Forum


Powrót Zmiana umowy

A.

Angelika .....

0

Dzień dobry, może to niekoniecznie pytanie, tylko prośba o opinię, koleżanka ma problem, a mi ciężko na tym etapie już coś sensownego wymyślić. W wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie podstawowym wyłoniono Wykonawcę, podpisano umowę, przystąpiono do realizacji umowy. Umowa została wykonana i rozliczona. Ale - i tu pojawia się problem - jeszcze w trakcie realizacji umowy zmieniono sposób montowania kilku elementów, ponieważ okazało się przy montażu, że wpisany w OPZ i w umowie jest niemożliwy do zrealizowania. Sporządzono i podpisano protokół konieczności i .... tyle. Nie zawarto aneksu do umowy. Nie zmieniła się kwota umowy, tylko sposób montażu kilku elementów. I teraz pytanie... Co może grozić za brak sporządzenia i podpisania aneksu?
Dzień dobry, może to niekoniecznie pytanie, tylko prośba o opinię, koleżanka ma problem, a mi ciężko na tym etapie już coś sensownego wymyślić. W wyniku postępowania przeprowadzonego w trybie podstawowym wyłoniono Wykonawcę, podpisano umowę, przystąpiono do realizacji umowy. Umowa została wykonana i rozliczona. Ale - i tu pojawia się problem - jeszcze w trakcie realizacji umowy zmieniono sposób montowania kilku elementów, ponieważ okazało się przy montażu, że wpisany w OPZ i w umowie jest niemożliwy do zrealizowania. Sporządzono i podpisano protokół konieczności i .... tyle. Nie zawarto aneksu do umowy. Nie zmieniła się kwota umowy, tylko sposób montażu kilku elementów. I teraz pytanie... Co może grozić za brak sporządzenia i podpisania aneksu?
0
2024-07-01 10:42 0

A.

Alicja .....

Fachowiec 360

Czy w umowie był opisany sposób montażu? Raczej takich rzeczy nie pisze się w umowie. Pewnie montaż był opisany w OPZ. Jeżeli tak, to takie informacje powinny być zawarte w protokole odbioru i do protokołu dołączony protokół konieczności z akceptacją zamawiającego. Skoro nie zmienił się termin realizacji i wynagrodzenie wykonawcy to nie widzę podstaw aby aneksować umowę.
Czy w umowie był opisany sposób montażu? Raczej takich rzeczy nie pisze się w umowie. Pewnie montaż był opisany w OPZ. Jeżeli tak, to takie informacje powinny być zawarte w protokole odbioru i do protokołu dołączony protokół konieczności z akceptacją zamawiającego. Skoro nie zmienił się termin realizacji i wynagrodzenie wykonawcy to nie widzę podstaw aby aneksować umowę.
0
2024-07-01 11:19 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy