Forum


Powrót Dokumentacja a elektroniczny obieg dokumentów.

J.

Joanna .....

58

W naszej jednostce już od jakiegoś czasu wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów co w moim przypadku spowodowało zwiększenie ilości pracy i (paradoksalnie) papieru. Większość rzeczy robię podwójnie wychodząc z założenia, że w postępowaniach powinnam mieć stosowną dokumentację i potwierdzenie wykonania określonych czynności. "Robię" więc papierowy dokument z oryginalnym podpisem Szefa do wpięcia w teczkę oraz jego wersję edytowalną (lub .pdf) z potwierdzeniami z obiegu w EZD (akceptacje, dekretacje, uwierzytelnienie, itp.). A może źle robię? Ta sprawa wyniknęła akurat przy okazji konieczności zwrotu części zabezpieczenia. Pismo o zwrot puściłam do elektronicznego obiegu i jednocześnie dałam do podpisu Szefa, ale On (oczywiście podpisał) zapytał, czy nie wystarczą mi tylko wydruki z EZD... Wystarczą? Jak to powinno być - pytam w obawie przed ewentualną kontrolą - czy taki nasz dokument z obiegu wystarczy, czy jednak nie? Czy jest różnica przy gromadzeniu dokumentacji do momentu zawarcia umowy oraz po zawarciu umowy (np. przy zwrotach znwu albo wpływach pism związanych z realizacją umowy w trakcie jej trwania) ? Podpowiedzcie proszę.
(Dodam, że dokumenty z EZD nie są opatrzone elektronicznym podpisem Szefa a jedynie mają Jego akceptację lub dalszą dekretację.)
W naszej jednostce już od jakiegoś czasu wprowadzono elektroniczny obieg dokumentów co w moim przypadku spowodowało zwiększenie ilości pracy i (paradoksalnie) papieru. Większość rzeczy robię podwójnie wychodząc z założenia, że w postępowaniach powinnam mieć stosowną dokumentację i potwierdzenie wykonania określonych czynności. "Robię" więc papierowy dokument z oryginalnym podpisem Szefa do wpięcia w teczkę oraz jego wersję edytowalną (lub .pdf) z potwierdzeniami z obiegu w EZD (akceptacje, dekretacje, uwierzytelnienie, itp.). A może źle robię? Ta sprawa wyniknęła akurat przy okazji konieczności zwrotu części zabezpieczenia. Pismo o zwrot puściłam do elektronicznego obiegu i jednocześnie dałam do podpisu Szefa, ale On (oczywiście podpisał) zapytał, czy nie wystarczą mi tylko wydruki z EZD... Wystarczą? Jak to powinno być - pytam w obawie przed ewentualną kontrolą - czy taki nasz dokument z obiegu wystarczy, czy jednak nie? Czy jest różnica przy gromadzeniu dokumentacji do momentu zawarcia umowy oraz po zawarciu umowy (np. przy zwrotach znwu albo wpływach pism związanych z realizacją umowy w trakcie jej trwania) ? Podpowiedzcie proszę. (Dodam, że dokumenty z EZD nie są opatrzone elektronicznym podpisem Szefa a jedynie mają Jego akceptację lub dalszą dekretację.)
0
2023-09-27 14:16 0

A.

Anna .....

40

U nas od dłuższego czasu korzystamy wyłącznie z EZD. Dokumenty, które wychodzą na zewnątrz są podpisywane podpisami kwalifikowanymi. Protokoły i inne wewnętrzne dokumenty są akceptowane w EZD. Zawsze można wydrukować obieg dokumentu i potwierdzenie akceptacji.
U nas od dłuższego czasu korzystamy wyłącznie z EZD. Dokumenty, które wychodzą na zewnątrz są podpisywane podpisami kwalifikowanymi. Protokoły i inne wewnętrzne dokumenty są akceptowane w EZD. Zawsze można wydrukować obieg dokumentu i potwierdzenie akceptacji.
0
2023-09-27 14:23 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy