Zastanawia mnie, czy jest możliwe spełnienia żądania usunięcia danych klienta, który podał do urzędu dane wymagane prawem oraz dane niewymagane (dobrowolne - np. nr telefonu). Czy klienta informować należy o prawie do żądania usunięcia danych dobrowolnie podanych? Zwykle w przypadku urzędów klient ma jedynie prawo do dostępu do danych i ich poprawiania, ponieważ większość danych jest wymagana prawem. Ale niektóre dane klienci podają dobrowolnie. A może wyjściem z sytuacji jest przyjęcie, że wszystkie dane należy traktować jako te, które służą wypełnieniu obowiązku prawnego, któremu administrator podlega - zgodnie z motywem 45 RODO? Proszę o jakiś głos w tej sprawie, ponieważ zastanawiam się nad klauzulą informacyjną...
Zastanawia mnie, czy jest możliwe spełnienia żądania usunięcia danych klienta, który podał do urzędu dane wymagane prawem oraz dane niewymagane (dobrowolne - np. nr telefonu). Czy klienta informować należy o prawie do żądania usunięcia danych dobrowolnie podanych? Zwykle w przypadku urzędów klient ma jedynie prawo do dostępu do danych i ich poprawiania, ponieważ większość danych jest wymagana prawem. Ale niektóre dane klienci podają dobrowolnie. A może wyjściem z sytuacji jest przyjęcie, że wszystkie dane należy traktować jako te, które służą wypełnieniu obowiązku prawnego, któremu administrator podlega - zgodnie z motywem 45 RODO? Proszę o jakiś głos w tej sprawie, ponieważ zastanawiam się nad klauzulą informacyjną...
1
2018-05-20 18:31 0