zamawiający musi z należytą starannością oszacować wartość zamówienia przed wszczęciem postępowania. To ta SZACOWANA wartość determinuje czy jest obowiązek stosowania ustawy. Jeżeli w trakcie robót wyszła konieczność robót dodatkowych i obiektywnie są to sprawy, których nie można było przewidzieć (w szczególności na zasadzie "coś się odsłoniło i w środku jest kaszana" a wcześniej nie można było tam zajrzeć) to nie naruszacie przepisów o zamówieniach publicznych. Nie traktowałabym tego jako dwa odmienne zamówienia - jest to jedno zamówienie, udzielne poprawnie poniżej progu stosowania ustawy mimo, że końcowy koszt umowy przekroczył wartość 130 tyś zł. Analogicznie jeżeli wszczynamy postępowanie krajowe a potem okazuje się że oferty przekraczają próg unijny to nie oznacza to ani konieczności unieważnienia ani naruszenia przepisów gdyż wiążąca dla określenia trybu jest szacunkowa wartość zamówienia - określona z należytą starannością.
zamawiający musi z należytą starannością oszacować wartość zamówienia przed wszczęciem postępowania. To ta SZACOWANA wartość determinuje czy jest obowiązek stosowania ustawy. Jeżeli w trakcie robót wyszła konieczność robót dodatkowych i obiektywnie są to sprawy, których nie można było przewidzieć (w szczególności na zasadzie "coś się odsłoniło i w środku jest kaszana" a wcześniej nie można było tam zajrzeć) to nie naruszacie przepisów o zamówieniach publicznych. Nie traktowałabym tego jako dwa odmienne zamówienia - jest to jedno zamówienie, udzielne poprawnie poniżej progu stosowania ustawy mimo, że końcowy koszt umowy przekroczył wartość 130 tyś zł. Analogicznie jeżeli wszczynamy postępowanie krajowe a potem okazuje się że oferty przekraczają próg unijny to nie oznacza to ani konieczności unieważnienia ani naruszenia przepisów gdyż wiążąca dla określenia trybu jest szacunkowa wartość zamówienia - określona z należytą starannością.
0
2021-08-27 12:33 0