Niska konkurencyjność w zamówieniach publicznych – zmartwienie zamawiającego?

Niska konkurencyjność w zamówieniach publicznych od zawsze była jedną z największych bolączek zamawiającego. Niewielka liczba ofert składanych w postępowaniach oznacza dla zamawiających niższą szansę na uzyskanie maksymalnej skuteczności realizowanego zamówienia. Konkurencyjność  w zamówieniach publicznych – pytanie do wykonawców W 2019 roku została przeprowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych ankieta dla przedsiębiorców z całej Polski z podziałem […]

Czytaj więcej

Dokument SIWZ- 5 porad, by zamawiającemu żyło się lepiej

Jak wiemy dokument SIWZ, czyli specyfikacja istotnych warunków zamówienia  jest jednym z najważniejszych dokumentów w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego. Treść SIWZ zawiera wszystkie wymogi zamawiającego związane z udzielanym zamówieniem. Dzięki określonym w dokumencie specyfikacjom i wymaganiom, zamawiający będzie miał szanse wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę. CO SKRYWA DOKUMENT SIWZ Ale jak to jest naprawdę? […]

Czytaj więcej

Problemy zamawiających z wykonawcami

Problemy zamawiających z wykonawcami – tą kwestię słyszmy podczas naszych szkoleń wielokrotnie. Problemy dotyczą wielu kwestii – od pytać do SIWZ, przez złożone oferty (lub brak niektórych załączników), po problemy w kwestii wyłonienia wykonawców. Dzisiaj prezentujemy te pytania, które w ostatnim czasie zadawaliście naszym ekspertom wraz z ich odpowiedziami. Powinny być pomocne 🙂 Problemy zamawiających […]

Czytaj więcej

Unieważnienie postępowania o zamówienie publiczne

Unieważnienie postępowania z uwagi na błąd portalu? Czy to na pewno wina zamawiającego? Elektronizacja to prawdziwa rewolucja w świecie zamówień publicznych. Zamawiający mają wybór – mogą skorzystać z  dostępnych na rynku portali komercyjnych lub portalu przygotowanego indywidualnie dla zamawiającego. Co, jeśli któryś z nich zawiedzie? Unieważnienie postępowania przez błąd portalu Co zrobić, kiedy pomimo należytej […]

Czytaj więcej

Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych uchwalona

Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych została uchwalona w dniu 11 września 2019 przez Sejm RP. Projekt ustawy zakłada ponad 600 artykułów. Warto wspomnieć, że dotychczasowe prawo miało ich 3 krotnie mniej. To największe zmiany w historii Prawa zamówień publicznych. Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych – proces legislacji Podczas pierwszego czytania ustawy dyskusja nad brzmieniem przepisów […]

Czytaj więcej

Komisja przetargowa i jej istotne odpowiedzialności

W jakich sytuacjach członkowie komisji przetargowych ponoszą odpowiedzialność karną? Co jest podstawą odpowiedzialności członków komisji przetargowej? Jaki zakres działań powinna mieć komisja przetargowa? Odpowiedzi znajdziesz w tym wpisie 🙂 Czym jest komisja przetargowa? Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, do której zadań należy przede wszystkim ocena spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o […]

Czytaj więcej

Szukam szkoleń z zamówień publicznych

W jaki sposób poszukujesz idealnych szkoleń z zamówień publicznych dla siebie? Które kwestie warto brać pod uwagę, żeby wyjść ze szkolenia zadowolonym i ze świadomością, że pieniądze, które na nie wydałeś zwróciły się w 100%? Odpowiedź, jak szukać szkoleń z zamówień publicznych nie jest jednoznaczna, ale znam kilka cech, na które warto zwracać uwagę. I […]

Czytaj więcej

Nowe szkolenia z Pzp w ApexNet!

Zamówienia publiczne, fundusze unijne, RODO, kadry i płace – w nowym kalendarzu szkoleń ApexNet każdy znajdzie coś dla siebie! Zmiany w ustawie Pzp wchodzą w życiu już za 500 dni, dlatego już teraz sprawdź, jakie nowe szkolenia przygotowaliśmy dla naszych stałych słuchaczy oraz nowych klientów. Sprawdź nasze nowe szkolenia z Pzp! Nowe szkolenia z Pzp […]

Czytaj więcej

Podpisywanie ofert elektronicznych. Jak w praktyce wygląda użycie e-podpisu?

Podpis elektroniczny to jedno ze współczesnych narzędzi umożliwiających identyfikację tożsamości zamawiających i wykonawców. Jest on bezpieczny, szybki i integralny oraz  umożliwia elektroniczną wymianę i podpisywanie dokumentów. Sprawdź, jak i kiedy używać podpisu elektronicznego! Jak działa podpis elektroniczny? Podpisanie umowy i uzyskanie certyfikatu to pierwszy sukces do prawidłowego złożenia oferty. Kolejnym krokiem staje się otrzymanie dodatkowych […]

Czytaj więcej

Elektroniczne faktury obowiązkowe od 1 sierpnia 2019

Od 18 kwietnia 2019 obowiązują elektroniczne faktury, które według nowych przepisów obligują zamawiających do odbioru i przetwarzania faktur elektronicznych. O elektronicznych fakturach pisaliśmy już w poprzednim wpisie TUTAJ. ELEKTRONICZNE FAKTURY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH Zmiany nie dotyczyły jednak wszystkich możliwych przypadków. Zgodnie z przepisami przejściowymi (art. 12 ustawy), w stosunku do zamówień publicznych, o których mowa […]

Czytaj więcej