Dzień dobry
Co powinien zrobić Zamawiający w sytuacji gdy Wykonawca złożył mu dokument z nagłówkiem Polisa uniwersalna, w którym zostało napisane: „(nazwa towarzystwa ubezpieczeń) potwierdza wystawienie gwarancji ubezpieczeniowej zapłaty wadium” , następnie poprawnie opisano okres trwania gwarancji, ubezpieczającego, ubezpieczonego, nazwę postępowania przetargowego oraz sumę gwarancyjną. Następnie wypisano składkę należą oraz termin jej opłacenia wraz z numerem konta bankowego.
Na dole dokumentu zawarto zapis: „Integralną część polisy stanowi Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium nr ….” a następnie „ Gwarancję wystawiono w oparciu o wniosek z dnia (…) na podstawie umowy generalnej o gwarancje ubezpieczeniowe nr (…) .
Pod powyższymi zapisami widnieje podpis kwalifikowany wystawcy dokumentu jak i wykonawcy z dopiskiem ze potwierdza on odbiór oryginału dokumentu w takowym brzmieniu i akceptuje jego treść.
Pierwszy raz mamy do czynienia z takim dokumentem, nie jest to typowa gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium z typowymi zapisami charakterystycznymi dla jej treści oraz tym samym zapisami wymaganymi w treści SWZ przez Zamawiającego, brakuje m.in. zapisów z SWZ stanowiących jak niżej:
„5.1 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
5.2 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
5.3 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
5.4 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą”
Pytanie moje brzmi co w takiej sytuacji zrobić?? Wezwać wykonawcę o przedłożenie Umowy Generalnej o gwarancje ubezpieczeniowe i sprawdzić czy w niej są ujęte w/w zapisy ze SWZ. Co z kwestią opłacenia składki czy weryfikować fakt opłacenia jej w terminie? Czy może odrzucić ofertę wykonawcy z tytułu wniesienia wadium w sposób nieprawidłowy? Czy po prostu przyjąć dokument w treści jakiej został złożony.
Dzień dobry
Co powinien zrobić Zamawiający w sytuacji gdy Wykonawca złożył mu dokument z nagłówkiem Polisa uniwersalna, w którym zostało napisane: „(nazwa towarzystwa ubezpieczeń) potwierdza wystawienie gwarancji ubezpieczeniowej zapłaty wadium” , następnie poprawnie opisano okres trwania gwarancji, ubezpieczającego, ubezpieczonego, nazwę postępowania przetargowego oraz sumę gwarancyjną. Następnie wypisano składkę należą oraz termin jej opłacenia wraz z numerem konta bankowego.
Na dole dokumentu zawarto zapis: „Integralną część polisy stanowi Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium nr ….” a następnie „ Gwarancję wystawiono w oparciu o wniosek z dnia (…) na podstawie umowy generalnej o gwarancje ubezpieczeniowe nr (…) .
Pod powyższymi zapisami widnieje podpis kwalifikowany wystawcy dokumentu jak i wykonawcy z dopiskiem ze potwierdza on odbiór oryginału dokumentu w takowym brzmieniu i akceptuje jego treść.
Pierwszy raz mamy do czynienia z takim dokumentem, nie jest to typowa gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium z typowymi zapisami charakterystycznymi dla jej treści oraz tym samym zapisami wymaganymi w treści SWZ przez Zamawiającego, brakuje m.in. zapisów z SWZ stanowiących jak niżej:
„5.1 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
5.2 z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
5.3 powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego;
5.4 termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą”
Pytanie moje brzmi co w takiej sytuacji zrobić?? Wezwać wykonawcę o przedłożenie Umowy Generalnej o gwarancje ubezpieczeniowe i sprawdzić czy w niej są ujęte w/w zapisy ze SWZ. Co z kwestią opłacenia składki czy weryfikować fakt opłacenia jej w terminie? Czy może odrzucić ofertę wykonawcy z tytułu wniesienia wadium w sposób nieprawidłowy? Czy po prostu przyjąć dokument w treści jakiej został złożony.
0
2022-07-21 11:29 0