Drukować dokumenty elektroniczne?

Czy archiwizacja dokumentów elektronicznych i ich przechowywanie wiąże się z koniecznością drukowania ich? Te pytania zadają sobie często zamawiający i wykonawcy w okresie bliskiego wejścia w życie pełnej elektronizacji zamówień publicznych. Zachęcamy do przeczytania poprzednich wpisów dotyczących elektronizacji zamówień publicznych oraz stosowania komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych. Drukować dokumenty elektronicznie, czy lepiej nie? Na samym […]

Czytaj więcej

Bezpieczna praca w czasie pandemii – powrót do pracy w biurze

Bezpieczna praca podczas pandemii – jak to zrobić? Panująca od kilku tygodni pandemia COVID-19 wymusiła na nas dostosowanie się do nowej, zgoła odmiennej rzeczywistości. Zostały wprowadzone obostrzenia w sferze życia publicznego. Co za tym idzie wiele zakładów pracy i firm wprowadziło wewnętrzne ograniczenia bądź wręcz zawieszenia swoich działalności. Teraz stopniowo nadchodzi czas „odwilży i powrotu […]

Czytaj więcej

Licytacja elektroniczna w zamówieniach publicznych

Licytacja elektroniczna w zamówieniach publicznych – jak poprawnie stosować? Oto jest pytanie! Od 5 lat przeprowadzam w swojej jednostce zamówienia publiczne, których większość stanowią postępowania wszczynane w trybie licytacji elektronicznej. Na samym początku nie było łatwo, gdyż większość wykonawców nie znała tego trybu.  Większość z nich bała się czy poradzą sobie z procedurą. Z mojej […]

Czytaj więcej

Stosowanie komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych oczami praktyka. Cześć II.

Stosowanie komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych to ciągle spora trudność zarówno dla zamawiających, jak i dla wykonawców. W poprzedniej części artykułu wyjaśniałam na czym polega pełna elektronizacja zamówień publicznych. Pisałam również o tym, jakie zapisy winien zamieszczać zamawiający w SIWZ, aby ułatwić wykonawcy złożenie oferty w postaci elektronicznej. W niniejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na […]

Czytaj więcej

Elektroniczna komunikacja w zamówieniach publicznych oczami praktyka. Część I.

Elektroniczna komunikacja w zamówieniach publicznych od 1 stycznia 2021 r obejmować będzie już wszystkich zamawiających i wykonawców. Jest to oczywiście związane z wejściem w życie pełnej elektronizacji zamówień publicznych w odniesieniu do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w których wartość zamówienia jest również szacowana poniżej progów unijnych. Oznacza to, że zarówno zamawiający jak i wykonawcy […]

Czytaj więcej

Zamówienia publiczne online

Zamówienia publiczne online to już niebawem nie tylko wybór, ale także obowiązek! Od 1 stycznia 2021 r. wchodzi w życie pełna elektronizacja zamówień publicznych. Oznacza to, że wszyscy zamawiający i wykonawcy będą musieli komunikować się jedynie elektronicznie. Przewrotny los zmusił nas jednak do treningu tych zasad wcześniej niż przypuszczaliśmy – pandemia koronawirusa wymusiła na zamawiających […]

Czytaj więcej

Koronawirus a Pzp

Koronawirus a Pzp. Jak prowadzić i ogłaszać zamówienia publiczne w czasie epidemii? Jak pracować, mimo kwarantanny i obostrzeń? Co zmieniła ustawa COVID-19 w przepisach dot. zamówień publicznych? Na te i inne pytania odpowiadają eksperci ApexNet na grupie na Facebooku: Zamówienia publiczne w trybie kryzysowym. Jak działać w 100% on-line. Dołącz do grupy i bądź na […]

Czytaj więcej

Tarcza antykryzysowa w walce z koronawirusem

Tarcza antykryzysowa to najnowsza propozycja rządu w walce z wirusem. Epidemia Covid-19 odcisnęła piętno na większości polskich pracodawców. Poprzez wprowadzane przez rząd obostrzenia, mające na celu zatrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa, większość firm praktycznie zaprzestało prowadzenia dalszej działalności. Przedsiębiorstwa były zmuszone wysłać pracowników na urlopy wypoczynkowe, urlopy bezpłatne, a w najgorszych przypadkach – zwalniać z pracy. […]

Czytaj więcej

Pracodawca a koronawirus

Pracodawca a koronawirus, to częste zestawienie w dobie pandemii, podczas której  pracodawcy oraz pracownicy stoją przez niemałym wyzwaniem. Z jednej strony jest to chęć zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa dla siebie i swoich bliskich. Z drugiej strony podjąć próbę walki o siebie na rynku zawodowym i swoją firmę na rynku przedsiębiorstw. Zapraszamy na krótki wywiad z […]

Czytaj więcej

Koronawirus w miejscu pracy – jak z nim walczyć?

Koronawirus w miejscu pracy to jeden z gorących tematów od parunastu dni na świecie i w Polsce. Możemy zadać sobie pytanie. Czy to dopiero początek tej niewyobrażalnej, a nawet dla niektórych nierealnej sytuacji? Koronowirus w miejscu pracy – a praca zdalna WAŻNE: O skierowaniu do pracy zdalnej decyduje szef PRZYKŁAD 1: Prowadzę małe wydawnictwo, angażuję […]

Czytaj więcej