Forum


Powrót szacowanie wartości zamówienia - żywność

MT.

Maria Teresa .....

Fachowiec 319

Pytanie do tych, którzy kupują produkty spożywcze – jak szacujecie wartość zamówienia na gruncie nowej ustawy w związku z art. 30 ust. 2? Wszystkie artykuły spożywcze sumujecie czy odrębnie szacujecie produkty mięsne, pieczywo itd. Cały czas się waham czy nie zmienić dotychczasowej praktyki.
Pytanie do tych, którzy kupują produkty spożywcze – jak szacujecie wartość zamówienia na gruncie nowej ustawy w związku z art. 30 ust. 2? Wszystkie artykuły spożywcze sumujecie czy odrębnie szacujecie produkty mięsne, pieczywo itd. Cały czas się waham czy nie zmienić dotychczasowej praktyki.
0
2021-11-16 15:15 0

MT.

Maria Teresa .....

Fachowiec 319

W sekcji porady ekspertów znalazłam następujące odpowiedzi p. Jerzego Czabana odnośnie szacowania

Szacowanie wartości zamówienia
Treść pytania:
Proszę o podpowiedź w jaki sposób prawidłowo oszacować zamówienie na dostawy powtarzające się (zakup artykułów spożywczych do internatu). W 2020 i 2021 w związku z pandemią zamówienia były bardzo znikome (ok. 1/10 tego co zwykle) a w 2022 nie wiadomo jak to będzie się kształtowało. Przy szacowaniu zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt wartość szacunkowa netto z ostatnich 12 miesięcy to kwota ok 40 tys. zł, nawet przy doliczeniu inflacji ta kwota nie zbliży się do kwot, które zwykle były wydatkowane.
Odpowiedź:
Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest wynagrodzenie wykonawcy. W związku z powyższym podobne dostawy należy rozpatrywać pod kątem wykonawców, którzy takie dostawy mogą zrealizować (np. produkty mięsne, nabiał, produkty rolne). Grupowanie dostaw łącznie jako - art. spożywcze - jest zbyt szerokim pojęciem i wykracza poza zakres przepisu art.28 ustawy.

Szacowanie przedmiotu zamówienia usługi reklamowe
Treść pytania:
Usługi reklamowe, różna tożsamość podmiotowa (reklama w radio, TV, internecie, bilbordy, banery, w parsie, gadżety reklamowe, w komunikacji miejskiej, stojaki z reklamą itp). Kwota całości przekracza 130.000. Jak prawidłowo przygotować szacunek, który będzie miał wpływ na tryb postępowania. Czy szacujemy wszystko razem i odpowiednio dzielimy na części? Czy każdą tożsamość podmiotową szacujemy oddzielnie? Bardzo proszę o pomoc.
Odpowiedź:
Art. 30.2. 2. W przypadku gdy zamawiający planuje nabycie podobnych dostaw, wartością zamówienia jest łączna wartość podobnych dostaw, nawet jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. W omawianym przypadku, podobna dostawa to nie dostawa dotycząca reklamy lecz dostawa z dziedziny reklamy, ale kierowana do konkretnych wykonawców. Reklama w radiu, reklama w telewizji, reklama w prasie, jest reklamą ale kierowaną do różnych wykonawców. Bilbordy, banery, stojaki, reklama w środkach komunikacji – wykonanie może być kierowane do grupy wykonawców zainteresowanych charakterem takiej reklamy i jako „podobne”, przy ustalaniu wartości zamówienia powinny być sumowane.
W sekcji porady ekspertów znalazłam następujące odpowiedzi p. Jerzego Czabana odnośnie szacowania Szacowanie wartości zamówienia Treść pytania: Proszę o podpowiedź w jaki sposób prawidłowo oszacować zamówienie na dostawy powtarzające się (zakup artykułów spożywczych do internatu). W 2020 i 2021 w związku z pandemią zamówienia były bardzo znikome (ok. 1/10 tego co zwykle) a w 2022 nie wiadomo jak to będzie się kształtowało. Przy szacowaniu zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt wartość szacunkowa netto z ostatnich 12 miesięcy to kwota ok 40 tys. zł, nawet przy doliczeniu inflacji ta kwota nie zbliży się do kwot, które zwykle były wydatkowane. Odpowiedź: Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest wynagrodzenie wykonawcy. W związku z powyższym podobne dostawy należy rozpatrywać pod kątem wykonawców, którzy takie dostawy mogą zrealizować (np. produkty mięsne, nabiał, produkty rolne). Grupowanie dostaw łącznie jako - art. spożywcze - jest zbyt szerokim pojęciem i wykracza poza zakres przepisu art.28 ustawy. Szacowanie przedmiotu zamówienia usługi reklamowe Treść pytania: Usługi reklamowe, różna tożsamość podmiotowa (reklama w radio, TV, internecie, bilbordy, banery, w parsie, gadżety reklamowe, w komunikacji miejskiej, stojaki z reklamą itp). Kwota całości przekracza 130.000. Jak prawidłowo przygotować szacunek, który będzie miał wpływ na tryb postępowania. Czy szacujemy wszystko razem i odpowiednio dzielimy na części? Czy każdą tożsamość podmiotową szacujemy oddzielnie? Bardzo proszę o pomoc. Odpowiedź: Art. 30.2. 2. W przypadku gdy zamawiający planuje nabycie podobnych dostaw, wartością zamówienia jest łączna wartość podobnych dostaw, nawet jeżeli zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, lub dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. W omawianym przypadku, podobna dostawa to nie dostawa dotycząca reklamy lecz dostawa z dziedziny reklamy, ale kierowana do konkretnych wykonawców. Reklama w radiu, reklama w telewizji, reklama w prasie, jest reklamą ale kierowaną do różnych wykonawców. Bilbordy, banery, stojaki, reklama w środkach komunikacji – wykonanie może być kierowane do grupy wykonawców zainteresowanych charakterem takiej reklamy i jako „podobne”, przy ustalaniu wartości zamówienia powinny być sumowane.
0
2021-11-16 15:16 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy