Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Zamawiający medyczni...

SZKOLENIA OTWARTE

Zamawiający medyczni w obliczu elektronizacji zamówień publicznych Jak ogłaszać przetargi w 2019 roku

TEMAT

Zamawiający medyczni w obliczu elektronizacji zamówień publicznych. Jak ogłaszać przetargi w 2019 roku?

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest zapoznanie Zamawiających z zasadami udzielania i planowania zamówień publicznych w służbie zdrowia. Na szkoleniu zostanie także poruszony gorący temat elektronizacji zamówień publicznych oraz miniPortalu e-zamowień.

ODBIORCY SZKOLENIA
• Pracownicy komórek zamówień publicznych
• Specjaliści ds. Zamówień publicznych
• Pracownicy przygotowujący SIWZ
• Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
• Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
• Kontrolerzy i audytorzy procedur zamówień publicznych

W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma dostęp do EduStrefy, a w niej:
• Dwa webinary z ekspertami dotyczące elektronizacji
• Instrukcja składania JEDZ w formie elektronicznej
• Przykładowe zapisy w SIWZ dot. JEDZ a formie elektronicznej
• Umowa o świadczenie usług prawnych

 

Weź udział w dowolnym szkoleniu z zamówień publicznych i otrzymaj 12 Paczek Wiedzy!

PROGRAM

1) Opis przedmiotu zamówienia:
a) Zasady opisu przedmiotu zamówienia.
b) Co Zamawiający może zawrzeć a czego nie opisując przedmiot zamówienia na dostawę leków, wyrobów medycznych, odczynników, sprzętu laboratoryjnego, urządzeń medycznych i laboratoryjnych?
c) Nieuczciwa konkurencja i utrudnienia z nią związane.
d) Równoważność jako wyjątek od zasady, z uwzględnieniem propozycji zapisów zawartych w Koncepcji nowego Prawa Zamówień Publicznych.
e) Obowiązek zwrotu próbek wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane. Czy wszystkie próbki należy zwrócić?


2) Mini portal e-zamówień - warsztat prezentujący funkcje i możliwości portalu
a) Wykorzystanie narzędzi elektronicznych i publicznych usług funkcjonujących w państwowych zasobach w postępowaniach o udzielenie zamówienia, tj. Biuletynu Zamówień Publicznych i usług e-PUAP.
b) Pobieranie klucza publicznego.
c) Ogłaszanie, wycofywanie i zamiana treści ogłoszeń.
d) Odszyfrowanie ofert i procedura jawnego ich otwarcia.
e) Zalety i wady portalu.


3) Zagadnienia techniczne związane z elektronizacją
a) Kwalifikowany podpis elektroniczny – typy podpisów, podpisywanie dokumentów przez kilka osób, kto musi posiadać, jak weryfikować?
b) Środki komunikacji elektronicznej – „zaawansowany” środek komunikacji i „prosty” środek komunikacji.
c) Elektroniczne potwierdzanie za zgodność z oryginałem.
d) Składanie oferty składającej się z kilku plików elektronicznych.


4) Dokumenty elektroniczne wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
a) Wniosek o dopuszczenie do postępowania.
b) Oferta.
c) Oświadczenie wstępne.
d) Pełnomocnictwo.
e) Zobowiązanie podmiotu trzeciego.
f) Oświadczenia i dokumenty wymienione w rozporządzeniu.


5) Dokumenty elektroniczne nie wymagające użycia kwalifikowanego podpisu elektronicznego
a) Sporządzane przez Zamawiającego.
b) Sporządzane przez Wykonawcę.


6) Dokumenty sporządzane w formie pisemnej:
a) Protokół postępowania.
b) Oświadczenie o bezstronności i obiektywizmie.
c) Umowa w sprawie zamówienia.
d) Kwestia równoważność formy pisemnej i elektronicznej.


7) Elektronizacja zamówień w orzecznictwie KIO – część realizowana w formie ćwiczeniowej.
a) Zeskanowany formularz ofertowy opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym jako podstawa do odrzucenia oferty.
b) Wadium w formie e-gwarancji bankowej.
c) Użycie podpisu zewnętrznego, a przekazanie przez wykonawcę wyłącznie pliku kontrolnego.


8) Najczęściej popełniane błędy przy elektronizacji
a) Format zapisu przesłanych dokumentów elektronicznych.
b) Zmiana lub wycofanie oferty elektronicznej.
c) Rozmiar pliku zawierającego ofertę jest zbyt obszerny aby go przekazać wskazanym środkiem komunikacji elektronicznej.
d) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie dokumentu zabezpieczenia – czy dopuszczalne jest postać papierowa?
e) Forma zobowiązania podmiotów trzecich.
f) Które dokumenty i oświadczenia mogą być składane w formie elektronicznej kopii?
g) Weryfikacja podpisów elektronicznych wystawionych w innych krajach Unii Europejskiej.
h) Brak ofert na skrzynce odbiorczej Zamawiającego na portalu ePUAP pomimo wysłania ich przed terminem składania.
i) Problemy z szyfrowaniem i deszyfrowaniem ofert za pomocą aplikacji Mini portalu.


9) Postępowanie do progu unijnego
a) Składanie ofert.
b) Komunikowanie się z Wykonawcą.
c) Wymagania w stosunku do składanych dokumentów.


10) Jawność postępowania
a) Procedura jawnego otwarcia ofert po elektronizacji
b) Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji.
c) Ograniczenia w dostępie do dokumentacji postępowania wynikające z PZP
d) Wyjaśnienie treści SIWZ czy wniosek o jej zmianę?


11) Kryteria oceny ofert – ograniczenia.
a) Kryterium ceny jako jedyne kryterium oceny ofert.
b) Kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%.
c) Czy koszt cyklu życia produktu leczniczego to cena jego nabycia? Propozycje w Koncepcji nowego Prawa Zamówień Publicznych.


12) Elektroniczne fakturowanie w zamówieniach publicznych
a) Zasady przesyłania drogą elektronicznych ustrukturyzowanych faktur elektronicznych.
b) Platforma elektronicznego. Fakturowania.
c) Wyłączenia stosowania przepisów.


KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

OPINIE

W związku z tym, że jestem po raz pierwszy na szkoleniu organizowanym przez ApexNet nie wiedziałam, że będzie ono wyglądało praktycznie, ale zdecydowałam się ze względu na bardzo dobre opinie znajomych. Nie zawiodłam się - prowadzący, pan Łukasz, prowadził szkolenie profesjonalnie, bardzo wyczerpująco.

Monika Stefanowska - Przedsiębiorstwo Instalacyjno Budowlane JARTEX A. Stefanowski J. Stefanowski Sp. J.

Szkolenie prowadzone na wysokim poziomie merytorycznym. Prowadzący perfekcyjnie przygotowany. Polecam firmę ApexNet jako organizatora szkoleń z zakresu zamówień publicznych.

Aneta Bieńkowska - ENERGA Serwis Sp. z o.o.

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń