Forum


Powrót odpowiedź telefoniczna dla wykonawcy a unieważnienie

TT

Tomasz Totoń

1

Wykonawca przed terminem na składanie ofert zadał pytanie czy może rozbić pozycje formularza cenowego na dwie pozycje z dwoma różnymi stawkami podatku vat. Pracownik zamawiającego udzielił odpowiedzi telefonicznie, że jeżeli tak uważa to może tak zrobić. Wykonawca wprowadził zmiany do formularza a pozostali wypełnili formularz prawidłowo. czy jest podsatwa do unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 pkt 7 - wada niemożliwa do usunięcia ?
Wykonawca przed terminem na składanie ofert zadał pytanie czy może rozbić pozycje formularza cenowego na dwie pozycje z dwoma różnymi stawkami podatku vat. Pracownik zamawiającego udzielił odpowiedzi telefonicznie, że jeżeli tak uważa to może tak zrobić. Wykonawca wprowadził zmiany do formularza a pozostali wypełnili formularz prawidłowo. czy jest podsatwa do unieważnienia postępowania z art. 93 ust. 1 pkt 7 - wada niemożliwa do usunięcia ?
0
2018-06-22 12:33 0

B.

Beata .....

Fachowiec 310

no masz ci los :)))) nie rozmawiać telefonicznie z Wykonawcami, a już zdecydowanie nie wprowadzać zmian przez telefon czy też wydawać zaleceń. Tym bardziej, że Zamawiający najprawdopodobniej nie wprowadził oficjalnie żadnej zmiany do FC.
Jedną z wad rozmowy telefonicznej jest to, że informację otrzymuje jeden wykonawca - nie traktujemy w równy sposób wszystkich wykonawców biorących udział w postępowaniu. Kolejną jest brak udokumentowania takiej wymiany zdań - nie ma informacji na stronie postępowania i o możliwych rozwiązaniach, tym samym decyzje wynikające z tej rozmowy nie mogą wpływać na wszystkie oferty złożone w postępowaniu.
Zastanawiające jest dlaczego Wykonawca chciał podzielić pozycje na 2 - z różną stawką VAT. Czy dlatego, że tak powinno być, ponieważ (nie wiem co tam jest w tej pozycji) część zamówienia jest np. w stawce 23% a część na 8%. Może jest inna sytuacja - wynikająca z przyczyn samego Wykonawcy i tylko jego dotycząca. Nie ma informacji czy Zamawiający wskazał stawkę VAT w FC czy też nie.
Raczej wezwałabym Wykonawcę do złożenia wyjaśnienia w tej kwestii.
Jeżeli uważamy, że tą wadą jest rozmowa telefoniczna to .... pouczyć pracownika, że na przyszłość ma nie udzielać odpowiedzi przez telefon - obowiązuje forma pisemna.
no masz ci los :)))) nie rozmawiać telefonicznie z Wykonawcami, a już zdecydowanie nie wprowadzać zmian przez telefon czy też wydawać zaleceń. Tym bardziej, że Zamawiający najprawdopodobniej nie wprowadził oficjalnie żadnej zmiany do FC. Jedną z wad rozmowy telefonicznej jest to, że informację otrzymuje jeden wykonawca - nie traktujemy w równy sposób wszystkich wykonawców biorących udział w postępowaniu. Kolejną jest brak udokumentowania takiej wymiany zdań - nie ma informacji na stronie postępowania i o możliwych rozwiązaniach, tym samym decyzje wynikające z tej rozmowy nie mogą wpływać na wszystkie oferty złożone w postępowaniu. Zastanawiające jest dlaczego Wykonawca chciał podzielić pozycje na 2 - z różną stawką VAT. Czy dlatego, że tak powinno być, ponieważ (nie wiem co tam jest w tej pozycji) część zamówienia jest np. w stawce 23% a część na 8%. Może jest inna sytuacja - wynikająca z przyczyn samego Wykonawcy i tylko jego dotycząca. Nie ma informacji czy Zamawiający wskazał stawkę VAT w FC czy też nie. Raczej wezwałabym Wykonawcę do złożenia wyjaśnienia w tej kwestii. Jeżeli uważamy, że tą wadą jest rozmowa telefoniczna to .... pouczyć pracownika, że na przyszłość ma nie udzielać odpowiedzi przez telefon - obowiązuje forma pisemna.
0
2018-06-22 13:15 1
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy