Tryby podstawowe w nowym prawie zamówień publicznych

TRYBY PODSTAWOWE W NOWYM PRAWIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH – INFORMACJE OGÓLNE  Tryb podstawowy w nowym Pzp będzie miał zastosowanie do zamówień podprogowych. Należy podkreślić, że zmiany w procedurach o wartości poniżej progów unijnych są znacznie większe niż w odniesieniu do procedur, które prowadzone są w stosunku do zamówień o wartości równej lub większej niż te progi. […]

Czytaj więcej

Praca nadliczbowa pracowników

Praca nadliczbowa pracowników – pracę w godzinach nadliczbowych stanowi praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy, wynikający z obowiązującego pracownika systemu i rozkładu czasu pracy. Według przepisów kodeksu prawa pracy występują dwie normy czasu pracy: dobowa – nieprzekraczająca 8 godzin, średniotygodniowa – nieprzekraczająca 40 […]

Czytaj więcej

Ustawa Prawo zamówień publicznych

Pierwsza w Polsce aplikacja mobilna z aktualną ustawą Pzp Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych klientów i partnerów stworzyliśmy pierwszą w Polsce aplikację mobilną z aktualną ustawą Pzp! Pobierz na swój telefon i korzystaj bezpiecznie i szybko w dowolnym miejscu i czasie! Pobierz na system Android tutaj: https://tiny.pl/7wltv Pobierz na system iOS tutaj: https://apple.co/2Y3AmQk lub wpisz […]

Czytaj więcej

Tryb postępowania z wolnej ręki

Tryb postępowania z wolnej ręki – tylko w ściśle określonych w Prawie zamówień publicznych przesłankach. Podstawowe wiadomości: do najmniej konkurencyjnych trybów udzielania zamówień publicznych należy tryb z wolnej ręki. Udzielenie zamówienia następuje po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Prawo zamówień publicznych dopuszcza w art 67 ust. 1 PZP zamknięty katalog przesłanek, który umożliwia skorzystanie z […]

Czytaj więcej

Prawo pracy – porady ekspertów

Prawo pracy – porady ekspertów Gdzie szukać porady? Czy grupa na Facebooku jest takim miejscem? W obliczu gwałtownego rozwoju technologicznego ostatnich dziesięcioleci zmieniają się  sposoby komunikacji międzyludzkiej. Co za tym idzie zmienia się również forma przekazu. Media społecznościowe to nowe pole do rozwoju wielu płaszczyzn, w tym biznesu i platform eksperckich. Patrząc z punku widzenia handlowca, […]

Czytaj więcej

Drukować dokumenty elektroniczne?

Czy drukować dokumenty elektroniczne? Jak je przechowywać? Te pytania zadają sobie często zamawiający i wykonawcy w okresie bliskiego wejścia w życie pełnej elektronizacji zamówień publicznych. Zachęcamy do przeczytania poprzednich wpisów dotyczących elektronizacji zamówień publicznych TUTAJ oraz TUTAJ Drukować dokumenty elektronicznie, czy lepiej nie? Na samym początku trzeba jasno odpowiedzieć sobie na pytanie, czy drukować dokumenty […]

Czytaj więcej

Bezpieczna praca w czasie pandemii – powrót do pracy w biurze

Bezpieczna praca w czasie pandemii – jak to zrobić? Panująca od kilku tygodni pandemia COVID-19 wymusiła na nas dostosowanie się do nowej, zgoła odmiennej rzeczywistości. Zostały wprowadzone obostrzenia w sferze życia publicznego. Co za tym idzie wiele zakładów pracy i firm wprowadziło wewnętrzne ograniczenia bądź wręcz zawieszenia swoich działalności. Teraz stopniowo nadchodzi czas „odwilży i powrotu […]

Czytaj więcej

Licytacja elektroniczna w zamówieniach publicznych

Licytacja elektroniczna w zamówieniach publicznych – jak poprawnie stosować? Oto jest pytanie! Od 5 lat przeprowadzam w swojej jednostce zamówienia publiczne, których większość stanowią postępowania wszczynane w trybie licytacji elektronicznej. Na samym początku nie było łatwo, gdyż większość wykonawców nie znała tego trybu.  Większość z nich bała się czy poradzą sobie z procedurą. Z mojej […]

Czytaj więcej

Stosowanie komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych oczami praktyka. Cześć II.

Stosowanie komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych to ciągle spora trudność zarówno dla zamawiających, jak i dla wykonawców. W poprzedniej części artykułu wyjaśniałam na czym polega pełna elektronizacja zamówień publicznych. Pisałam również o tym, jakie zapisy winien zamieszczać zamawiający w SIWZ, aby ułatwić wykonawcy złożenie oferty w postaci elektronicznej. W niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na […]

Czytaj więcej

Elektroniczna komunikacja w zamówieniach publicznych oczami praktyka. Część I.

Elektroniczna komunikacja w zamówieniach publicznych od 1 stycznia 2021 r obejmować będzie już wszystkich zamawiających i wykonawców. Jest to oczywiście związane z wejściem w życie pełnej elektronizacji zamówień publicznych w odniesieniu do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w których wartość zamówienia jest również szacowana poniżej progów unijnych. Oznacza to, że zarówno zamawiający jak i wykonawcy […]

Czytaj więcej