Forum


Powrót zastosowanie rozwiązań równoważnych

M.

Monika .....

4

Proszę o pomoc.(dot. zakupu symulatorów roweru) Jesteśmy na etapie podpisania umowy z wykonawcą, który w ostatniej chwili wystąpił do nas z prośbą o zastosowanie rozwiązań równoważnych. Mam wątpliwości co do do jednego punktu. Mianowicie:
Parametry wymagane przez Zamawiającego:
Po każdej interakcji z znakiem drogowym,
system ocenia, czy reakcja była poprawna. Ta
informacja jest natychmiastowa, co pozwala
uczestnikom na natychmiastowe zrozumienie,
czy dobrze interpretują i przestrze-gają znaki
drogowe.
System będzie dawał punkty za czas i
prędkość przejazdu oraz za jego poprawność
pod kątem przestrzegania znaków drogowych.
Na koniec szkolenia, system wyświetla
podsumowanie przejazdu z oceną.
Przejazd rowerem przez wirtualne miasto, z
różnymi znakami drogowymi min. 15 znaków.
Natomiast Wykonawca zaproponowaŁ:
System nie przydziela punktów. Takie rozwiązanie
jest korzystniejsze dla młodzieży pod kątem
skupienia się na poprawie własnych błędów a nie
rywalizacji między sobą o lepszy czas przejazdu.
Symulator kontroluje następujące zachowania
ucznia:
– zatrzymanie się na STOPIE,
– zachowanie wobec sygnalizacji świetlnej,
– zachowanie wobec innych użytkowników drogi,
– zachowanie wobec pieszych,
– prędkość jazdy na odcinkach gdzie jest ona
ograniczona.
Opisy błędów są wyświetlane na ekranie, a
ponadto zapisywanie w raporcie dostępnym po
zakończeniu
ćwiczenia (po podłączeniu drukarki jest możliwość
łatwego wydruku raportu).
Czy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązanie można przyjąć jako równoważne. Czy będzie to mocne nadużycie?
Proszę o pomoc.(dot. zakupu symulatorów roweru) Jesteśmy na etapie podpisania umowy z wykonawcą, który w ostatniej chwili wystąpił do nas z prośbą o zastosowanie rozwiązań równoważnych. Mam wątpliwości co do do jednego punktu. Mianowicie: Parametry wymagane przez Zamawiającego: Po każdej interakcji z znakiem drogowym, system ocenia, czy reakcja była poprawna. Ta informacja jest natychmiastowa, co pozwala uczestnikom na natychmiastowe zrozumienie, czy dobrze interpretują i przestrze-gają znaki drogowe. System będzie dawał punkty za czas i prędkość przejazdu oraz za jego poprawność pod kątem przestrzegania znaków drogowych. Na koniec szkolenia, system wyświetla podsumowanie przejazdu z oceną. Przejazd rowerem przez wirtualne miasto, z różnymi znakami drogowymi min. 15 znaków. Natomiast Wykonawca zaproponowaŁ: System nie przydziela punktów. Takie rozwiązanie jest korzystniejsze dla młodzieży pod kątem skupienia się na poprawie własnych błędów a nie rywalizacji między sobą o lepszy czas przejazdu. Symulator kontroluje następujące zachowania ucznia: – zatrzymanie się na STOPIE, – zachowanie wobec sygnalizacji świetlnej, – zachowanie wobec innych użytkowników drogi, – zachowanie wobec pieszych, – prędkość jazdy na odcinkach gdzie jest ona ograniczona. Opisy błędów są wyświetlane na ekranie, a ponadto zapisywanie w raporcie dostępnym po zakończeniu ćwiczenia (po podłączeniu drukarki jest możliwość łatwego wydruku raportu). Czy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązanie można przyjąć jako równoważne. Czy będzie to mocne nadużycie?
0
2023-09-13 08:53 0

M.

Marzena .....

Fachowiec 163

Rozwiązanie równoważne to raczej na etapie składania oferty, a następnie jej oceny. Po wyborze, a przed podpisaniem umowy to raczej zmiana oferty. Co innego wybraliście, a co innego Wykonawca chce Wam sprzedać. Nie znam więcej szczegółów, ale na bazie przedstawionych informacji, nie wyrażałabym zgody.
Rozwiązanie równoważne to raczej na etapie składania oferty, a następnie jej oceny. Po wyborze, a przed podpisaniem umowy to raczej zmiana oferty. Co innego wybraliście, a co innego Wykonawca chce Wam sprzedać. Nie znam więcej szczegółów, ale na bazie przedstawionych informacji, nie wyrażałabym zgody.
0
2023-09-13 11:40 1
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy