Zapraszamy na szkolenie, którego celem będzie przedstawienie najnowszych zmian w przepisach ochrony danych osobowych. Trenerka poruszy na szkoleniu takie kwestie, jak: nowelizacja ustawy Pzp, przepisy Rodo czy nowe obowiązki członków komisji przetargowych.
ODBIORCY SZKOLENIA
• Pracownicy zamówień publicznych
• Administratorzy danych osobowych
• Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
• Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
W ramach szkolenia każdy z uczestników otrzyma dostęp do EduStrefy, a w niej:
• Dwa webinary z ekspertami dotyczące elektronizacji
• Instrukcja składania JEDZ w formie elektronicznej
• Przykładowe zapisy w SIWZ dot. JEDZ a formie elektronicznej
• Umowa o świadczenie usług prawnych
Weź udział w dowolnym szkoleniu z zamówień publicznych i otrzymaj 12 Paczek Wiedzy!
1. Nowelizacja ustawy Pzp w związku ze stosowaniem RODO – omówienie zmian, obowiązki Zamawiającego związane z ochroną danych osobowych w odniesieniu do nowych regulacji;
2. Informacje uznawane za dane osobowe;
• Udostępnianie KRK – zasady, sposoby, co w przypadku dokumentów elektronicznych?
• Udostępnienie KRK jako dokumentu elektronicznego pozyskanego jako oryginalny dokument elektroniczny i jako elektronicznej kopii – skanu dokumentu uzyskanego w sądzie, w postaci papierowej.
• Daty graniczne udostępniania dokumentu i informacji w nim zawartych;
3. Zapisy do SIWZ wiązane z nowelizacją RODO – co się zmieniło po 4 maja 2019
4. Udostępnianie informacji w zamówieniach publicznych przed i po RODO – na co szczególnie zwrócić uwagę
5. Ograniczenia RODO w zamówieniach publicznych;
6. Obowiązek informacyjny Zamawiających w postępowaniach powyżej i poniżej 30.000 euro;
7. Prawo dostępu do danych osobowych w postępowaniach przetargowych: kogo dotyczy, w jaki sposób należy je realizować, jakim podlega ograniczeniom;
8. Nowy art. 8 a ust. 3 PZP: Prawo do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych
• jak będzie realizowana ustawa
• w jaki sposób spełnić obowiązek ustawowy bez zmiany wyniku postępowania;
9. Na czym polega prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych i w jaki sposób jest realizowane. Kiedy następuje zakończenie postępowania o udzielenie zamówienia;
10. Zapisy SIWZ i informowanie o ograniczeniach uprawnień wynikających z RODO;
11. Nowe obowiązki członków komisji przetargowej:
• pisemne upoważnienia dotyczące dostępu do danych osobowych
• regulaminy prac komisji
• zachowanie poufności;
12. Udostępnianie protokołu postępowania ze szczególnym uwzględnieniem danych wrażliwych.
• Czym są dane wrażliwe i kiedy w zamówieniach mamy do czynienia z danymi wrażliwymi,
• W jaki sposób udostępniać protokół zawierający dane wrażliwe;
13. Przechowywanie protokołu a żądania związane ze sprostowaniem, uzupełnieniem oraz dostępem do danych osobowych;
14. Kontrola wymagania dotyczącego zatrudniania na umowę o pracę, żądanie dokumentów i oświadczeń, zgodnie z nowymi przepisami;
15. Rodzaje i przykłady zamówień w których występują dane osobowe, umowy powierzenia zawierane z wykonawcami;
16. Ochrona danych osobowych w zamówieniach do 30 000 euro;
17. Zmiany i ograniczenia w zasadzie jawności postępowania po 04.05.2019 r.