W przeprowadzonym postępowaniu w trybie - art. 275 pkt. 2, otrzymaliśmy 4 oferty, do każdej z ofert załączone były karty techniczne oferowanych urządzeń. W związku z różnymi rozbieżnościami pomiędzy OPZ, a oferowanymi produktami (np. wymiary nie mieszczące się w wymaganym przedziale, nieodpowiedni materiał konstrukcji i inne) musieliśmy odrzucić wszystkie złożone oferty. W związku z powyższym, postępowanie zostało unieważnione. Dzień po unieważnieniu postępowania, jeden z wykonawców napisał wiadomość, z której wynika że nie zgadza się z jednym z powodów odrzucenia swojej oferty. Po przeanalizowaniu sytuacji, okazuje się że wykonawca ma rację i ten powód odrzucenia jego oferty jest niezasadny. Jednak poza tą podstawą odrzucenia są jeszcze 4 inne wobec tej oferty, które w dalszym ciągu pozostają aktualne, co oznacza, że w postępowaniu w dalszym ciągu wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu.
Zaznaczę, że w zawiadomieniu wykonawców o unieważnieniu, wymieniliśmy wszystkie powody odrzucenia ofert, aby zachować przejrzystość postępowania wobec wykonawców.
Co zrobić w takiej sytuacji?
Czy należy unieważnić czynność unieważnienia, a następnie unieważnić postępowanie raz jeszcze, a w podstawach odrzucenia pominąć tą konkretną podstawę odrzucenia tej oferty?
Czy uznać postępowanie za unieważnione bez względu na wystąpienie tej jednej podstawy odrzucenia, bo i tak ostatecznie będzie ono unieważnione?
W przeprowadzonym postępowaniu w trybie - art. 275 pkt. 2, otrzymaliśmy 4 oferty, do każdej z ofert załączone były karty techniczne oferowanych urządzeń. W związku z różnymi rozbieżnościami pomiędzy OPZ, a oferowanymi produktami (np. wymiary nie mieszczące się w wymaganym przedziale, nieodpowiedni materiał konstrukcji i inne) musieliśmy odrzucić wszystkie złożone oferty. W związku z powyższym, postępowanie zostało unieważnione. Dzień po unieważnieniu postępowania, jeden z wykonawców napisał wiadomość, z której wynika że nie zgadza się z jednym z powodów odrzucenia swojej oferty. Po przeanalizowaniu sytuacji, okazuje się że wykonawca ma rację i ten powód odrzucenia jego oferty jest niezasadny. Jednak poza tą podstawą odrzucenia są jeszcze 4 inne wobec tej oferty, które w dalszym ciągu pozostają aktualne, co oznacza, że w postępowaniu w dalszym ciągu wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu.
Zaznaczę, że w zawiadomieniu wykonawców o unieważnieniu, wymieniliśmy wszystkie powody odrzucenia ofert, aby zachować przejrzystość postępowania wobec wykonawców.
Co zrobić w takiej sytuacji?
Czy należy unieważnić czynność unieważnienia, a następnie unieważnić postępowanie raz jeszcze, a w podstawach odrzucenia pominąć tą konkretną podstawę odrzucenia tej oferty?
Czy uznać postępowanie za unieważnione bez względu na wystąpienie tej jednej podstawy odrzucenia, bo i tak ostatecznie będzie ono unieważnione?
0
2023-09-15 11:03 0