witam,
jak odnieść nową treść Art. 5b. do postępowania na energię elektryczna gdzie lokalizacje znajdują się w różnych częściach Polski.
[i]Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy:
1) łączyć zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów ustawy.[/i]
Do tej pory 3 zamawiających wyznaczało jednego spośród siebie, który organizował przetarg i nie było podziało na części a lokalizacje tych 3 podmiotów były w trzech różnych częściach Polski. Trzeba było podać jedna cenę. Jeżeli chodzi o szacunek każdego z zamawiających to dwóch z niech samodzielnie podlegało pod przetarg krajowy a trzeci pod unijny. Ja wartość sumowałem razem i ogłaszałem przetarg unijny.
Do tego dochodzi uzasadnienie w protokole czy zamówienie było udzielone w częściach a jeśli nie to dlaczego nie.
I teraz mam takie pytania:
1. czy mogę zrobić przetarg bez podziału na części? Bo jak lepiej byłoby udzielić w częściach to wspólny przetarg ma tylko sens ale organizacyjny. Już nie ma przesłanki, że może skoro duże zamówienie to będzie taniej, bo każdą część może wygrać kto inny.
2. Czy mogę połączyć zamawiających podlegających pod przetarg krajowy i udzielać zamówienia w trybie unijnym? Bo nowa treść może teraz zakazuje mi takich praktyk, bo zamawiający "Krajowy" udziela zamówienia w trybie "Unijnym" a ustawa mówi: że nie wolno łączyć zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów ustawy.
witam,
jak odnieść nową treść Art. 5b. do postępowania na energię elektryczna gdzie lokalizacje znajdują się w różnych częściach Polski.
[i]Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy:
1) łączyć zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów ustawy.[/i]
Do tej pory 3 zamawiających wyznaczało jednego spośród siebie, który organizował przetarg i nie było podziało na części a lokalizacje tych 3 podmiotów były w trzech różnych częściach Polski. Trzeba było podać jedna cenę. Jeżeli chodzi o szacunek każdego z zamawiających to dwóch z niech samodzielnie podlegało pod przetarg krajowy a trzeci pod unijny. Ja wartość sumowałem razem i ogłaszałem przetarg unijny.
Do tego dochodzi uzasadnienie w protokole czy zamówienie było udzielone w częściach a jeśli nie to dlaczego nie.
I teraz mam takie pytania:
1. czy mogę zrobić przetarg bez podziału na części? Bo jak lepiej byłoby udzielić w częściach to wspólny przetarg ma tylko sens ale organizacyjny. Już nie ma przesłanki, że może skoro duże zamówienie to będzie taniej, bo każdą część może wygrać kto inny.
2. Czy mogę połączyć zamawiających podlegających pod przetarg krajowy i udzielać zamówienia w trybie unijnym? Bo nowa treść może teraz zakazuje mi takich praktyk, bo zamawiający "Krajowy" udziela zamówienia w trybie "Unijnym" a ustawa mówi: że nie wolno łączyć zamówień, które odrębnie udzielane wymagają zastosowania różnych przepisów ustawy.
1
2017-08-31 07:12 0