Forum


Powrót Autoryzowany serwis na terenie Polski

S.

Sylwia .....

2

Dzień dobry zwracam się z pytaniem postępowanie unijne - dostawa wraz z serwisem sprzętu medycznego - czy Zamawiający może w postępowaniu wymagać autoryzowanego serwisu na terenie Polski od Wykonawcy w okresie gwarancyjnym sprzętu? Czy takie wymaganie nie będzie ograniczeniem konkurencji.
Dzień dobry zwracam się z pytaniem postępowanie unijne - dostawa wraz z serwisem sprzętu medycznego - czy Zamawiający może w postępowaniu wymagać autoryzowanego serwisu na terenie Polski od Wykonawcy w okresie gwarancyjnym sprzętu? Czy takie wymaganie nie będzie ograniczeniem konkurencji.
0
2024-03-25 14:46 0

R.

Renata .....

25

wg mnie nie może, tym bardziej jeśli to dofinansowane - za to jest korekta.
Z art. 99 ust. 4 ustawy Pzp - opis nie może być tworzony w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
Tutaj wyrok I SA/Ke 24/15 - Samo posiadanie przez potencjalnego wykonawcę siedziby serwisu na terenie Polski nie gwarantuje szybkości i jakości usług gwarancyjnych a zatem zamierzonego przez zamawiającego celu. Dla realizacji tego celu istotna jest sprawność działania serwisu, organizacja świadczenia usług serwisowych, przejawiająca się przykładowo w czasie usunięcia awarii. To, że postawiony warunek – posiadanie siedziby serwisu na terenie Polski – jest w pełni weryfikowalny, co eksponuje skarżący, nie oznacza gwarancji, że cel – szybkość i jakość usług gwarancyjnych – zostanie osiągnięty. Zastosowany przez skarżącego warunek ograniczający – świadczenie usług gwarancyjnych oraz przyjmowanie zgłoszenia błędnego działania (awaria) przedmiotu umowy przez serwis producenta lub jego autoryzowanego dystrybutora, mającego siedzibę na terenie Polski nie był zatem uzasadniony.
wg mnie nie może, tym bardziej jeśli to dofinansowane - za to jest korekta. Z art. 99 ust. 4 ustawy Pzp - opis nie może być tworzony w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Tutaj wyrok I SA/Ke 24/15 - Samo posiadanie przez potencjalnego wykonawcę siedziby serwisu na terenie Polski nie gwarantuje szybkości i jakości usług gwarancyjnych a zatem zamierzonego przez zamawiającego celu. Dla realizacji tego celu istotna jest sprawność działania serwisu, organizacja świadczenia usług serwisowych, przejawiająca się przykładowo w czasie usunięcia awarii. To, że postawiony warunek – posiadanie siedziby serwisu na terenie Polski – jest w pełni weryfikowalny, co eksponuje skarżący, nie oznacza gwarancji, że cel – szybkość i jakość usług gwarancyjnych – zostanie osiągnięty. Zastosowany przez skarżącego warunek ograniczający – świadczenie usług gwarancyjnych oraz przyjmowanie zgłoszenia błędnego działania (awaria) przedmiotu umowy przez serwis producenta lub jego autoryzowanego dystrybutora, mającego siedzibę na terenie Polski nie był zatem uzasadniony.
0
2024-03-25 14:59 1
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy