Start > Szkolenia otwarte > Zamówienia publiczne > Nowelizacja ustawy PZP...

SZKOLENIA OTWARTE

Nowelizacja ustawy PZP w praktyce Usługi społeczne i kryteria oceny ofert

TEMAT

Nowelizacja ustawy PZP w praktyce. Usługi społeczne i kryteria oceny ofert

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ?

Cel szkolenia:

Zaprszamy na szkolenie, którego celem będzie zapoznanie ze zmianami wynikającymi z dyrektywy klasycznej 2014/24/UE oraz sektorowej 2014/25/UE. Ważnym elementem na szkoleniu będzie poruszenie aspektu zamówień publicznych na usługi społeczne oraz kryterium oceny ofert.

Odbiorcy szkolenia

  • Specjaliści ds. zamówień publicznych
  • Pracownicy przygotowujący Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia
  • Osoby wykonujące czynności w postępowaniu
  • Członkowie Komisji Przetargowych i Zespołów do nadzoru realizowanego zamówienia
  • Kontrolerzy i audytorzy procedur zamówień publicznych

PROGRAM

UDZIELANIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH NA USŁUGI SPOŁECZNE

  1. Zamówienia na usługi społeczne o wartości mniejszej niż 750 tys. Euro:
  • Zapewnienie zasady jawności i przejrzystości postępowania,
  • Zasady “wewnętrzne” udzielania zamówień na usługi społeczne o wartości mniejszej od progu określonego w ustawie,
  • Środki zaskarżania przysługujące wykonawcom i zasady ich wnoszenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia na usługi społeczne,
  • Dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia.
  1. Zamówienia na usługi społeczne o wartości większej niż 750 tys. Euro:
  • Wymagania ustawowe w zakresie jawności i przejrzystości postępowania
  • Tryb postępowania w zamówieniach na usługi społeczne,
  • Środki ochrony prawnej przysługujące wykonawcom w postępowaniu na usługi społeczne,
  • Okoliczności dopuszczające ograniczenia w zakresie dostępu do niektórych zamówień na usługi społeczne.
  • Dokumentownie postępowania o udzielenie zamówienia.

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM JEJ NERWRALGICZNYCH ELEMENTÓW
 

  1.     Opis przedmiotu zamówienia:
  • Dlaczego przy opisie przedmiotu zamówienia nie można używać znaków towarowych
  • Dopuszczalne prawem ograniczenie konkurencji, a utrudnienie uczciwej konkurencji
  • Błędy przy opisywaniu przedmiotu zamówienia
  • Opisanie przedmiotu zamówienia publicznego w kategoriach wymagań wydajnościowych lub funkcjonalnych, w tym aspektów środowiskowych
  • Uwzględnienie w opisie przedmiotu zamówienia publicznego konieczności zapewnienia dostępności dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób niepełnosprawnych
  • Możliwości wymagania przez zamawiającego przedstawienia określonego oznakowania tzw. „etykiety”
  • Prawo wymagania od wykonawców przedstawienia sprawozdania z badań przeprowadzonych przez jednostkę oceniającą zgodność lub certyfikatu wydanego przez taką jednostkę
  • Wprowadzenie obowiązku zatrudnienia przez wykonawcę osób do realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę w przypadku niektórych usług i robót budowlanych
     
  1.     Warunki wymagane od wykonawców
  • warunki udziału w postępowaniu oraz kryteria selekcji wykonawców
  • obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia z postępowania
  • promowanie dzielenia zamówień na mniejsze części;
  • limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej
  • poleganie na zasobach innych podmiotów - wprowadzenie wymogu aby podmiot, na którego wiedzę i doświadczenie powołuje się wykonawca brał udział w wykonaniu zamówienia
  • ograniczenia w dostępie do zamówienia -  wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, 
     
  1.     Kryteria oceny ofert:
  • w jakich przypadkach dopuszczalne jest stosowanie wyłącznie kryterium najniższej ceny
  • kryteria wymierne i niewymierne – dopuszczalne granice w kryteriach niemierzalnych
  • kryteria pozacenowe naruszające uczciwą konkurencję;
  • zakaz stosowania wagi kryterium ceny powyżej 60% w zamówieniach o nieustalonych standardach jakościowych
  • zasady ustalania znaczenia kryteriów oceny ofert.
  • postępowania bez kryterium ceny
     
  1.  Umowa w sprawie zamówienia publicznego:
  • uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego – 6 przypadków umożliwiających aneksowanie umowy
  • rozwiązanie umowy
     
  1.     Podwykonawcy:
  •     Zobowiązanie do osobistego wykonania:
    • kluczowych części zamówienia na usługi i roboty budowlane
    • prac polegających na rozmieszczeniu i instalacji w odniesieniu do dostaw
  •     Zakaz polegania na zasobie podmiotu trzeciego przy wykazywaniu warunków udziału w postępowaniu o ile udostępniany potencjał wymaga zrealizowania robót budowlanych lub usług, a Zamawiający ograniczył możliwość posługiwania się  podwykonawstwem
  •     Uprawnienie Zamawiającego do żądania wskazania części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz nazw proponowanych podwykonawców
     
  1. Liczenie terminów:
     
  • regulacje Kodeksu Cywilnego w zakresie liczenia terminów
  • obliczanie terminów na wniesienie odwołania z uwzględnieniem rozporządzenia Rady nr 1182/71 i nowym brzmieniu art. 14 ust. 2 ustawy PZP
  • wyjątki określone w Prawie Zamówień Publicznych

 

POPRAWNY PRZEBIEG POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
 

  1. Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
  • jednolity europejski dokument zamówienia jako uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy (struktura, zawartość, zasady wypełnienia i składania)
  • wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich
  • kryteria selekcji jako standardowy sposób weryfikacji zdolności wykonawcy do wykonania zamówienia
  • zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych
  • oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert
  1. Badanie i ocena ofert:
  • nowe przesłanki odrzucenia oferty
  • rażąco niska cena:
    • tania oferta, czy też oferta z rażąco niską ceną ? –   definicja pojęcia „rażąco niskiej ceny”
    • prawo Zamawiającego do wyjaśniania „istotnych części składowych” ceny lub kosztu
    • udowodnienie, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny na wykonawcę - sposób wyjaśnień oraz przedstawianie dowodów
    • zmiany w przypadkach obligatoryjnego zwrócenia się o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość cen
    • uzupełnianie brakujących oświadczeń, dokumentów i pełnomocnictw


KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH WNIESIONYCH PRZEZ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

OPINIE

Bardzo profesjonalne i przystępne przedstawienie tematu. Prowadzący bardzo chętnie i rzeczowo odpowiada na zadane pytania. Szkolenie poszerza i porządkuje dotychczasową wiedzę.

Elżbieta Gręplowska-Żelazko - Mostostal Warszawa S.A.

Mimo 2 dni szkolenia- żaden z uczestników nie zdołał wykazać znużenia- niewątpliwie zasługa trenera! Niezwykle interesująco przeprowadzane szkolenie, zawierające nie tylko merytoryczną wiedzę zgodnie z programem szkolenia, ale także przywołanie wielu ciekawych przykładów i sytuacji związanych z zamówieniami publicznymi.”

Regina Fibingier - Urząd Miejski w Koszalinie

CENA ZAWIERA

  • Roczny dostęp do EduStrefy

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • Szkolenie w godzinach 9:30-15:30

  • Lunch i poczęstunki w przerwach

  • Punkty w Programie Premiowym

  • Materiały wraz z najnowszą książką „Prawo zamówień publicznych”

  • Nagrania z webinarów ApexNet

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

W tej chwili nie realizujemy tego szkolenia, sprawdź naszą aktualną ofertę szkoleń