Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z regulacjami Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz wprowadzenie ich w etapy wdrażania RODO w przedsiębiorstwach.
Każdy Uczestnik otrzyma możliwość pobrania z EduStrefy takich wzorów dokumentów, jak:
• Wzór analizy ryzyka i zagrożeń
• Polityka bezpieczeństwa
• Instrukcja zarządzania systemem informatycznym
• Rejestr incydentów i zagrożeń oraz wiele innych
ODBIORCY SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do małych i średnich
przedsiębiorców, właścicieli, członków zarządów,
a także dla pracowników działów HR, marketingu,
sprzedaży, administracji, działów prawnych,
Administratorów Danych Osobowych (ADO),
Administratorów Bezpieczeństwa Informacji oraz
przyszłych Inspektorów Ochrony Danych Osobowych.
1. Wstęp
2. Czym jest RODO?
3. Dlaczego jesteśmy straszeni?
4. Czy RODO zmusza do tworzenia skomplikowanych zapisów?
5. RODO a usługi spoza Unii Europejskiej
6. Czy dotychczasowe zgody na przetwarzanie danych są aktualne?
7. Obowiązki, jakie RODO znosi - ewidencjonowanie osób upoważnionych, nadawanie
upoważnień na piśmie, instrukcja zarządzania systemem informatycznym, polityka
bezpieczeństwa, zgłaszanie zbiorów danych do GIODO
8. Etapy wdrożenia RODO - audyt - jak powinien wyglądać?
9. Etapy wdrożenia RODO - stworzenie procedur - czy musi nam utrudniać pracę?
10. Etapy wdrożenia RODO - szkolenie kadr, zmiany zachowań, potwierdzenie
umiejętności
11. Etapy wdrożenia RODO - "przedkontrola", tajemniczy klient
12. Jak skonstruować nowy dokument - Rejestr Czynności Przetwarzania?
13. Jak mieć za sobą kogoś większego? Certyfikacja i kodeksy dobrych praktyk
14. Privacy by default i privacy by design
15. Obowiązek poinformowania o wycieku danych - trudność czy szansa?
16. Prawa osób przetwarzanych - prawo do sprzeciwu, prawo do sprostowania, prawo do
informacji, prawo dostępu
17. Prawo do przenoszenia danych - jak wdrożyć to najprościej?
18. Prawo do bycia zapomnianym - orzecznictwo a przepisy
19. Kwestia profilowania - można czy nie?
20. Rozporządzenie ePrivacy - jak wypływa na cookies i telemarketing?
21. Zmiany organizacyjne - ABI w IOD, nowy organ zamiast GIODO
22. Jak RODO sankcjonuje przestrzeganie swoich zapisów?