAANGAŻOWANE W PROCES OCENY OFERT

  • Pracownicy Zamawiającego oddelegowani do oceny ofert
  • Członkowie komisji przetargowej
  • Biegły
  • Kierownik zamawiającego

II. ROLA I OBOWIĄZKI KOMISJI PRZETARGOWEJ

  • Co to jest komisja przetargowa?
  • Kto powinien być powołany do komisji przetargowej?
  • Kiedy należy powołać komisję przetargową?
  • Charakter komisji: stały, czy doraźny?
  • Jak prawidłowo określić organizację, skład, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej?
  • Zasady sprawności działania, indywidualizacji odpowiedzialności oraz przejrzystości prac - na czym polegają?
  • Błędy popełniane podczas tworzenia regulaminów pracy komisji przetargowej

III. KTO NIE MOŻE OCENIAĆ OFERT?

1. Praktyczne aspekty konfliktu interesów

  • Co to jest konflikt interesów?
  • Kto składa oświadczenie w sprawie konfliktu interesów?
  • Kiedy należy złożyć oświadczenie w sprawie konfliktu interesów?
  • Wymagana forma oświadczenia w sprawie konfliktu interesów
  • Procedura postępowania w sytuacji wystąpienia konfliktu interesów - kto  i w jaki sposób wyłącza osobę z dokonywania czynności w postępowaniu?
  • Szczególne przypadki, w których konfliktu interesów nie można wyeliminować w inny sposób niż poprzez wykluczenie Wykonawcy z postępowania
  • Dokumentowanie czynności dotyczących konfliktu interesów w protokole postępowania
  • Konsekwencje złożenia nieprawdziwego oświadczenia.

2. Niekaralność osób zaangażowanych w proces oceny ofert

  • Delikty, których wystąpienie uniemożliwia uczestniczenie w procesie oceny ofert
  • Kto składa oświadczenie dotyczące karalności?
  • Kiedy należy złożyć oświadczenie dotyczące karalności?
  • Wymagana forma oświadczenia w sprawie karalności
  • Konsekwencje złożenia nieprawdziwego oświadczenia.

IV. OTWARCIE OFERT

  • Czy otwarcie ofert powinno być komisyjne?
  • Jak reagować w sytuacji awarii systemu teleinformatycznego uniemożliwiającego otwarcie ofert?
  • Prawidłowe dokumentowanie czynności otwarcia ofert
  • Jakie informacje związane z otwarciem ofert należy udostępniać, kiedy i gdzie?

V. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OCENĄ OFERT

1. Czym jest oferta?

  • Definicja oferty z kodeksu cywilnego
  • Co mówi na temat oferty aktualne orzecznictwo?
  • Jak rozróżnić treść oferty od załaczników do oferty?

2. Obowiązek przestrzegania zasad udzielania zamówień podczas oceny ofert

  • Równe traktowanie
  • Uczciwa konkurencja
  • Odpowiednie przetwarzanie danych osobowych
  • Pisemność
  • Prowadzenie postępowania w języku polskim

3. Wyjaśnianie treści ofert w świetle aktualnego orzecznictwa

  • Czy można wyjaśniać treść ofert po wyborze oferty?
  • Granica pomiędzy wyjaśnianiem, a niedopuszczanymi negocjacjami prowadzącymi do zmiany treści ofert

4. Naprawianie błędów popełnianych podczas składania dokumentów

  • Błędy popełniane podczas składania podmiotowych środków dowodowych
  • Błędy popełniane podczas składania przedmiotowych środków dowodowych?
  • Jaka jest różnica pomiędzy złożeniem środków dowodowych niekompletnych, a zawierających błędy?
  • Jak poprawnie skonstruować wezwanie do złożenia, uzupełnienia i poprawienia środków dowodowych?
  • Czy jest możliwe samouzupełnienie podmiotowych środków dowodowych przez Wykonawców (case study w nawiązaniu do aktualnego orzecznictwa)?
  • Uzupełnianie, poprawianie i składanie pełnomocnictw - w jaki sposób winno to nastąpić, aby oferta nie została odrzucona (czy można dosłać elektroniczne pełnomocnictwo wystawione po pływie terminu składania ofert)?

