Forum


Powrót unieważnienie postępowania

A.

Anna .....

Fachowiec 315

W postępowaniu zostały złożone oferty, z których każda przekracza możliwości finansowe Zamawiającego. Jedna oferta z niższą ceną, do której ewentualnie można byłoby zwiększyć środki finansowe podlega odrzuceniu. Czy w takim przypadku należałoby:
1) unieważnić postępowanie z uwagi na ceny, które przekraczają kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia bez oceny ofert,
2) dokonać oceny ofert, wybrać ofertę najkorzystniejszą oraz odrzucić ofertę z niższą ceną, a następnie unieważnić postępowanie? (w takim przypadku informuje się o wyborze oferty, odrzuceniu oferty i unieważnieniu postępowania w jednym dokumencie?)
W postępowaniu zostały złożone oferty, z których każda przekracza możliwości finansowe Zamawiającego. Jedna oferta z niższą ceną, do której ewentualnie można byłoby zwiększyć środki finansowe podlega odrzuceniu. Czy w takim przypadku należałoby: 1) unieważnić postępowanie z uwagi na ceny, które przekraczają kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia bez oceny ofert, 2) dokonać oceny ofert, wybrać ofertę najkorzystniejszą oraz odrzucić ofertę z niższą ceną, a następnie unieważnić postępowanie? (w takim przypadku informuje się o wyborze oferty, odrzuceniu oferty i unieważnieniu postępowania w jednym dokumencie?)
0
2021-11-24 13:01 0

J.

Justyna .....

Fachowiec 1468

1) przeliczyć oferty i sprawdzić czy nie ma omyłek rachunkowych, jeżeli są to poprawić je i sprawdzić czy ceny ofert po poprawieniu omyłek również przekraczają kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia (części zamówienia, jeżeli post. jest z podziałem na części).
2) jeżeli ceny ofert przekraczają kwotę przeznaczoną na realizację a Zamawiający nie chce/nie może jej zwiększyć (na tym etapie) to unieważniamy na podstawie art. 255 pkt 3 pzp i informujemy o unieważnieniu,
3) w przypadku wszczęcia nowe post. na ten sam zakres zamówienia informujemy wykonawców, którzy złożyli oferty w unieważnionym postępowaniu o wszczęciu nowego (na podstawie art. 262 pzp).
1) przeliczyć oferty i sprawdzić czy nie ma omyłek rachunkowych, jeżeli są to poprawić je i sprawdzić czy ceny ofert po poprawieniu omyłek również przekraczają kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia (części zamówienia, jeżeli post. jest z podziałem na części). 2) jeżeli ceny ofert przekraczają kwotę przeznaczoną na realizację a Zamawiający nie chce/nie może jej zwiększyć (na tym etapie) to unieważniamy na podstawie art. 255 pkt 3 pzp i informujemy o unieważnieniu, 3) w przypadku wszczęcia nowe post. na ten sam zakres zamówienia informujemy wykonawców, którzy złożyli oferty w unieważnionym postępowaniu o wszczęciu nowego (na podstawie art. 262 pzp).
0
2021-11-24 13:08 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy