Forum


Powrót weryfikacja podpisu - co z tym zrobić?

R.

Rafał .....

11

Weryfikacja podpisu – dziwny komunikat.

Wykonawca złożył ofertę w formacie pdf…… i teraz zaczynają się schody :)
Po jej otwarciu w programie PDF Adobe Acrobat Reader pojawił się następujący komunikat:
„Co najmniej jeden podpis jest niepoprawny”

W szczegółach: informacje o błędzie, widzę następującą treść:
„Błąd podczas weryfikacji podpisu.
Nieoczekiwane wartości zakresu bajtów definiują miejsce podpisanych danych.
Szczegóły: Zakres bajtów podpisu jest nieprawidłowy”

We właściwościach podpisu natomiast oto takie wiadomości:
„Podpis jest nieprawidłowy.
Ten podpis jest nieprawidłowy, ponieważ w formatowaniu lub w informacji zawierającej ten podpis wystąpiły błędy.
Autor zastrzegł, że dla tego dokumentu dopuszczalne jest wypełnianie formularzy, podpisywanie i umieszczanie komentarzy. Inne zmiany nie są możliwe.
Tożsamość autora podpisu jest poprawna.
Czas złożenia podpisu został pobrany z zegara na komputerze osoby składającej podpis”.

Następnie sprawdziłem ten dokument na gov.pl, poprzez weryfikacjapodpisu.pl oraz programy proCertum SmartSign oraz SecureDoc (Eurocertu). W każdej z ww metodzie weryfikacji plik zostaje prawidłowo zweryfikowany, beż żadnych błędów czy komunikatów. Nie wiem co zrobić. Postępowanie krajowe z dofinasowaniem z projektu unijnego zatem będzie kontrolowane. Najgorsze, że po skorzystaniu z wujka google nie ma prawie nic na temat ☹

Oferta z najwyższą punktacją, szkoda byłoby ja odrzucać ☹. Już widzę jak kontrolujący zadają pytanie dlaczego pan tej oferty nie odrzucił przecież ma Pan komunikat, że podpis jest nieprawidłowy a na moje tłumaczenie, że zweryfikowałem 4 innymi metodami i podpis jest prawidłowy pozostają głuche jak pień…
Spotkał się ktoś z takim problemem? Nasz informatyk nie wie dlaczego pojawia się taki komunikat.
Ścieżka certyfikacji też jest prawidłowa. W każdym postępowaniu coś… po prostu czasami opada człowiek z sił. Jeżeli dotyczyłoby to zagadnień merytorycznych to mniej lub bardziej człowiek by sobie przecież jakoś poradził natomiast okazuje się, że mamy być również specjalistami od podpisów elektronicznych :/ i nie tylko od tego...
Weryfikacja podpisu – dziwny komunikat. Wykonawca złożył ofertę w formacie pdf…… i teraz zaczynają się schody :) Po jej otwarciu w programie PDF Adobe Acrobat Reader pojawił się następujący komunikat: „Co najmniej jeden podpis jest niepoprawny” W szczegółach: informacje o błędzie, widzę następującą treść: „Błąd podczas weryfikacji podpisu. Nieoczekiwane wartości zakresu bajtów definiują miejsce podpisanych danych. Szczegóły: Zakres bajtów podpisu jest nieprawidłowy” We właściwościach podpisu natomiast oto takie wiadomości: „Podpis jest nieprawidłowy. Ten podpis jest nieprawidłowy, ponieważ w formatowaniu lub w informacji zawierającej ten podpis wystąpiły błędy. Autor zastrzegł, że dla tego dokumentu dopuszczalne jest wypełnianie formularzy, podpisywanie i umieszczanie komentarzy. Inne zmiany nie są możliwe. Tożsamość autora podpisu jest poprawna. Czas złożenia podpisu został pobrany z zegara na komputerze osoby składającej podpis”. Następnie sprawdziłem ten dokument na gov.pl, poprzez weryfikacjapodpisu.pl oraz programy proCertum SmartSign oraz SecureDoc (Eurocertu). W każdej z ww metodzie weryfikacji plik zostaje prawidłowo zweryfikowany, beż żadnych błędów czy komunikatów. Nie wiem co zrobić. Postępowanie krajowe z dofinasowaniem z projektu unijnego zatem będzie kontrolowane. Najgorsze, że po skorzystaniu z wujka google nie ma prawie nic na temat ☹ Oferta z najwyższą punktacją, szkoda byłoby ja odrzucać ☹. Już widzę jak kontrolujący zadają pytanie dlaczego pan tej oferty nie odrzucił przecież ma Pan komunikat, że podpis jest nieprawidłowy a na moje tłumaczenie, że zweryfikowałem 4 innymi metodami i podpis jest prawidłowy pozostają głuche jak pień… Spotkał się ktoś z takim problemem? Nasz informatyk nie wie dlaczego pojawia się taki komunikat. Ścieżka certyfikacji też jest prawidłowa. W każdym postępowaniu coś… po prostu czasami opada człowiek z sił. Jeżeli dotyczyłoby to zagadnień merytorycznych to mniej lub bardziej człowiek by sobie przecież jakoś poradził natomiast okazuje się, że mamy być również specjalistami od podpisów elektronicznych :/ i nie tylko od tego...
0
2021-07-27 12:44 0

J.

Justyna .....

Fachowiec 1468

Weryfikacja za pomocą Adobe nie jest sposobem weryfikacji pochodzącym od kwalifikowanego dostawcy usług zaufania dlatego nie ma co na to patrzeć (może to tylko kwestia nieaktualnego oprogramowania). Jeżeli podpis został poprawnie zweryfikowany przez programy do walidacji proCertum SmartSign oraz SecureDoc (Eurocertu) to jest to wystarczające, do sprawy dołącza Pan raporty z tych programów potwierdzające prawidłowość podpisu i zapomina o sprawie (Zamawiający nie ma obowiązku sprawdzania podpisu w każdym możliwym programie).
Weryfikacja za pomocą Adobe nie jest sposobem weryfikacji pochodzącym od kwalifikowanego dostawcy usług zaufania dlatego nie ma co na to patrzeć (może to tylko kwestia nieaktualnego oprogramowania). Jeżeli podpis został poprawnie zweryfikowany przez programy do walidacji proCertum SmartSign oraz SecureDoc (Eurocertu) to jest to wystarczające, do sprawy dołącza Pan raporty z tych programów potwierdzające prawidłowość podpisu i zapomina o sprawie (Zamawiający nie ma obowiązku sprawdzania podpisu w każdym możliwym programie).
0
2021-07-27 12:56 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy