W dwóch postępowaniach prowadzonych w sposób elektroniczny dostałem ofertę sporządzoną niezgodnie z SIWZ, w której zawarłem zapis:
1. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.
2. Zamawiający, zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320) określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
a) dokumenty sporządzone i przesłane w formacie .pdf należy podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;
b) dokumenty sporządzone i przesłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) należy podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XadES.
Oferty były w następującym formacie: Oferta.doc.xades
W pierwszym postępowaniu nie potrafiłem tego otworzyć, więc uznałem, że oferta nie wpłynęła.
W drugim postępowaniu udało mi się ustalić, że wykonawca podpisywał ofertę za pomocą programu Szafir, który pozwala na scalenie podpisywanego pliku z podpisem. Ściągnąłem program, otworzyłem ofertę, ale wykonawcy i tak nie wykazałem w informacji z otwarcia ofert.
W obydwu przypadkach nie zamierzam w ogóle brać pod uwagę przesłanych ofert.
Czy mógłby mi ktoś pomóc i wyjaśnić, co powinienem robić w takiej sytuacji? Formaty plików niezgodne z SIWZ, teoretycznie brak możliwości ich otwarcia. Czy wykazać wykonawcę w informacji z otwarcia (dane firmy), z pozostawieniem pustych pól w kryteriach oceny (cena i termin dostawy)?
Dodam jeszcze, że w jednym z postępowań wykonawca przysłał 2 oferty, bo założył sobie 2 konta na portalu, z którego korzystamy i z obydwu wysłał to samo, był bardzo zdziwiony, gdy odrzuciłem oferty. A inny przywiózł mi ofertę w kopercie, bo szef nie doczytał, że trzeba po nowemu...
W dwóch postępowaniach prowadzonych w sposób elektroniczny dostałem ofertę sporządzoną niezgodnie z SIWZ, w której zawarłem zapis:
1. Zamawiający dopuszcza następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.
2. Zamawiający, zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320) określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego jako:
a) dokumenty sporządzone i przesłane w formacie .pdf należy podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;
b) dokumenty sporządzone i przesłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) należy podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XadES.
Oferty były w następującym formacie: Oferta.doc.xades
W pierwszym postępowaniu nie potrafiłem tego otworzyć, więc uznałem, że oferta nie wpłynęła.
W drugim postępowaniu udało mi się ustalić, że wykonawca podpisywał ofertę za pomocą programu Szafir, który pozwala na scalenie podpisywanego pliku z podpisem. Ściągnąłem program, otworzyłem ofertę, ale wykonawcy i tak nie wykazałem w informacji z otwarcia ofert.
W obydwu przypadkach nie zamierzam w ogóle brać pod uwagę przesłanych ofert.
Czy mógłby mi ktoś pomóc i wyjaśnić, co powinienem robić w takiej sytuacji? Formaty plików niezgodne z SIWZ, teoretycznie brak możliwości ich otwarcia. Czy wykazać wykonawcę w informacji z otwarcia (dane firmy), z pozostawieniem pustych pól w kryteriach oceny (cena i termin dostawy)?
Dodam jeszcze, że w jednym z postępowań wykonawca przysłał 2 oferty, bo założył sobie 2 konta na portalu, z którego korzystamy i z obydwu wysłał to samo, był bardzo zdziwiony, gdy odrzuciłem oferty. A inny przywiózł mi ofertę w kopercie, bo szef nie doczytał, że trzeba po nowemu...
0
2019-02-14 12:36 0