Forum


Powrót Dzielić czy łączyć?

AS

Anna Szal

0

Witam, w planie mamy wybudowanie nowej myjni autobusowej, wydłużenie starej myjni autobusowej i modernizację myjni tramwajowej. Czy te zamówienia stanowią zamówienia odrębne w myśl ustawy PZP czy wręcz powinno się je traktować jako jedno zamówienie z ewentualnym podziałem na części? Są to myjnie na innych obiektach budowlanych.Nigdy nie miałam takiego problemu bo wszystkiego naraz nikt u nas nie robił a tu nagle boom budowlany. Krótka charakterystyka: jesteśmy zamawiającym sektorowym. Jedna myjnia całkiem nowa w nowym miejscu budowa obiektu + wyposażenie urządzeń myjni z przeznaczeniem nie tylko dla autobusów ale i podobno dla użytkowników zewnętrznych np. tirów. Druga myjnia w budynku który już jest, a zamówienie obejmuje wydłużenie budynku (ścian) aby powstał cały ciąg myjąco-sprzątający tylko nasze autobusy. Trzecia to modernizacja (wymiana na nowe urządzenia) istniejącej myjni do obsługi tramwajów, z obiegiem zamkniętym wody. Wszystko sobie wymyślili w systemie projektuj i buduj. W planie finansowym na pierwszą jest 2 200 000 zł netto, na drugą 400 000 zł a na trzecią 1 100 000 zł. ale raczej szacunkowe wartości chyba będą wyższe. Powołano 3 odrębne komisje, a po złożeniu wniosków księgowa kazała rozważyć zrobienie wszystko jednym przetargiem. Mnie wydaje się że to są trzy różne roboty. A jeszcze w zamyśle mam projekt nowelizacji PZP gdzie wręcz tak jakby kazali dzielić zamówienia aby średni i mali przedsiębiorcy mieli szanse.
Witam, w planie mamy wybudowanie nowej myjni autobusowej, wydłużenie starej myjni autobusowej i modernizację myjni tramwajowej. Czy te zamówienia stanowią zamówienia odrębne w myśl ustawy PZP czy wręcz powinno się je traktować jako jedno zamówienie z ewentualnym podziałem na części? Są to myjnie na innych obiektach budowlanych.Nigdy nie miałam takiego problemu bo wszystkiego naraz nikt u nas nie robił a tu nagle boom budowlany. Krótka charakterystyka: jesteśmy zamawiającym sektorowym. Jedna myjnia całkiem nowa w nowym miejscu budowa obiektu + wyposażenie urządzeń myjni z przeznaczeniem nie tylko dla autobusów ale i podobno dla użytkowników zewnętrznych np. tirów. Druga myjnia w budynku który już jest, a zamówienie obejmuje wydłużenie budynku (ścian) aby powstał cały ciąg myjąco-sprzątający tylko nasze autobusy. Trzecia to modernizacja (wymiana na nowe urządzenia) istniejącej myjni do obsługi tramwajów, z obiegiem zamkniętym wody. Wszystko sobie wymyślili w systemie projektuj i buduj. W planie finansowym na pierwszą jest 2 200 000 zł netto, na drugą 400 000 zł a na trzecią 1 100 000 zł. ale raczej szacunkowe wartości chyba będą wyższe. Powołano 3 odrębne komisje, a po złożeniu wniosków księgowa kazała rozważyć zrobienie wszystko jednym przetargiem. Mnie wydaje się że to są trzy różne roboty. A jeszcze w zamyśle mam projekt nowelizacji PZP gdzie wręcz tak jakby kazali dzielić zamówienia aby średni i mali przedsiębiorcy mieli szanse.
0
2016-06-16 06:06 0

H.

Hanna .....

0

Jak dla mnie są trzy różne roboty. Są na innych obiektach. Myślę, że można by jednak to zrobić jednym postępowanie z podziałem n 3 części.
Jak dla mnie są trzy różne roboty. Są na innych obiektach. Myślę, że można by jednak to zrobić jednym postępowanie z podziałem n 3 części.
1
2016-06-16 08:08 0
Chcesz zobaczyć kontynuację tej dyskusji? Przyjdź na szkolenie i uzyskaj dostęp do EduStrefy