Forum


Powrót Podpis złożony tylko pod systemowym plikiem - smartPZP

M.

Magdalena .....

14

Dzień dobry,
korzystamy z platformy smartPZP. Wykonawca złożył ofertę w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym. Oferta jest skanem podpisanego odręcznie formularza. W momencie przesłania oferty przez smartPZP system wymusza złożenie podpisu. Wykonawca złożył podpis zaufany. Jest to jednak podpis, który zostaje złożony tylko na pliku generowanym przez system. Na samej ofercie powinno się złożyć podpis przed jej załadowaniem. Pierwszy raz mam sytuację, że wykonawca nie podpisał pliku oferty. Tym samym podpis jest złożony tylko na tym systemowym pliku. Czy powinnam odrzucić z art. 226 ust. 1 pkt 3, czy uznać, że skoro podpisał przy wysyłaniu, to złożył podpis na ofercie. Dodam, że plik oferty jest jedynym załącznikiem do tego pliku systemowego. W skanie jest całość wymaganych dokumentów - formularz i oświadczenia.
Dzień dobry, korzystamy z platformy smartPZP. Wykonawca złożył ofertę w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym. Oferta jest skanem podpisanego odręcznie formularza. W momencie przesłania oferty przez smartPZP system wymusza złożenie podpisu. Wykonawca złożył podpis zaufany. Jest to jednak podpis, który zostaje złożony tylko na pliku generowanym przez system. Na samej ofercie powinno się złożyć podpis przed jej załadowaniem. Pierwszy raz mam sytuację, że wykonawca nie podpisał pliku oferty. Tym samym podpis jest złożony tylko na tym systemowym pliku. Czy powinnam odrzucić z art. 226 ust. 1 pkt 3, czy uznać, że skoro podpisał przy wysyłaniu, to złożył podpis na ofercie. Dodam, że plik oferty jest jedynym załącznikiem do tego pliku systemowego. W skanie jest całość wymaganych dokumentów - formularz i oświadczenia.
0
2021-12-13 11:00 0

R.

Renata .....

5

Też korzystamy ze Smarta, miałam taką samą sytuację dwukrotnie. Odrzuciłam. Oferta nie była podpisana, a złożenie podpisu w systemie w momencie wysyłania przez wykonawcę służy tylko i wyłącznie przekazaniu oferty i może to zrobić ktokolwiek, a oferta powinna być prawidłowo podpisana przez osobę upoważnioną.
Też korzystamy ze Smarta, miałam taką samą sytuację dwukrotnie. Odrzuciłam. Oferta nie była podpisana, a złożenie podpisu w systemie w momencie wysyłania przez wykonawcę służy tylko i wyłącznie przekazaniu oferty i może to zrobić ktokolwiek, a oferta powinna być prawidłowo podpisana przez osobę upoważnioną.
0
2021-12-13 11:11 1
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy