Forum


Powrót Jak unieważnić czynność poprawienia omyłki?

A.

Agata .....

8

Po poprawieniu jako oczywistą omyłkę pisarską zapisów w pewnym pakiecie otrzymałam telefon od pracownika firmy, który w bardzo ostrych słowach, wręcz krzycząc poinformował, że niesłusznie dokonaliśmy poprawy jako oczywistej omyłki pisarskiej w pakiecie. Poinformowałam, że nie wolno nam rozmawiać na ten temat ale proszę o przesłałanie wyjaśnienia i oczywiście przyjrzymy się tej sprawie. Pani dalej krzycząc od razu przeszła do następnego punktu i poinformowała mnie, że w ofercie firmy brak jest podanego producenta i w związku z tym ona czeka na wezwanie do złożenia wyjaśnień, tak żeby mogli nam podać producenta. Poinformowałam Panią, że nie możemy rozmawiać na ten temat i że należy odróżnić złożenie wyjaśni od uzupełnienia oferty. Pani w bardzo ostrych słowach poinformowała mnie, że mamy wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień w tym zakresie, a jeśli tego nie zrobimy to firma złoży odwołanie do KIO, bo mają to już „przećwiczone”. Po usłyszeniu tych gróźb poinformowałam, że kończymy rozmowę i się rozłączyłam. Z tej "rozmowy" zrobiłam notatkę służbową i dołączyłam do dokumentów postępowania. Po chwili otrzymaliśmy wiadomość od wykonawcy na platformie z pytaniem jakim prawem dokonaliśmy tej poprawki. W związku z tym, że powstała wątpliwość w klasyfikacji omyłki i czy w ogóle jest to omyłka chcemy zawiadomić wykonawcę o unieważnieniu wcześniej dokonanej czynności poprawienia oczywistej omyłki, stąd pytanie jak to zrobić? W ustawie Pzp nie znalazłam żadnego art. na podstawie którego mogę to zrobić. Czy możemy:
1) w jednym piśmie poinformować o unieważnieniu wcześniej dokonanej czynności poprawienia oczywistej omyłki z wskazując, iż powstała wątpliwość w klasyfikacji zapisów zawartych w pakiecie (bez podawania żadnej podstawy prawnej) i w kolejnym zdaniu na podstawie art. 223 ust. 1 wezwać do złożenia wyjaśnień co do zaoferowanego asortymentu , w związku z powstałą wątpliwością?
2) nie wzywać do wyjaśnienia braku producenta, gdyż jest to ewidentny brak, a na prośbę o wyjaśnienie otrzymam przecież uzupełnienie oferty, bo wykonawca w odpowiedzi oczywiście mi poda producenta?
Po poprawieniu jako oczywistą omyłkę pisarską zapisów w pewnym pakiecie otrzymałam telefon od pracownika firmy, który w bardzo ostrych słowach, wręcz krzycząc poinformował, że niesłusznie dokonaliśmy poprawy jako oczywistej omyłki pisarskiej w pakiecie. Poinformowałam, że nie wolno nam rozmawiać na ten temat ale proszę o przesłałanie wyjaśnienia i oczywiście przyjrzymy się tej sprawie. Pani dalej krzycząc od razu przeszła do następnego punktu i poinformowała mnie, że w ofercie firmy brak jest podanego producenta i w związku z tym ona czeka na wezwanie do złożenia wyjaśnień, tak żeby mogli nam podać producenta. Poinformowałam Panią, że nie możemy rozmawiać na ten temat i że należy odróżnić złożenie wyjaśni od uzupełnienia oferty. Pani w bardzo ostrych słowach poinformowała mnie, że mamy wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień w tym zakresie, a jeśli tego nie zrobimy to firma złoży odwołanie do KIO, bo mają to już „przećwiczone”. Po usłyszeniu tych gróźb poinformowałam, że kończymy rozmowę i się rozłączyłam. Z tej "rozmowy" zrobiłam notatkę służbową i dołączyłam do dokumentów postępowania. Po chwili otrzymaliśmy wiadomość od wykonawcy na platformie z pytaniem jakim prawem dokonaliśmy tej poprawki. W związku z tym, że powstała wątpliwość w klasyfikacji omyłki i czy w ogóle jest to omyłka chcemy zawiadomić wykonawcę o unieważnieniu wcześniej dokonanej czynności poprawienia oczywistej omyłki, stąd pytanie jak to zrobić? W ustawie Pzp nie znalazłam żadnego art. na podstawie którego mogę to zrobić. Czy możemy: 1) w jednym piśmie poinformować o unieważnieniu wcześniej dokonanej czynności poprawienia oczywistej omyłki z wskazując, iż powstała wątpliwość w klasyfikacji zapisów zawartych w pakiecie (bez podawania żadnej podstawy prawnej) i w kolejnym zdaniu na podstawie art. 223 ust. 1 wezwać do złożenia wyjaśnień co do zaoferowanego asortymentu , w związku z powstałą wątpliwością? 2) nie wzywać do wyjaśnienia braku producenta, gdyż jest to ewidentny brak, a na prośbę o wyjaśnienie otrzymam przecież uzupełnienie oferty, bo wykonawca w odpowiedzi oczywiście mi poda producenta?
0
2023-03-02 08:30 0

P.

Piotr .....

Fachowiec 512

1. W zasadzie możesz unieważnić każdą czynność dokonaną w postępowaniu.
Zazwyczaj podstawą prawną jest art. 17 ust. 2 - czyli że zamówienia udziela się Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy, pod co podciąga się każde działanie niezgodne . Generalnie taka możliwość wynika z praktyki i orzecznictwa, nie ma wprost przepisu.

Tylko pytanie czy faktycznie to nie jest oczywista omyłka pisarska czy ulegacie presji :)

2. Zależy co było wymagane w SWZ czy był model, producent i czy ewentualnie z innych złożonych dokumentów wynika jasno co zaoferował np. jakiś załącznik, zestawienie, karty.
1. W zasadzie możesz unieważnić każdą czynność dokonaną w postępowaniu. Zazwyczaj podstawą prawną jest art. 17 ust. 2 - czyli że zamówienia udziela się Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy, pod co podciąga się każde działanie niezgodne . Generalnie taka możliwość wynika z praktyki i orzecznictwa, nie ma wprost przepisu. Tylko pytanie czy faktycznie to nie jest oczywista omyłka pisarska czy ulegacie presji :) 2. Zależy co było wymagane w SWZ czy był model, producent i czy ewentualnie z innych złożonych dokumentów wynika jasno co zaoferował np. jakiś załącznik, zestawienie, karty.
0
2023-03-02 09:25 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy