Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/c_home.php on line 9117

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/c_home.php on line 9225

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 80

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 483

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 532

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 539

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 550

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 558

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 559

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 644

Notice: Undefined offset: 0 in /home/klient.dhosting.pl/apexnet/apexnet.com.pl/public_html/website/home/template/szkolenievod.php on line 644
Szkolenie VOD: Certyfikowany kurs z zamówień publicznych dla pracowników komórek merytorycznych | Szkolenia ApexNet
Szanowni Państwo, w dniu 2 maja firma ApexNet jest zamknięta.
W pilnych sprawach prosimy o kontakt z Aleksandrą Wlazło pod numerem telefonu 222058900 lub 662732074. Dziękujemy.

Zamknij

SZKOLENIA VOD

Certyfikowany kurs z zamówień publicznych dla pracowników komórek merytorycznych

TEMAT

Certyfikowany kurs z zamówień publicznych

dla pracowników komórek merytorycznych

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń VOD

CZYM SĄ SZKOLENIA VOD?


VOD (Video On Demand - wideo na żądanie) - jest to nagrany materiał szkoleniowy, który możemy odtworzyć na komputerze lub telefonie, wielokrotnie objerzeć o dowolnej porze, zatrzymywać i uruchamiać w dowolnym momencie jak film wideo. Standardowy dostęp do Szkoleń Online VOD jest na 30 dni.

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU VOD W 3 KROKACH?


KROK 1

Wybierasz szkolenie w sklepie VOD

KROK 2

Wypełniasz formularz zgłoszeniowy i w ciągu jednego dnia otrzymujesz dane do swojego szkolenia

KROK 3

Przez 30 dni korzystasz ze szkolenia bez ograniczeń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

TRENER

Iwona Holka

Prawnik, trener i doradca w zakresie zamówień publicznych. Były członek KIO.

Liczba przeprowadzonych szkolen: 626
Liczba opinii o trenerze: 1100

Od 17 lat z sukcesem wspiera klientów w procesach ubiegania się o zamówienia publiczne, a także przy realizacji zamówień. Ma za sobą dziesiątki rozpraw przed Krajową Izbą Odwoławczą i tysiące przeszkolonych uczestników.

Prowadzi również obsługę podmiotów zamawiających, co przekłada się na doświadczenie po obu stronach procedury przetargowej.

 

PROGRAM

PROGRAM CZĘŚĆ 1:

CZĘŚĆ 1. Wszystko co osoby merytoryczne muszą wiedzieć o zamówieniach publicznych, procedurze przetargowej

I.            Planowanie

  • w jaki sposób powinny być udzialne zamówienia na to, co potrzebujemy kupić;
  • ustalenie wartości zamówienia: dlaczego nie możemy przyjąć tego co mamy w budżecie i to potraktować jako wartość szacunkową, czym jest „należyta staranność” w przypadku szacowania;
  • udzielanie zamówień w mniejszych częściach, zamówienia, które pojawiają się nieplanowane wcześniej: jak ich udzielać;
  • jak konkretnie opracować analizę potrzeb, w taki sposób, żeby była odpowiednia do udzielanego zamówienia. Omówienie listy pytań, która udzieleniu odpowiedzi „wygeneruje” analizę potrzeb;
  • czym wytłumaczyć uniemożliwienie składania ofert częściowych, kiedy zakaz ogranicza konkurencję, a kiedy jest uzasadniony;
  • analiza potrzeb, zasada efektywności: jak nowe wymagania przełożyć na udzielane zamówienia;

II.            Polityka zakupowa państwa, a przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia: na jakie aspekty należy zwrócić szczególną uwagę.

III.          Przygotowanie

  • w jaki sposób wykonawcy mogą nam podpowiadać w przygotowaniu postępowań. Dopuszczalne formy i sposoby kontaktu na linii Zamawiający – wykonawca;
  • opis przedmiotu zamówienia: co jest ważniejsze: żeby zamawiający opisał czy wykonawca się domyślił? Co, jeżeli zamawiający nie opisał i wykonawca się nie domyślił? Odpowiedź w wyroku KIO J (nie tylko w jednym);
  • o znakach towarowych powiedziano już (chyba) wszystko, podsumowanie informacji i „lub równoważne” w przykładach i orzecznictwie, uchwałach, wynikach kontroli;
  • czy i kiedy warunki udziału w postępowaniu nie tylko ograniczają konkurencję, ale też szkodzą samemu zamawiającemu: czego i jak wymagać od wykonawców;
  • „równoważność” w warunkach – czy to to samo co w opz?
  • przegląd dokumentów, które musi znać osoba merytoryczna a które są wymagane od wykonawców – zasady składania, uzupełniania, poprawiania;
  • o warunkach negatywnych i ich konsekwencjach: przykłady zastosowanie w postępowaniach;
  • co zrobić, gdy nie możemy określić konkretnie zakresu zamówienia: czy elastyczność w realizacji umów przetargowych w ogóle funkcjonuje? Jeżeli tak to jak to zrobić?
  • za co warto zapłacić więcej, jak to opisać, sprawdzić i uzasadnić: kryteria oceny ofert, poziomy, weryfikowalność, ocena;
  •  

IV.        Zaangażowanie osób merytorycznych w procedurze

  • pytania, wątpliwości i wyjaśnienia SWZ. Kiedy odpowiedź musi być precyzyjna, a kiedy „zgodnie z SWZ” się wybroni. Jak odpowiedzi wpływają na opz i realizację
  • zamówienia, na co bezwzględnie należy uważać formułując wyjaśnienia;
  • omyłki i ich poprawianie na konkretnych przykładach popartych orzecznictwem;
  • musimy czy możemy wzywać do wyjaśnień oferty? Czy brak wyjaśnień oznacza bezwzględne odrzucenie oferty?
  • co wykonawca musi zrobić, żeby jego informacje zamawiający potraktował jako
  • skutecznie objęte tajemnicą przedsiębiorstwa;
  • które elementy oferty podlegają badaniu przez osoby merytoryczne i jak badanie ofert przeprowadzać;
  • rażąco niska cena w praktyce i orzecznictwie;
  • negocjacje jako tryb i negocjacje jako wariant udzielenia zamówienia: co, kiedy i jak można negocjować z wykonawcą;

V.           Odpowiedzialność

  • odpowiedzialność z ustawy Pzp;
  • odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych;
  • nieprawidłowości, naruszenia i korekty w zamówieniach finansowanych ze środków unijnych
  • inne organy kontroli i związana z tym odpowiedzialność;

PROGRAM CZĘŚĆ 2:

  1. MOŻLIWOŚCI UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ W INNYCH TRYBACH NIŻ PODSTAWOWE, ZGODNIE Z PRZEPISAMI
  1. Informacje wstępne, niezależne od zastosowanego trybu:
  1. Prawidłowe ustalenie szacunkowej wartości zamówienia (stanowiska kontroli i orzecznictwo)
  2. Równoważność w zamówieniach IT – przykłady, najnowsze orzecznictwo;
  3. Równoważność w warunkach udziału w postępowaniu – czy również należy przestrzegać, możliwość żądania konkretnych certyfikatów od osób;
  4. Omówienie podziału trybów na otwarte/zamknięte, konkurencyjne/niekonkurencyjne;
  5. Omówienie dokumentów zamówienia;
  1. Postępowania powyżej progu UE:
  1. Omówienie specyfiki przetargu ograniczonego – kiedy warto ten tryb zastosować, jakie korzyści może przynieść selekcja wykonawców, jakie kryteria selekcji są dopuszczalne w świetle przepisów PZP.
  1. Negocjacje z ogłoszeniem:
  • przesłanki do zastosowania;
  • jakie informacje musi obowiązkowo zawierać opis potrzeb i wymagań zamawiającego;
  • jakie informacje podlegają negocjacjom;
  • procedura udzielenia i czas niezbędny na przeprowadzenie całego postępowania;
  • możliwość udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych;
  • oferty ostateczne: zakres, badanie;
  • poufność informacji;
  1. Dialog konkurencyjny:
  • przesłanki do zastosowania;
  • jakie informacje musi obowiązkowo zawierać opis potrzeb i wymagań zamawiającego;
  • obowiązkowe kryteria jakościowe w dialogu;
  • uzgodnienia w trakcie dialogu: co może podlegać dialogowi;
  • etapy dialogu;
  • procedura udzielenia i czas niezbędny na przeprowadzenie całego postępowania;
  • oferty: zakres, badanie, granice możliwości żądania uszczegółowienia, ulepszenia ofert;
  • poufność informacji;
  1. Partnerstwo innowacyjne:
  • specyfika partnerstwa i przesłanki do zastosowania;
  • procedura udzielenia zamówienia w trybie partnerstwa;
  • etapy negocjacji;
  • sporządzenie opisu potrzeb i wymagań zamawiającego i zasady jego uszczegółowienia po negocjacjach;
  • procedura udzielenia i czas niezbędny na przeprowadzenie całego postępowania;
  • poufność informacji;
  • umowa ustanawiająca partnerstwo: minimalny zakres, podział realizacji umowy partnerstwa na etapy;
  • umowa ustanawiająca partnerstwo z wieloma partnerami

  1. Negocjacje bez ogłoszenia:
  • przesłanki do zastosowania;
  • procedura udzielenia zamówienia;
  • zaproszenie do negocjacji wybranych wykonawców;
  • prowadzenie negocjacji;
  • procedura udzielenia i czas niezbędny na przeprowadzenie całego postępowania;
  • poufność informacji;
  1. Zamówienie z wolnej ręki:
  • przesłanki do zastosowania;
  • procedura: omówienie;
  • ryzyka i obszary kontroli zamówień z wolnej ręki;
  1. Postępowania o wartości mniejszej niż progi unijne:
  1. tryb podstawowy wariant 2 – omówienie, schemat postępowania, zakres i możliwości negocjacji oferty celem ulepszenia;
  2. partnerstwo innowacyjne: różnice względem postępowania prowadzonego w procedurze powyżej progów UE;
  3. negocjacje bez ogłoszenia: różnice względem postępowania prowadzonego w procedurze powyżej progów UE;
  4. zamówienie z wolnej ręki poniżej progów: różnice względem postępowania prowadzonego w procedurze powyżej progów UE;
  1. Szczególne instrumenty udzielania zamówień i możliwość ich zastosowania w zamówieniach IT:
  1. umowy ramowe;
  2. dynamiczny system zakupów;

SZKOLENIE ZOSTANIE OPARTE NA PRZYKŁADACH SKUTECZNIE PRZEPROWADZONYCH POSTĘPOWAŃ I TZW. DOBRYCH PRAKTYKACH.

PROGRAM CZĘŚĆ 3:

  1. ZAWIERANIE, REALIZACJA i NADZÓR UMÓW PRZEZ OSOBY MERYTORYCZNE
  1. Obowiązki zamawiającego poprzedzające zawarcie umowy
  1. Weryfikacja zabezpieczenia należytego wykonania umowy: na co należy zwrócić uwagę, jakie zapisy są niedopuszczalne, przypadki żądania zabezpieczenia w wyższej wysokości, zabezpieczenie a zmiany umowy i opcje;
  2. Formalności jakie muszą zostać spełnione po wyborze oferty, a przed zawarciem umowy:
  • żądanie dokumentów dotyczących osób;
  • polisa wykonawcy: omówienie „podchwytliwych” zapisów;
  • formalności dotyczące konsorcjum: zakres możliwej weryfikacji umowy konsorcjum;
  1. Uchylanie się od zawarcia umowy i wynikające z tego konsekwencje dla wykonawcy i zamawiającego;
  1. Zawieranie umów
  1. Reprezentacja stron umowy

- reprezentacja wykonawcy w zależności od jego formy prawnej;

  1. Czym jest kontrasygnata Skarbnika i jaki wywołuje skutek prawny;
  2. Forma pisemna/elektroniczna/hybrydowa zawieranej umowy;
  3. Termin zawarcia umowy – kiedy można uznać umowę za zawartą;
  1. Terminy
  1. Terminy w umowach zgodnie z PZP;
  2. Liczenie terminów zgodnie z kodeksem cywilnym;
  3. Zawarcie umowy a data obowiązywania umowy;
  1. Wymogi prawne związane z realizacją umów
  1. Egzekwowanie zasady realnego wykonania zamówienia, zwłaszcza powinności dochodzenia roszczeń;
  2. Warunki zamówienia z dokumentów zamówienia, oferta wykonawcy a umowa;
  3. Hierarchia dokumentów/czynników kształtujących zobowiązanie: co jest ważniejsze? Umowa, przepisy prawa, normy techniczne?
  4. Obowiązki zamawiającego;
  5. Obowiązki wykonawcy;
  6. Zakazane postanowienia umów;
  7. Obowiązkowe postanowienia umów;
  8. Weryfikacja zatrudnienia na umowę o pracę;
  9. Jawność umów;
  1. Wynagrodzenie wynikające z umowy
  1. Rozliczanie umowy, obowiązki wykonawcy, zakres jego odpowiedzialności i związane z nimi wynagrodzenie;
  2. Formy wynagrodzenia;
  3. Zaliczkowanie
  4. Płatności częściowe;
  5. Zasady i sposoby rozliczania opcji;
  6. Nominalizm i waloryzacja/indeksacja;
  1. Podwykonawstwo i związane z nim obowiązki Zamawiającego;
  1. Możliwość realizacji zamówienia przez podwykonawcę;
  2. Podwykonawca w dostawach, usługach, robotach budowlanych;
  3. Odpowiedzialność solidarna Zamawiającego względem podwykonawcy;
  4. Obowiązkowe zapisy umów z podwykonawcą i ich egzekwowanie;
  5. Ryzyko nienależnego wykonania umowy przez podwykonawcę;
  1. Odbiory
  1. Rodzaje protokołów odbioru;
  2. Odbiory bezusterkowe: uwarunkowania prawne i wątpliwości;
  3. Możliwość „cofnięcia” odbioru”;
  4. Odbiór jednostronny;
  5. Termin odbioru i związane z nim obowiązki zamawiającego;
  6. Konsekwencje niedokonania odbioru;
  1. Zasady ustalania i egzekwowania kar umownych;
  1. Przesłanki odpowiedzialności wykonawcy;
  2. Nieterminowe wykonanie zamówienia: zwłoka a opóźnienie;
  3. Nienależyte wykonanie zamówienia: inne okoliczności niż nieterminowość;
  4. Poziomy kar umownych;
  5. Obniżenie kary umownej;
  6. Odpowiedzialność odszkodowawcza na zasadach ogólnych;
  1. Rękojmia i gwarancja: zakres odpowiedzialności i egzekwowanie;
  1. Zasady wprowadzania zmian treści zawartej umowy:
  1. Zmiany nieistotne;
  2. Realizacja dodatkowych dostaw, usług, robót;
  3. Wyjątkowa zmiana wykonawcy;
  4. Zmiana umowy wymuszona okolicznościami nieprzewidywalnymi;
  5. Zmiana „niskowartościowa”;
  6. Konsekwencje dokonania zmian umów w sprzeczności z obowiązującymi przepisami;
  1. Odstąpienie, wypowiedzenie, rozwiązanie umowy i wynikające z tego konsekwencje. Unieważnienie umowy: przypadki;
  1. Nowe obowiązki związane z rozliczeniem umowy:
  1. Ogłoszenie o wykonaniu umowy i termin w jakim musi zostać sporządzone;
  2. Raport z realizacji umowy;

 


 

OPINIE

Pani Iwona Holka - świetny trener. Ogromna wiedza z zamówień poparta przykładami. Dobre podejście do osób szkolonych - Pani trener konkretnie odpowiada na pytania. Bardzo komunikatywna.

Magdalena Piechota - Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych

Bardzo fajne, wyczerpujące informacje. Bez zastrzeżeń. Szkolenie wartościowe - zdobyta wiedza pomoże mi poukładać wszystko w głowie. Pani Iwona ma nieoceniony dar przekazywania swojej wiedzy. Fachowość i jednocześnie prostota przekazu jest wielka.

Aldona Rusiniak - Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska

CENA ZAWIERA

  • EduBox, paczka materiałów wysłana pocztą

  • Aplikację mobilną z ustawą Pzp na Android i iOS

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Spotkania z ekspertami po godzinach

  • Nagrania z webinarów ApexNet

  • 30 dni dostępu do nagrania szkolenia

  • Paczkę wzorów dokumentów:

    • Wzór SWZ w wariancie bez negocjacji i z negocjacjami
    • Aneks do SWZ wg trybu podstawowego
    • Kwalifikowanie wykonawców
    • Analiza potrzeb i wymagań
    • Regulamin do 130 000 zł
    • Postępowanie wg trybu podstawowego
    • Przykładowe klauzule do umów
    • Lista obowiązkowych terminów dla zamawiających
    • i więcej!

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Trener Bon
Cena
Iwona Holka
0 zł
2997.00 ZŁ NETTO + 23% VAT

KONTAKT

MASZ PYTANIA?
Napisz szkolenia@apexnet.pl lub zadzwoń na (22)2058900