Czy i w jaki sposób mogę żądać udowodnienia, że zatrudniani przez Wykonawcę na nasze potrzeby obcokrajowcy posługują się językiem polskim w sposób komunikatywny? Czy mogę żądać od Wykonawcy jakiś stosownych certyfikatów językowych od każdego z nich? Czy mogę to zrobić już na etapie ogłaszania postępowania? Owszem, w umowie mam klauzulę o konieczności posługiwania się pracowników językiem polskim w sposób komunikatywny, ale obawiam się, że osoba która nie ma obywatelstwa polskiego lub jest u nas stosunkowo niedługo, nie będzie umiała porozumieć się z naszymi klientami odpowiednio, a przy rozmowach, które dotyczą m.in. stanu zdrowia klienta, może być sporym utrudnieniem a wręcz stwarzać zagrożenie. Jak się zatem zabezpieczyć przed taką sytuacją?
Czy i w jaki sposób mogę żądać udowodnienia, że zatrudniani przez Wykonawcę na nasze potrzeby obcokrajowcy posługują się językiem polskim w sposób komunikatywny? Czy mogę żądać od Wykonawcy jakiś stosownych certyfikatów językowych od każdego z nich? Czy mogę to zrobić już na etapie ogłaszania postępowania? Owszem, w umowie mam klauzulę o konieczności posługiwania się pracowników językiem polskim w sposób komunikatywny, ale obawiam się, że osoba która nie ma obywatelstwa polskiego lub jest u nas stosunkowo niedługo, nie będzie umiała porozumieć się z naszymi klientami odpowiednio, a przy rozmowach, które dotyczą m.in. stanu zdrowia klienta, może być sporym utrudnieniem a wręcz stwarzać zagrożenie. Jak się zatem zabezpieczyć przed taką sytuacją?
0
2024-06-04 09:20 0