Forum


Powrót Rozliczanie z wykonawcą wydatku niekwalifikowanego w projekcie

J.

Jacek .....

Fachowiec 1578

Zamawiający ma zamiar ogłosić postępowanie na roboty budowlane. Na to zamówienie otrzymał dofinansowanie, ale w ramach tych robót budowlanych będzie wykonywany większy zakres robót np. dodatkowa instalacja elektryczna (wydatek niekwalifikowany, nie jest ta robota objęta dofinansowaniem). Na potrzeby umowy będzie to rozbite na osobne kosztorysy, ale jak to rozliczyć z wykonawcą i potem wykazać w fakturach do rozliczenia? Żądać w umowie osobnych faktur na roboty ogólnobudowlane, a osobno na instalację elektryczną (wydatek niekwalifikowany)? Czy po prostu rozliczać się fakturami miesięcznymi za wykonany zakres prac, a do rozliczenia projektu odjąć tylko te wydatki niekwalifikowane z kosztorysu? Jak praktykujecie?
Zamawiający ma zamiar ogłosić postępowanie na roboty budowlane. Na to zamówienie otrzymał dofinansowanie, ale w ramach tych robót budowlanych będzie wykonywany większy zakres robót np. dodatkowa instalacja elektryczna (wydatek niekwalifikowany, nie jest ta robota objęta dofinansowaniem). Na potrzeby umowy będzie to rozbite na osobne kosztorysy, ale jak to rozliczyć z wykonawcą i potem wykazać w fakturach do rozliczenia? Żądać w umowie osobnych faktur na roboty ogólnobudowlane, a osobno na instalację elektryczną (wydatek niekwalifikowany)? Czy po prostu rozliczać się fakturami miesięcznymi za wykonany zakres prac, a do rozliczenia projektu odjąć tylko te wydatki niekwalifikowane z kosztorysu? Jak praktykujecie?
0
2024-02-09 08:57 0

M.

Małgorzata .....

Fachowiec 1457

Przed zamówieniami pracowałam w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków zewnętrznych. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia rozliczenia projektu z IZ jest posiadanie odrębnych faktur na prace nieobjęte dofinansowaniem. Łatwiej wtedy takie wydatki udokumentować i rozliczyć cały projekt, tym bardziej w sytuacji, gdy dofinansowanie jest poniżej 100% i trzeba jeszcze wykazać wkład własny w projekcie.
Przed zamówieniami pracowałam w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków zewnętrznych. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia rozliczenia projektu z IZ jest posiadanie odrębnych faktur na prace nieobjęte dofinansowaniem. Łatwiej wtedy takie wydatki udokumentować i rozliczyć cały projekt, tym bardziej w sytuacji, gdy dofinansowanie jest poniżej 100% i trzeba jeszcze wykazać wkład własny w projekcie.
0
2024-02-09 09:08 1
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy