1. Realizujemy projekt dofinansowany ze środków UE w ramach którego prowadzimy szkolenia z różnych zagadnień. Wartość pojedynczego szkolenia waha się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł. Kwota przeznaczona na szkolenia w ramach projektu to przeszło 3 mln zł netto. Ze względu na różną interpretację przez instytucje pośredniczące zapisów Ustawy Pzp obowiązującej do 31.12.2020 r. co do zastosowania właściwego trybu zamówienia, postanowiliśmy realizować przedmiotowe szkolenia w ramach zamówień na usługi społeczne powyżej progów unijnych, gdzie każde ze szkoleń jest osobną częścią w ramach całego zamówienia. Czy nowa Ustawa Pzp dostarcza nowych, wystarczających argumentów do tego aby podzielić zamówienie i każde ze szkoleń traktować jako odrębne zamówienie a nie odrębne postępowanie w ramach jednego, dużego zamówienia?
2. Czy do oszacowania wartości zamówienia dot. ww. szkoleń można zastosować Art. 35. ust 1. pkt 1) Ustawy Pzp, tj.: "Podstawą ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu w określonym czasie jest rzeczywista łączna wartość kolejnych zamówień tego samego rodzaju, udzielonych w ciągu poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym lub roku obrotowym, z uwzględnieniem zmian ilości lub wartości zamawianych usług lub dostaw, które mogły wystąpić w ciągu 12 miesięcy następujących od udzielenia pierwszego zamówienia"?
3. Czy w przypadku szkoleń realizowanych w ramach zamówień na usługi społeczne powyżej progów unijnych wymagana jest Analiza potrzeb i wymagań przed każdym postępowaniem?
Będę wdzięczna za podpowiedzi.
1. Realizujemy projekt dofinansowany ze środków UE w ramach którego prowadzimy szkolenia z różnych zagadnień. Wartość pojedynczego szkolenia waha się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy zł. Kwota przeznaczona na szkolenia w ramach projektu to przeszło 3 mln zł netto. Ze względu na różną interpretację przez instytucje pośredniczące zapisów Ustawy Pzp obowiązującej do 31.12.2020 r. co do zastosowania właściwego trybu zamówienia, postanowiliśmy realizować przedmiotowe szkolenia w ramach zamówień na usługi społeczne powyżej progów unijnych, gdzie każde ze szkoleń jest osobną częścią w ramach całego zamówienia. Czy nowa Ustawa Pzp dostarcza nowych, wystarczających argumentów do tego aby podzielić zamówienie i każde ze szkoleń traktować jako odrębne zamówienie a nie odrębne postępowanie w ramach jednego, dużego zamówienia?
2. Czy do oszacowania wartości zamówienia dot. ww. szkoleń można zastosować Art. 35. ust 1. pkt 1) Ustawy Pzp, tj.: "Podstawą ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się lub podlegające wznowieniu w określonym czasie jest rzeczywista łączna wartość kolejnych zamówień tego samego rodzaju, udzielonych w ciągu poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym lub roku obrotowym, z uwzględnieniem zmian ilości lub wartości zamawianych usług lub dostaw, które mogły wystąpić w ciągu 12 miesięcy następujących od udzielenia pierwszego zamówienia"?
3. Czy w przypadku szkoleń realizowanych w ramach zamówień na usługi społeczne powyżej progów unijnych wymagana jest Analiza potrzeb i wymagań przed każdym postępowaniem?
Będę wdzięczna za podpowiedzi.
0
2021-02-23 13:24 0