Forum


Powrót Czy należy łącznie szacować zamówienia w ramach projektu, jeśli roboty realizować będzie kilka jednostek budżetowych będących samodzielnymi zamawiającymi zgodnie z Pzp.

BW

Beata Wujczak

0

Zamawiający (Gmina Miasto O.) otrzymał dofinansowanie z funduszy UE (nowa perspektywa 2021-2027) i jest beneficjentem środków. W ramach projektu będą wykonywane roboty budowlane - klimatyzacja w jednostkach przedszkolnych podległych Gminie Miastu O. Jest 5 jednostek przedszkolnych realizujących projekt – każda z nich to jednostka budżetowa Gminy Miasto O., każda jest samodzielnym zamawiającym zgodnie z pzp i każda będzie ogłaszała własne postępowanie na w/w roboty budowlane i rozliczała te roboty w ramach projektu. Wartość całości robót wynosi ok 350 000 tys. zł. netto. Wartość dla poszczególnych jednostek jest różna, ale nie przekracza kwoty 130 000 zł. Środki na realizację projektu zostaną przekazane przez Beneficjenta – Gminę Miasto na konta poszczególnych jednostek i każda z nich będzie oddzielnie płaciła za wykonane roboty. Czy należy zsumować wartość robót we wszystkich jednostkach i zastosować tryb podstawowy zgodnie z pzp czy też należy każde zadanie w danej jednostce traktować jako oddzielne i zastosować tryb odpowiedni dla wartości i ogłaszać postępowania np. na bazie konkurencyjności. Jednostki przedszkolne nie planują w tym roku zlecania innych zadań związanych z wykonaniem robót budowlanych.

Pierwsza nasza myśl była taka, żeby szacować łącznie w ramach projektu (wszystkie roboty jako jedno zadanie), ale nachodzą mnie wątpliwości czy takie szacowanie jest prawidłowe. Każda jednostka - realizator ma własny plan finansowy, własny budżet. Może zasadnym będzie szacowanie tego tematu w ramach konkretnej jednostki.

Będę wdzięczna za wskazówki.
Zamawiający (Gmina Miasto O.) otrzymał dofinansowanie z funduszy UE (nowa perspektywa 2021-2027) i jest beneficjentem środków. W ramach projektu będą wykonywane roboty budowlane - klimatyzacja w jednostkach przedszkolnych podległych Gminie Miastu O. Jest 5 jednostek przedszkolnych realizujących projekt – każda z nich to jednostka budżetowa Gminy Miasto O., każda jest samodzielnym zamawiającym zgodnie z pzp i każda będzie ogłaszała własne postępowanie na w/w roboty budowlane i rozliczała te roboty w ramach projektu. Wartość całości robót wynosi ok 350 000 tys. zł. netto. Wartość dla poszczególnych jednostek jest różna, ale nie przekracza kwoty 130 000 zł. Środki na realizację projektu zostaną przekazane przez Beneficjenta – Gminę Miasto na konta poszczególnych jednostek i każda z nich będzie oddzielnie płaciła za wykonane roboty. Czy należy zsumować wartość robót we wszystkich jednostkach i zastosować tryb podstawowy zgodnie z pzp czy też należy każde zadanie w danej jednostce traktować jako oddzielne i zastosować tryb odpowiedni dla wartości i ogłaszać postępowania np. na bazie konkurencyjności. Jednostki przedszkolne nie planują w tym roku zlecania innych zadań związanych z wykonaniem robót budowlanych. Pierwsza nasza myśl była taka, żeby szacować łącznie w ramach projektu (wszystkie roboty jako jedno zadanie), ale nachodzą mnie wątpliwości czy takie szacowanie jest prawidłowe. Każda jednostka - realizator ma własny plan finansowy, własny budżet. Może zasadnym będzie szacowanie tego tematu w ramach konkretnej jednostki. Będę wdzięczna za wskazówki.
0
2024-07-24 11:38 0

P.

Paulina .....

Fachowiec 227

A kto będzie prowadził postępowanie? Gmina Miasta O. czy każda jednostka przedszkolna oddzielnie?
A kto będzie prowadził postępowanie? Gmina Miasta O. czy każda jednostka przedszkolna oddzielnie?
0
2024-07-27 17:58 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy