Forum


Powrót Art. 260- zawiadomienie o unieważnieniu

B.

Barbara .....

17

Co ma zawierać uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania w przypadku unieważnienia na podstawie art.255 pkt 2 (wszystkie oferty podlegały odrzuceniu) - czy również uzasadnienie faktyczne odrzucenia każdej z ofert (jako pośredni powód późniejszego unieważnienia)? Jeżeli tak, to czy zawiadomienie o unieważnieniu zamieszczane na stronie www (ust.2) powinno mieć tą samą treść, co kierowane do wykonawców, którzy złożyli oferty (ust.1)? Czytając wprost ten artykuł tak by należało. Nie jest to jednak adekwatne do art. 253 (informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty), który wskazuje, że na stronie www nie zamieszcza się informacji o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone (cel ustawodawcy był taki, żeby nie stygmatyzować wykonawców publikując szczegółowe informacje w tym zakresie). Dlatego uważam, że do wykonawców powinna być przekazywana pełna informacja (również z podaniem faktycznych powodów odrzucenia ofert) a na stronę www tylko informacja o podstawie prawnej unieważnienia i informacja ogólna, że wszystkie oferty podlegały odrzuceniu) , pomimo tego, że przepis mówi "Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w ust. 1 na stronie internetowej" . Proszę o Wasze zdanie w tym temacie.
Co ma zawierać uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania w przypadku unieważnienia na podstawie art.255 pkt 2 (wszystkie oferty podlegały odrzuceniu) - czy również uzasadnienie faktyczne odrzucenia każdej z ofert (jako pośredni powód późniejszego unieważnienia)? Jeżeli tak, to czy zawiadomienie o unieważnieniu zamieszczane na stronie www (ust.2) powinno mieć tą samą treść, co kierowane do wykonawców, którzy złożyli oferty (ust.1)? Czytając wprost ten artykuł tak by należało. Nie jest to jednak adekwatne do art. 253 (informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty), który wskazuje, że na stronie www nie zamieszcza się informacji o wykonawcach, których oferty zostały odrzucone (cel ustawodawcy był taki, żeby nie stygmatyzować wykonawców publikując szczegółowe informacje w tym zakresie). Dlatego uważam, że do wykonawców powinna być przekazywana pełna informacja (również z podaniem faktycznych powodów odrzucenia ofert) a na stronę www tylko informacja o podstawie prawnej unieważnienia i informacja ogólna, że wszystkie oferty podlegały odrzuceniu) , pomimo tego, że przepis mówi "Zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w ust. 1 na stronie internetowej" . Proszę o Wasze zdanie w tym temacie.
0
2021-07-13 11:59 0

K.

Katarzyna .....

Fachowiec 1842

No więc tak, my robimy dwa pisma. Do wykonawców najpierw piszemy o odrzuceniu ofert, z podaniem uzasadnienia, a w dalszej części pisma o unieważnieniu. W uzasadnieniu faktycznym, piszemy po prostu, że wszystkie oferty zostały odrzucone. A na strone idzie tylko ta druga część, z unieważnieniem.
No więc tak, my robimy dwa pisma. Do wykonawców najpierw piszemy o odrzuceniu ofert, z podaniem uzasadnienia, a w dalszej części pisma o unieważnieniu. W uzasadnieniu faktycznym, piszemy po prostu, że wszystkie oferty zostały odrzucone. A na strone idzie tylko ta druga część, z unieważnieniem.
0
2021-07-13 12:04 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy