Moi Drodzy. Jestem w nowej firmie. Zastałam tu regulamin dla zamowien ponizej 30 tys., w ktorym jest taki podział zamowień: 1) do 5 tys. zl, 2) od 5 do 25 tys zl (tu rozpoznanie rynku np. telefoniczne), 3) od 25 tys zl. do 30 tys. euro (tu juz zapytabia ofertowe pisemne, wybór, notatka itp). Są działy, ktore dokonują drobnych zakupów-wynikają one np. z pojawiających się na bieżąco potrzeb (niemozliwych do zaplanowania), awarii itp. Dzisiaj jedna z pracownic pokazała mi jak do tej pory funkcjonowało stosowanie tego regulaminu. Dla przykładu-zakupy w jakiejs tam firmie. Drobne na kilkaset złotych. Pani je sumuje (filtruje wykonawców) i kiedy po kolejnym zakupie suma dotychczasowych przekracza 5 tys. to do następnych zaczyna stosować zapisy regulaminu w zakresie zamowień powyzej 5 tys. - nawet wtedy gdy ten kolejny zakup opiewa np. na 500 zl. No i dalej jak przekroczy np. 25 tys zl, to postępuje jak dla zamowien powyzej tej kwoty. Jak dla mnie kazde z tych zamówień jest odrębnym zamówieniem-rózny asortyment, no i zakupy, ktorych przewidziec nie można, co najwyzej mozna przypuszczac, ze potrzeba takiego zakupu moze wystąpić, ale nie znane są ich ilości czy wielkość. O awaryjnych sytuacjach nie wspominam, bo przeciez tego zaplanować nie można. Dla mnie takie postępowanie trochę niezrozumiale, ale może się myle. Druga sprawa, występujemy jako zamawiający i wykonawca. Startujemy np. w przetargu na ułozenie plyt. Dokonujemy ich zakupu zgodnie z regulaminem (jesli wartosc nie przekracza 30 tys. euro). Powiedzmy, ze za jakis czas pojawia się przetarg, do ktorego podchodzimy i okazuje się, ze zostaliśmy wybrani. Występuje koniecznośc zakupu kolejnych płyt. I kupujemy ponownie zgodnie z regulaminem. Nie mozemy sumowac, nie jestesmy w stanie zaplanowac tych zakupów, chocby z tego względu, że nigdy nie ma pewności, ze zostaniemy wybrani jako najkorzystniejsi i zostanie udzielone nam zamówienie. Mam rozumieć, że w tej sytuacji takie postępowanie (kupowanie "na raty" podobnego asortymentu) jest uzasadnione, bowiem niemozliwe do zaplanowania. Dzięki z góry za Wasze uwagi.
Moi Drodzy. Jestem w nowej firmie. Zastałam tu regulamin dla zamowien ponizej 30 tys., w ktorym jest taki podział zamowień: 1) do 5 tys. zl, 2) od 5 do 25 tys zl (tu rozpoznanie rynku np. telefoniczne), 3) od 25 tys zl. do 30 tys. euro (tu juz zapytabia ofertowe pisemne, wybór, notatka itp). Są działy, ktore dokonują drobnych zakupów-wynikają one np. z pojawiających się na bieżąco potrzeb (niemozliwych do zaplanowania), awarii itp. Dzisiaj jedna z pracownic pokazała mi jak do tej pory funkcjonowało stosowanie tego regulaminu. Dla przykładu-zakupy w jakiejs tam firmie. Drobne na kilkaset złotych. Pani je sumuje (filtruje wykonawców) i kiedy po kolejnym zakupie suma dotychczasowych przekracza 5 tys. to do następnych zaczyna stosować zapisy regulaminu w zakresie zamowień powyzej 5 tys. - nawet wtedy gdy ten kolejny zakup opiewa np. na 500 zl. No i dalej jak przekroczy np. 25 tys zl, to postępuje jak dla zamowien powyzej tej kwoty. Jak dla mnie kazde z tych zamówień jest odrębnym zamówieniem-rózny asortyment, no i zakupy, ktorych przewidziec nie można, co najwyzej mozna przypuszczac, ze potrzeba takiego zakupu moze wystąpić, ale nie znane są ich ilości czy wielkość. O awaryjnych sytuacjach nie wspominam, bo przeciez tego zaplanować nie można. Dla mnie takie postępowanie trochę niezrozumiale, ale może się myle. Druga sprawa, występujemy jako zamawiający i wykonawca. Startujemy np. w przetargu na ułozenie plyt. Dokonujemy ich zakupu zgodnie z regulaminem (jesli wartosc nie przekracza 30 tys. euro). Powiedzmy, ze za jakis czas pojawia się przetarg, do ktorego podchodzimy i okazuje się, ze zostaliśmy wybrani. Występuje koniecznośc zakupu kolejnych płyt. I kupujemy ponownie zgodnie z regulaminem. Nie mozemy sumowac, nie jestesmy w stanie zaplanowac tych zakupów, chocby z tego względu, że nigdy nie ma pewności, ze zostaniemy wybrani jako najkorzystniejsi i zostanie udzielone nam zamówienie. Mam rozumieć, że w tej sytuacji takie postępowanie (kupowanie "na raty" podobnego asortymentu) jest uzasadnione, bowiem niemozliwe do zaplanowania. Dzięki z góry za Wasze uwagi.
0
2020-01-29 18:35 0