Plan zamówień powinien być przygotowany dla całej jednostki, czyli obejmować planowane zamówienia wszystkich wydziałów. Z reguły DZP przygotowuje wzór planu z podziałem na kategorie/rodzaje dostaw, usług, również wpisywane są RB jeżeli planowane są nie tylko przez np. dział inwestycyjny. Zbiorczy plan, uwzględniający wszystkie wydatki każdego wydziału, pokazuje wysokość (wartość netto) planowanych zamówień w danej kategorii wydatku. Jeżeli wartość dla danej pozycji jest poniżej 30 tyś euro, to prowadzimy postępowania wg Regulaminu i teraz np. wartość pozycji jest do 10 tyś zł to każdy wydział realizujący zamówienie na D/U z tej pozycji zamawia wg zasad określonych dla 10 tyś zł. Jeżeli wartość jest do 60 tyś lub wyższa to odpowiednio wszystkie wydziały realizują zamówienie wg zasad określonych w Regulaminie dla tych 60 czy 80 tyś, bez względu na kwotę, którą mają zamiar wydać.
Chyba, że Regulamin określa inny sposób wydatkowania do 30 tyś zł - każdy Zamawiający może go określić samodzielnie. Zdarza się, że w regulaminach do 30 tyś jest podział na wydatki ponoszone przez poszczególne wydziały - wówczas decyduje kwota aktualnego zamówienia, do której sprawdza się wewnętrzną procedurę/jej tryb.
Regulaminy do 30 tyś nie są obowiązkowe, ale ważne jest, żeby opisane zasady wydatkowania środków były czytelne i nie bardziej skomplikowane niż realizacji ustawy Pzp :)
U nas zasady są dość liberalne, ale sposób zamawiania jest określany w planie dla danego rodzaju wydatku i obowiązuje wszystkie komórki merytoryczne, bez względu na to czy np. z planowanych 80 tyś. jeden zakład wydaje 20 tyś. a drugi 45 tyś. Obydwa muszą zastosować procedurę przewidzianą np. dla zamówień do 80 tyś.
Plan zamówień powinien być przygotowany dla całej jednostki, czyli obejmować planowane zamówienia wszystkich wydziałów. Z reguły DZP przygotowuje wzór planu z podziałem na kategorie/rodzaje dostaw, usług, również wpisywane są RB jeżeli planowane są nie tylko przez np. dział inwestycyjny. Zbiorczy plan, uwzględniający wszystkie wydatki każdego wydziału, pokazuje wysokość (wartość netto) planowanych zamówień w danej kategorii wydatku. Jeżeli wartość dla danej pozycji jest poniżej 30 tyś euro, to prowadzimy postępowania wg Regulaminu i teraz np. wartość pozycji jest do 10 tyś zł to każdy wydział realizujący zamówienie na D/U z tej pozycji zamawia wg zasad określonych dla 10 tyś zł. Jeżeli wartość jest do 60 tyś lub wyższa to odpowiednio wszystkie wydziały realizują zamówienie wg zasad określonych w Regulaminie dla tych 60 czy 80 tyś, bez względu na kwotę, którą mają zamiar wydać.
Chyba, że Regulamin określa inny sposób wydatkowania do 30 tyś zł - każdy Zamawiający może go określić samodzielnie. Zdarza się, że w regulaminach do 30 tyś jest podział na wydatki ponoszone przez poszczególne wydziały - wówczas decyduje kwota aktualnego zamówienia, do której sprawdza się wewnętrzną procedurę/jej tryb.
Regulaminy do 30 tyś nie są obowiązkowe, ale ważne jest, żeby opisane zasady wydatkowania środków były czytelne i nie bardziej skomplikowane niż realizacji ustawy Pzp :)
U nas zasady są dość liberalne, ale sposób zamawiania jest określany w planie dla danego rodzaju wydatku i obowiązuje wszystkie komórki merytoryczne, bez względu na to czy np. z planowanych 80 tyś. jeden zakład wydaje 20 tyś. a drugi 45 tyś. Obydwa muszą zastosować procedurę przewidzianą np. dla zamówień do 80 tyś.
1
2018-05-02 20:34 0