Forum


Powrót odrzucenie oferty z uwagi na nieprawidłowy podpis zaufany

J.

Justyna .....

0

Odrzuciłam ofertę na podst. art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy w zw. z art. 63 ust. 2 ust. PZP. Na pliku oferty widoczny jest znacznik podpisu zaufanego jednak weryfikacja podpisu poprzez Adobe Acrobat, proCertum SmartSign, System Informacyjno Skarbowo-Celny, stronę www.gov.pl służącą do podpisywania dokumentów podpisem zaufany oraz do ich weryfikacji czy też poprzez weryfikator podpisów na stronie weryfikacjapodpisu.pl pokazuje, że podpis na pliku oferty jest nieprawidłowy. Ten san komunikat ze wszystkich tych weryfikatorów. Wykonawca napisał, że nie zgadza się z odrzuceniem ponieważ, jak napisał: "... nasze dokumenty złożone do przetargu, z niezrozumiałego i nieleżącego po naszej stronie powodu zawierały podpis elektroniczny z jakimś błędem z winy jednostki certyfikującej ... W takiej sytuacji Zamawiający powinien wezwać nas do wyjaśnień tego błędu, który mógł być spowodowany przyczynami niezależnymi od oferenta".
Czy postąpiłam prawidłowo odrzucając ofertę? Czy można wzywać do wyjaśnień w zakresie podpisu elektronicznego (wydaje mi się że nie ma takiej możliwości.
Odrzuciłam ofertę na podst. art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy w zw. z art. 63 ust. 2 ust. PZP. Na pliku oferty widoczny jest znacznik podpisu zaufanego jednak weryfikacja podpisu poprzez Adobe Acrobat, proCertum SmartSign, System Informacyjno Skarbowo-Celny, stronę www.gov.pl służącą do podpisywania dokumentów podpisem zaufany oraz do ich weryfikacji czy też poprzez weryfikator podpisów na stronie weryfikacjapodpisu.pl pokazuje, że podpis na pliku oferty jest nieprawidłowy. Ten san komunikat ze wszystkich tych weryfikatorów. Wykonawca napisał, że nie zgadza się z odrzuceniem ponieważ, jak napisał: "... nasze dokumenty złożone do przetargu, z niezrozumiałego i nieleżącego po naszej stronie powodu zawierały podpis elektroniczny z jakimś błędem z winy jednostki certyfikującej ... W takiej sytuacji Zamawiający powinien wezwać nas do wyjaśnień tego błędu, który mógł być spowodowany przyczynami niezależnymi od oferenta". Czy postąpiłam prawidłowo odrzucając ofertę? Czy można wzywać do wyjaśnień w zakresie podpisu elektronicznego (wydaje mi się że nie ma takiej możliwości.
0
2023-04-24 16:17 0

M.

Mariusz .....

Fachowiec 1693

Nie ma co wzywać do złożenia wyjaśnień. Oferta została prawidłowo odrzucona.
Nie ma co wzywać do złożenia wyjaśnień. Oferta została prawidłowo odrzucona.
0
2023-04-24 17:53 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy