Forum


Powrót rejestr umów pow. 500 zł

P.

Paweł .....

0

Tak wybiegając w przyszłość , jak zamierzacie Państwo potraktować umowy do rejestru pow. 500 zł. W mojej firmie raczej nie zawiera się tradycyjnych umów na kwoty tej wielkości. Co potraktować jako umowę. Czy oficjalne zamówienie czy zlecenie (druk) podpisane przez osobę upoważnioną należy potraktować jako umowę i umieścić w rejestrze. Pracownik był na szkoleniu m.in. z tego tematu i nie uzyskał jednoznacznej odpowiedzi. Prowadzący odwoływał się do KC, ale praktycznej porady nie udzielił. Może Wasze przemyślenia czy doświadczenia więcej wniosą do sprawy. Z jednej strony niektóre zamówienia pow. 500 zł realizują pracownicy mojej sekcji bezpośrednio bez podpisu kierownika (ale oczywiście za zgodą) , z drugiej strony oficjalne druki zamówień może podpisać tylko kierownik jednostki . Czy są już jakieś przymiarki do tematu?
Tak wybiegając w przyszłość , jak zamierzacie Państwo potraktować umowy do rejestru pow. 500 zł. W mojej firmie raczej nie zawiera się tradycyjnych umów na kwoty tej wielkości. Co potraktować jako umowę. Czy oficjalne zamówienie czy zlecenie (druk) podpisane przez osobę upoważnioną należy potraktować jako umowę i umieścić w rejestrze. Pracownik był na szkoleniu m.in. z tego tematu i nie uzyskał jednoznacznej odpowiedzi. Prowadzący odwoływał się do KC, ale praktycznej porady nie udzielił. Może Wasze przemyślenia czy doświadczenia więcej wniosą do sprawy. Z jednej strony niektóre zamówienia pow. 500 zł realizują pracownicy mojej sekcji bezpośrednio bez podpisu kierownika (ale oczywiście za zgodą) , z drugiej strony oficjalne druki zamówień może podpisać tylko kierownik jednostki . Czy są już jakieś przymiarki do tematu?
0
2022-02-18 15:09 0

J.

Jacek .....

Fachowiec 1578

Jak będzie prawidłowo to się dopiero okaże jak powstanie ten rejestr. Może będą jakieś wydane opinie MF w tej sprawie. Niestety żadne szkolenie tej kwestii nie rozstrzygnie całkowicie, bo nikt do końca nie wie co będzie. Z ostrożności pewnie lepiej coś więcej wpisać do rejestru, niż potem się tłumaczyć że czegoś nie ma. Osobiście uważam że akurat "oficjalne zamówienie czy zlecenie (druk)" należy traktować jako formę umowy i należy zamieszczać to w rejestrze.
Jak będzie prawidłowo to się dopiero okaże jak powstanie ten rejestr. Może będą jakieś wydane opinie MF w tej sprawie. Niestety żadne szkolenie tej kwestii nie rozstrzygnie całkowicie, bo nikt do końca nie wie co będzie. Z ostrożności pewnie lepiej coś więcej wpisać do rejestru, niż potem się tłumaczyć że czegoś nie ma. Osobiście uważam że akurat "oficjalne zamówienie czy zlecenie (druk)" należy traktować jako formę umowy i należy zamieszczać to w rejestrze.
0
2022-02-21 10:23 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy