W postępowaniu na dostawę odczynników laboratoryjnych wybrany został Wykonawca z którym podpisano umowę w dniu 05.03.2024. W postępowaniu oprócz wybranego Wykonawcy były jeszcze 2 inne oferty. Dostawa odczynników ma odbywać się zgodnie z wcześniej ustalony harmonogramem dostaw, który stanowił załącznik do SWZ i z którym Wykonawca mógł/musiał się zapoznać, a składając ofertę potwierdził możliwość realizacji takiego zamówienia. 2 dni po podpisaniu umowy Wykonawca poinformował że nie ma możliwości zrealizowania dostaw w miesiącu marcu i kwietniu. Wynika to z faktu, że Wykonawca nie ma swoich magazynów i nie kupuje wcześniej odczynników tylko na bieżąco je zamawia. W konsekwencji nawet niewielki problem z dostępnością asortymentu powoduje opóźnienie w dostawach. Bark odczynników wstrzymuje pracę laboratorium, a taka sytuacja nie może mieć miejsca. W umownie mam taki zapis: "Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w całości lub części, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, w szczególności w przypadku rażącego nieprzestrzegania przez Wykonawcę standardów jakościowych dostaw objętych przedmiotem umowy, bądź ich realizacji z naruszeniem terminów określonych w harmonogramie dostaw, o którym mowa w § 2.".
W związku z tym czy dobrze rozumiem, że w takiej sytuacji mogę rozwiązać umowę z Wykonawcą? I co dalej w takim wypadku? Można wybrać kolejną ofertę która była złożona w postępowaniu czy należy przeprowadzić przetarg od początku? Czy istnieje jeszcze jakieś inne rozwiązanie, np. czy mogę kupić odczynniki u kogoś innego a Wykonawcę obciążyć kosztami, jeżeli nie ma takiej sytuacji przewidzianej w umowie?
W postępowaniu na dostawę odczynników laboratoryjnych wybrany został Wykonawca z którym podpisano umowę w dniu 05.03.2024. W postępowaniu oprócz wybranego Wykonawcy były jeszcze 2 inne oferty. Dostawa odczynników ma odbywać się zgodnie z wcześniej ustalony harmonogramem dostaw, który stanowił załącznik do SWZ i z którym Wykonawca mógł/musiał się zapoznać, a składając ofertę potwierdził możliwość realizacji takiego zamówienia. 2 dni po podpisaniu umowy Wykonawca poinformował że nie ma możliwości zrealizowania dostaw w miesiącu marcu i kwietniu. Wynika to z faktu, że Wykonawca nie ma swoich magazynów i nie kupuje wcześniej odczynników tylko na bieżąco je zamawia. W konsekwencji nawet niewielki problem z dostępnością asortymentu powoduje opóźnienie w dostawach. Bark odczynników wstrzymuje pracę laboratorium, a taka sytuacja nie może mieć miejsca. W umownie mam taki zapis: "Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy w całości lub części, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę, w szczególności w przypadku rażącego nieprzestrzegania przez Wykonawcę standardów jakościowych dostaw objętych przedmiotem umowy, bądź ich realizacji z naruszeniem terminów określonych w harmonogramie dostaw, o którym mowa w § 2.".
W związku z tym czy dobrze rozumiem, że w takiej sytuacji mogę rozwiązać umowę z Wykonawcą? I co dalej w takim wypadku? Można wybrać kolejną ofertę która była złożona w postępowaniu czy należy przeprowadzić przetarg od początku? Czy istnieje jeszcze jakieś inne rozwiązanie, np. czy mogę kupić odczynniki u kogoś innego a Wykonawcę obciążyć kosztami, jeżeli nie ma takiej sytuacji przewidzianej w umowie?
0
2024-03-15 12:54 0