5. Poprawianie omyłek w treści oferty

  • Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką pisarską?
  • Kiedy mamy do czynienia z oczywistą omyłką rachunkową?
  • Co to jest „inna omyłka polegająca na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia i w jakich sytuacjach taką omyłkę należy poprawić?
  • Jak prawidłowo informować Wykonawców o dokonanych poprawkach omyłek?
  • Brak zgody na dokonaną korektę - przypadki, konsekwencje

6. Lista kontrolna (checklista) podczas oceny podmiotowej Wykonawców (analiza przypadków z aktualnego orzecznictwa)

  • Ocena braku podstaw wykluczenia - prawidłowa analiza składanych oświadczeń oraz podmiotowych środków dowodowych od strony formalnej i merytorycznej
  • Prawidłowa procedura postępowania w sytuacji złożenia podmiotowych środków dowodowych wraz z ofertą
  • Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu
  • Prawidłowy sposób dokumentowania oceny podmiotowej Wykonawców

7. Lista kontrolna (checklista) podczas oceny ofert (analiza przypadków z aktualnego orzecznictwa)

  • Oferta niezgodna z przepisami ustawy Pzp
  • Oferta nieważna na podstawie odrębnych przepisów
  • Oferta o treści niezgodnej z warunkami zamówienia
  • Oferta sporządzona lub przekazana w sposób niezgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego
  • Oferta złożona w warunkach nieuczciwej konkurencji
  • Oferta zawierająca rażąco niską cenę - jak prawidłowo przeprowadzić procedurę wyjaśnienia w zakresie wykluczenia ceny lub kosztu? 
  • Oferta zawierająca błędy w obliczeniu ceny - co zrobić z ofertami zawierającymi cenę uwzględniającą obniżoną stawkę VAT w związku z Tarczą antyinflacyjną?
  • Brak pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą - pułapki związane z upływem terminu związania ofertą,
  • Brak pisemnej zgody na wybór oferty po upływie terminu związania ofertą - prawidłowa procedura postępowania w sytuacji dokonywania wyboru oferty po upływie terminu związania ofertą, kiedy w takim przypadku żądać podmiotowych środków dowodowych?
  • Ocena prawidłowości wniesienia wadium - wadium w pieniądzu, wadium w gwarancjach lub poręczeniach, prawidłowa forma i treść; zasady wnoszenia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; czy gwarancja wadialna musi być ważna dłużej niż termin związania ofertą; co to znaczy, że Wykonawca wniósł wadium w sposób nieprawidłowy?
  • Na czym polega procedura odwrócona (czy można w jednym wezwaniu poprosić o złożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp oraz podmiotowych środków dowodowych)?

V. WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

  • Co to jest oferta najkorzystniejsza?
  • Stosowanie kryteriów oceny i ich wag w praktyce?
  • W jaki sposób dokumentować czynność oceny ofert?
  • Zasady przeprowadzania dogrywek w sytuacji uzyskania więcej niż jednej najkorzystniejszej oferty
  • Zawiadomienie o wyborze oferty - co zawiera, kiedy i komu się je przekazuje?
  • Ogłoszenie o wyniku postępowania - co zawiera, jak i gdzie się zamieszcza?
  • Wybór zastępczy w przypadku, gdy wybrany Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - czym różni się odmowa od uchylania się od zawarcia umowy?
  • Kiedy i jak należy zwracać wadium?
  • Zasady postępowania w sytuacji zauważenia - po wyborze oferty - błędów popełnionych podczas oceny ofert

VI. KIEDY NALEŻY UNIEWAŻNIĆ POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA - analiza aktualnego orzecznictwa 

  • Unieważnienie postępowania ze względu na brak środków finansowych (czy należy zawsze dokonywać wyboru najkorzystniejszej oferty przed podjęciem decyzji w sprawie unieważnienia)?
  • Co to jest istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym?
  • Kiedy postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego?
  • Okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania na podstawie art. 256 Pzp (przykłady)
  • Unieważnienie postępowania w sytuacji nie przyznania środków publicznych na realizację zamówienia.
  • Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania - co zawiera, kiedy i komu się je przekazuje?

OPINIE

Szkolenia organizowane przez firmą ApexNet od lat są gwarancją dobrej jakości i merytorycznej treści. Prowadzący szkolenia są zawsze merytorycznie przygotowani i w przystępny sposób przekazują swoją wiedzę

Piotr Radecki - DOM POMOCY SPOŁECZNEJ GOŁUSZYCE

Szkolenie wartościowe, merytoryczne, efektywne. Przeprowadzone spójnie, umożliwiające bezpośredni kontakt z trenerem, możliwość zadawania pytań na bieżąco i niezwłoczne udzielanie odpowiedzi przez trenera

Katarzyna Suchocka - Starostwo Powiatowe w Starogardzie Gdańskim

CENA ZAWIERA

  • EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą

  • Aplikację mobilną z aktualną ustawą Pzp na system Android i iOS

  • 100% wiedzy bez wychodzenia z domu

  • Dostęp do EduStrefy

  • Możliwość obejrzenia szkolenia wielokrotnie

  • Certyfikat w wersji on-line

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • Paczkę wzorów dokumentów z nowej ustawy Pzp:

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
*Grafika poglądowa

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Trener
Cena
Grzegorz Czaban
999.00 ZŁ NETTO + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz anita.marszalek@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058907